لیفتراک هیدروژنی چیست و مزایای آن کدامند؟

لیفتراک هیدروژنی یا فرک لیفت یک ماشین صنعتی کوچک است که در صنعت حمل و جابجایی بار و کالا نقش کلیدی دارد و اغلب در صنایع انبارداری، ساختمانی، معدنی، کارخانه‌داری و حمل‌ونقل استفاده می‌شود. لیفتراک انواع مختلفی دارد که بر اساس سوخت مورد استفاده به موتور احتراق داخلی و برقی تقسیم می‌شود.لیفتراک‌های الکتریکی همچنان در حال محبوب شدن هستند و تولیدکنندگان هم تلاش چشمگیری می‌کنند تا راه‌های جدیدی پیدا کنند و بازده، عملکرد و طول عمر آن‌ها را در مقایسه با رقیب موتور احتراق داخلی افزایش دهند و حتی پیشی بگیرند.

عملکرد لیفتراک های هیدروژنی

نگرانی‌های محیط‌ زیستی و محدود بودن منابع طبیعی مانند نفت و گاز طبیعی عوامل مهمی هستند که هرروزه نیاز به یافتن انرژی‌های پایدار و قابل‌تجدید را یادآوری می‌کنند.هیدروژن یکی از این منابع انرژی جایگزین قابل ‌اعتماد است! هنگامی‌که بحث ماشین‌آلات و تجهیزات جابه‌جایی مواد و کالا می‌شود یا خودروها و کارخانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند، سلول سوخت هیدروژنی ثابت کرده است که می‌تواند یک جایگزین واقعی برای راه‌های تکراری تامین انرژی باش!در نمایشگاه ProMat ٢٠١٩ برند تویوتا یک لیفتراک جدید ٣ چرخ رونمایی کرد که در انتهای سال به تولید انبوه خواهد رسید. این مدل که مکملی برای نسخه ٤ چرخ سال ٢٠٠٩ است، ادامه تعهد تویوتا برای استفاده از منابع انرژی پایدار در صنعت حمل‌ و جابه‌جایی مواد و کالا است چراکه از سلول سوخت هیدروژنی استفاده می‌کند!افزایش محبوبیت لیفتراک های برقی همراه با نگرانی های زیست محیطی پیرامون انتشار گازهای گلخانه ای  و در دسترس بودن منابع طبیعی، باعث شده است که تولیدکنندگان در مورد نوع جدیدی از لیفتراک که از سلول های سوختی هیدروژنی استفاده می کند تحقیق و طراحی کنند.مزایای لیفتراک های هیدروژنی عبارتند از:

عملکرد بهتر

عملکرد لیفتراک های با اسید سرب در طول یک شیفت کاری کاهش می یابد زیرا باتری تخلیه می شود و ولتاژ ارائه شده به واحد کاهش می یابد. با توانایی ارائه ولتاژ ثابت به لیفتراک تا تخلیه کامل مخزن سوخت، به لیفتراک های هیدروژنی اجازه می دهد تا عملکرد کلی بهتری در هر مخزن سوخت و در شیفت های طوانی تر ارائه دهند.

تغییر باتری دیگر لازم نیست

زمان کارکرد لیفتراک های برقی فعلی تحت تأثیر ظرفیت ذخیره سازی واحد باتری می باشد؛ لیفتراک هایی که برای کار طولانی مدت استفاده می شوند ممکن است نیاز به تعویض باتری در اواسط شیفت کاری داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که تا پایان نوبت تعیین شده کار می کند. در حالی که باتری را تعویض می کنید، لیفتراک و اپراتور آن هر دو از کار می افتند و عملکرد و بازدهی آنها کاهش می یابد.اگر چندین تغییر در باتری به طور همزمان نیاز باشد تا چندین لیفتراک و اپراتور را برای مدت طولانی از کار خارج کنید، این می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد داشته باشد.لیفتراک های هیدروژنی می توانند به سرعت و به طور موثر از یک سیستم سوخت گیری کنند، همان طور که در حال حاضر در یک ایستگاه خودروها سوخت گیری می کنند.سوخت گیری لیفتراک های هیدروژنی در مقایسه با باتری های سربی اسیدی فعلی که 20 دقیقه طول می کشد، فقط سه دقیقه زمان می برد. همچنین ممکن است شرکت ها در هزینه سرمایه گذاری صرفه جویی کنند زیرا تجهیزات شارژ باتری و تجهیزات بالابری مانند جرثقیل نیازی به خرید و نصب در تأسیسات ندارند.

