ساندویچ پانل یا پانل های متراکم چیست ؟

ساندویچ پانل محصولی است که برای روکش دیوارها و سقف ساختمان‌ها استفاده می شود. هر صفحه شامل هسته‌ای از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلز پوشیده شده است. ساندویچ پانل‌ها مصالح ساختمانی نیستند بلکه نوعی پوشش پرده مانند هستند و نیروهای سازه بر چهارچوب فولادی یا دیگر قاب حامل که ساندویچ پانل به آن متصل است وارد می‌شوند.

انواع ساندویچ پانل به طور کلی بر اساس مواد عایق حرارتی استفاده شده به عنوان هسته, دسته بندی می‌شوند. ساندویچ پانل با هسته‌های EPS (پلی استایرن منبسط شده)، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR یا پلی ایزوسیانورات) همه به راحتی در دسترس هستند. این مواد عمدتا در عملکرد عایق حرارتی، عملکرد عایق صدا، واکنش به آتش و وزن متفاوت هستند.

ساندویچ پانل

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

ساندویچ پانل‌ها به دلیل مزایای زیادی که عمدتا مربوط به هزینه است مورد استقبال گسترده قرار می‌گیرند. مقایسه فناوری پارتیشن قاب یا گل میخ (قاب های پوشیده شده با پانل‌های ساندویچ) و فناوری‌های سنتی ساختمان مزایای ساندویچ پانل را در سه زمینه اصلی نشان می دهد:

1. هزینه های مستقیم

ساخت یک ساختمان در هر دو فناوری نیاز به سطوح مشابه سرمایه دارد. مقایسه در این زمینه شامل هزینه های مصالح ساختمانی، نیروی کار و حمل و نقل است.

 2. زمان ساخت

ساخت یک ساختمان مبتنی بر روند ساخت و ساز سنتی ممکن است 6 تا 7 ماه طول بکشد. ساخت یک ساختمان با همان حجم با استفاده از پارتیشن های گل میخ فقط 1 ماه طول می کشد. زمان ساخت بسیار مهم است. هر چه ساختمان یا انبار تولیدی هرچه زودتر به بهره برداری برسد، بازگشت سرمایه سریعتر حاصل می‌شود.ساختمان‌های پارتیشن گل میخ در واقع مونتاژ می شوند. قطعات ساختاری و اجزای روکش تمام شده به محل می رسند و سپس مانند خانه‌ای از آجرهای اسباب بازی جمع می‌شوند. نکته مثبت دیگر این است که نیازی به انتظار برای از دست دادن رطوبت اضافی پوسته ساختمان نیست.

3. فرایندهای ساخت و ساز

در بعضی از بخش‌های صنعت، الزامات ساخت و ساز می‌تواند برای یک پروژه ساختمانی بسیار مهم باشد. ساخت پارتیشن گل میخ یک فرآیند خشک است و به آب برای مواد ساختمانی احتیاج ندارد. یک فرآیند خشک فقط به مونتاژ ساختار و روکش (در اینجا ، ساندویچ پانل‌ها) با پیچ نیاز دارد.ساخت و ساز سنتی از "فرایندهای مرطوب" استفاده می‌کند که برای ساختن ملات برای آجرچینی، بتن برای ریخته‌گری یا گچ برای ارائه به مقدار قابل توجهی آب نیاز دارد.لازم به ذکر است بعضی از بخش‌های صنعت، مانند پردازش چوب یا داروسازی، به سطوح رطوبت نسبی ثابت و کنترل شده نیاز دارند که مانع از فرآیندهای ساخت مرطوب می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...