ماسک های N95 چه چیزی را ارائه می دهند که ماسک های دیگر فاقد آن هستند؟

ما با یکی از پرآشوب ترین دوران تاریخ بشری روبرو هستیم. از زمان ظهور بیماری کووید -19، زندگی هنوز هموار نبوده است. این بیماری همه گیر جان انسان ها را گرفته است و میلیون ها نفر را از بین برده و اکثر فعالیت های اقتصادی را فلج کرده است.

یکی از راههای توصیه شده برای مقابله با شیوع آن استفاده از ماسک است، این لباس های محافظ به شما در محافظت از ابتلا به ویروس کمک می کند. انواع مختلفی از ماسک ها در بازار موجود است که هر کدام برای محافظت از سطوح مختلف طراحی شده اند. ماسک های N95 به دلیل سطح حفاظتی بالایی که در برابر عفونت COVID-19 دارند ، محبوب ترین آنها هستند.

ماسک N95 چیست؟

همچنین به عنوان ماسک تنفسی n95 شناخته می شوند، آنها از لایه های متعددی از الیاف مصنوعی (پلیمر پلاستیک پلی پروپیلن) ساخته شده اند و توانایی آنها را برای فیلتر کردن ذرات خطرناک مانند گرد و غبار و میکروب ها، میکروارگانیسم ها و سایر عوامل بیماری زا افزایش می دهد.

لبه های ماسک دارای طراحی منحصر به فردی هستند که به آنها امکان می دهد ناحیه بینی و دهان شما را کاملاً ببندند. علاوه بر این، بندهای الاستیک آنها اطمینان می دهد که ساعت ها به صورت محکم روی صورت شما نگه داشته می شوند.

طراحی تخصصی N95 مورد تایید CDC، موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) و FDA (سازمان غذا و دارو) قرار گرفت. برای خرید ماسک های N95 با کیفیت بالا بیشتر ببینید. بنابراین هنگام استفاده از این ماسک ها می توانید خیالتان راحت باشد که احتمال ابتلا به عفونت COVID-19 به حداقل می رسد.

ماسک های N95 چه چیزی را ارائه می دهند که ماسک های دیگر فاقد آن هستند؟

دلایلی که شما نیاز به خرید N95 دارید؟

 آنها حفاظت بی نظیری را ارائه می دهند

N95 تحت آزمایشات متعدد دقیق قرار گرفته است، که همه آنها تأیید می کند که برای محافظت از شما در برابر COVID-19، در میان سایر همه گیری های هوایی و آنفولانزا مناسب هستند. این ماسک ها با دستورالعمل های CDC برای کنترل نوردهی مطابقت دارند. آنها دارای رتبه مانعی mmHg 160 هستند که مطابق با الزامات ASTM F1862 برای مقاومت در برابر پاشش و نفوذ سیال است.

ماسک های N95 چه چیزی را ارائه می دهند که ماسک های دیگر فاقد آن هستند؟

این به دلیل توانایی 95 درصدی در فیلتر کردن آلاینده ها مانند ویروس ها، باکتری ها و ذرات مانند گرد و غبار به این هدف می رسد. بنابراین، با اطمینان می توانید آنها را بپوشید زیرا از ذرات معلق در هوا که باعث COVID-19 می شوند محافظت می شوید.

بدون حساسیت

N95 با استفاده از الیاف مصنوعی پلاستیکی نبافته ساخته شده است. این الیاف در معرض بار الکترواستاتیک قرار می گیرند تا توانایی آنها در فیلتر کردن ناخالصی ها را بهبود بخشد. آنها همچنین از فولاد برای مواد اصلی و آلومینیوم ساخته شده اند که باعث می شود گیره های بینی قابلیت خم شدن خود را داشته باشند.

بنابراین، لازم نیست نگران واکنش های آلرژیک باشید. فرض کنید به موادی مانند لاتکس، سیلیکون و PVC حساسیت دارید که در ساخت انواع دیگر استفاده می شود.

موجود در گزینه های قالب و تخت

بسته به راحتی و ترجیحات خود می توانید بین دو طرح این ماسک یکی را انتخاب کنید. در اینجا تفکیک دو طرح است که به شما در انتخاب شما کمک می کند:

ماسک های N95 چه چیزی را ارائه می دهند که ماسک های دیگر فاقد آن هستند؟

ماسک قالب N95

آنها سبک وزن هستند. بنابراین، هنگام پوشیدن آنها خسته نخواهید شد.

دارای یک پوشش خارجی سفت و محکم است که از ریزش ماسک جلوگیری می کند.