لیفتراک

 

رفع مشکلات باتری و موتور احتراق

استفاده از لیفتراک های هیدروژنی تعدادی از مسائل بهداشتی و زیست محیطی مرتبط با لیفتراک های فعلی باتری و موتورهای احتراق را برطرف می کند. مسائل شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نمی شود:

- مواد شیمیایی

- گازگیری

- انتشارات

لیفتراک ها موتور احتراق به ویژه هنگام کار، مواد شیمیایی و گازهای گلخانه ای تولید می کنند، در مقادیر زیاد و در فضاهای محصور مانند انبار های مواد شیمیایی، تجمع گازهای می تواند اثرات مضر طولانی مدت بر سلامت کارگران داشته باشد.باتری های لیفتراک فعلی باید به عنوان بخشی از فرایند شارژ باتری گازگیری شوند، باز هم بدون تهویه صحیح ناحیه یا اتاق شارژ باتری، تجمع گازهای فرایند گازگیری می تواند سلامت کارگران را به خطر بیندازد.لیفتراک های هیدروژنی خطرات سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی و گازگیری را از طریق رفع نیاز به شارژ باتری ها برطرف می کند. هرگونه دفع یا گاز منتشر شده از لیفتراک هیدروژنی حاوی مخلوط خطرناک مواد شیمیایی و گازهای لیفتراک موتور احتراق نیست زیرا لیفتراک های هیدروژنی فقط بخار آب در محیط ساطع می کنند.باتری های لیفتراک فعلی باید به عنوان بخشی از فرایند شارژ باتری گازگیری شوند، باز هم بدون تهویه صحیح ناحیه یا اتاق شارژ باتری، تجمع گازهای فرایند گازگیری می تواند سلامت کارگران را به خطر بیندازد.لیفتراک های هیدروژنی خطرات سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی و گازگیری را از طریق رفع نیاز به شارژ باتری ها برطرف می کند. هرگونه دفع یا گاز منتشر شده از لیفتراک هیدروژنی حاوی مخلوط خطرناک مواد شیمیایی و گازهای لیفتراک موتور احتراق نیست زیرا لیفتراک های هیدروژنی فقط بخار آب در محیط ساطع می کنند.

سوخت هیدروژنی

کاهش اثرات زیست محیطی

یک جریان مثبت بر اثر کاهش انتشارات شیمیایی فوق و حذف گازها، کاهش تأثیرات منفی محیطی یک شرکت است. لیفتراک های هیدروژنی در مقایسه یا لیفتراک های فعلی که دیزلی هستند یا با باتری کار می کنند، انتشارات مضر کمتری تولید می کنند.

کاهش وابستگی به تأمین کنندگان انرژی

برای کار کردن لیفتراک های فعلی، اپراتورها متکی به یک تأمین کننده انرژی هستند که آنها را برای عملیات شارژ LPG یا پالایش گازوئیل و تأمین کننده یا شرکت برق برای تأمین برق اصلی برای شارژ باتری متکی می کند. استفاده از لیفتراک های هیدروژنی به اپراتورها اجازه می دهد از این ارائه دهندگان مستقل شوند.سوخت هیدروژنی را می توان در محل ذخیره کرد تا بتوان وابستگی به تأمین کنندگان انرژی را برای مدت زمان طولانی در صورت کمبود سوخت یا قطعی طولانی مدت برق ادامه داد.

فضای انبار

بازپس گیری فضای انبار

بسته به اندازه ناوگان لیفتراک در حال کار و تعداد شارژهای باتری لیفتراک نصب شده تا واحدها در طول شیفت طولانی کار کنند. ممکن است مقدار زیادی از فضای کف در یک مرکز به یک باتری مجهز با تمام تجهیزات لازم برای شارژ و تعویض اختصاص داده شود.فضای ذخیره سازی مهمی در اتاق باتری بسته شده است که می تواند برای ذخیره سازی محصولات بهتر استفاده شود. تجهیزات ذخیره و سوخت گیری هیدروژن دارای آلودگی زیست محیطی کمتری هستند و فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال خواهند کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...