لایه های داخلی آن با استفاده از پارچه ای نرم و سازگار با پوست طراحی شده است. بنابراین می توانید آنها را برای مدت طولانی بدون احساس ناراحتی بپوشید.

قالب های n95 قالب بندی شده دارای شکل طبیعی صورت هستند. این ویژگی آنها را قادر می سازد تا فشار بر صورت شما را کاهش داده و نیاز به کمانچه زدن با گیره بینی فلزی خود را کاهش دهند.

ماسک های تخت N95

این لایه داخلی نرم تری دارد که هنگام استفاده از این ماسک هنگام کار به راحتی می پردازید.

بندهای الاستیک که آنها را محکم روی صورت شما نگه می دارد.

شکل جهانی آنها را قادر می سازد تا تقریباً با انواع اشکال و اندازه های صورت متناسب باشند.

لایه های بیرونی این لایه ها برای جلوگیری از انواع مختلف ذرات مناسب هستند.

قابلیت فیلترینگ پیشرفته

اکثر ماسک ها از فیلتراسیون مکانیکی مانند انتشار برای جلوگیری از ناخالصی ها استفاده می کنند. می توانید چنین ماسک هایی را در مکان هایی که احتمال ابتلا به این بیماری کمتر است، قرار دهید.

قابلیت فیلتراسیون N95 افزایش یافته است. این فیلترها علاوه بر استفاده از فیلتراسیون مکانیکی، از فیلتر الکترواستاتیک نیز استفاده می کنند. این نوع فیلترینگ از بارهای الکتریکی استفاده می کند که میکروارگانیسم ها را به اندازه 0.3 میکرون جذب و به دام می اندازد.

این شامل قطرات مایع حاوی ویروس ها، باکتری ها و سایر مواد مضر است، تعجبی ندارد که هنگام رسیدگی به موارد مرتبط با COVID-19 به کارکنان مراقبت های بهداشتی و دیگر کارکنان توصیه می شود.

ماسک های N95 را می توان محکم ترین ماسک ها دانست

برای محافظت موثر از خود در برابر ابتلا به COVID-19، به ماسکی نیاز دارید که کاملاً روی صورت شما چسبیده باشد تا هیچ گونه ناخالصی از طریق دهانه های جانبی نفوذ نکند. طراحی N95 آنها را قادر می سازد تا کاملا روی صورت شما تناسب داشته باشند. آنها به درستی صورت و نواحی بینی شما را می بندند. تناسب محکم N95 آنها را برای پوشیدن در مناطق خطرناک در طول همه گیری مناسب می کند.

آیا می توانم از دهان بند N95 استفاده کنم؟

N95 قابل استفاده مجدد هستند. با این حال، عوامل مختلف تعیین می کند که آیا می توان از آنها استفاده مجدد کرد یا نه. اگر از آن در مناطق کم خطر استفاده می کنید و هنوز در وضعیت بکر قرار دارید، استفاده مجدد از آنها آسیب چندانی نخواهد داشت. در زیر نمونه هایی از مواردی است که باید ماسک خود را دور بیندازید:

بهتر است پس از استفاده در روش تولید آئروسل آنها را دور بریزید.

Can I Use N95 Respirators?

لطفاً در صورت قرار گرفتن در معرض ناخالصی هایی مانند خون، ترشحات بینی یا سایر مایعات بدن، ماسک خود را دور بریزید.

به دنبال تماس نزدیک با فرد مبتلا به COVID-19 یا پس از بازدید از مکانهایی که شیوع آن همه گیر است، ماسک های خود را کنار بگذارید.

هنگامی که N95 خود را از ناخالصی های مختلف کثیف کرده اند یا زمانی که علائم تخریب را نشان می دهند، N95 خود را دور بریزید.

برتری ماسک های n95 بر سایرین غیرقابل انکار است. این ماسک ها به طور تخصصی برای محافظت از شما در برابر عفونت COVID-19 ساخته شده اند. اگرچه آنها در مقایسه با سایر ماسک ها گران هستند، اما اثربخشی آنها را ارزشمند می کند.

با این وجود، شما هنوز باید واکسن COVID-19 را بزنید تا شانس ابتلا به ویروس را به حداقل برسانید. علاوه بر این، شما باید از دستورالعمل های CDC مانند رعایت مقررات فاصله اجتماعی، شستن دستان خود با مواد ضد عفونی کننده مبتنی بر الکل، بازدید از یک مرکز درمانی در صورت مشاهده علائم ویروس و اجتناب از ازدحام جمعیت، و سایر اقدامات، پیروی کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...