لیفتراک های خودکار در انبارهای نگهداری کالا و سردخانه

بیش ترین توجه صاحب انبار باید این باشد که دقیقاً لیفتراک خودکار چگونه در عملکرد کلی انبار تأثیر دارد. معرفی و پیشرفت تجارت الکترونیک خدمات لجستیکی و انبارداری را به سطح بالاتری برده است. آنجا که تعداد نقل و انتقال به میزان قابل  توجهی افزایش یافته است، میزان نیروی کار و هزینه های آنها نیز بیش تر شد. این امر به نوبه خود باعث افزایش فعالیت های اتوماسیون در انبارها شده است.رانندگان دستی لیفتراک اغلب گزارش می کنند که باعث ایجاد هزاران اتفاق ناخوشایند در محل کار، از جمله صدمات بی شمار، نشت، لغزش و اتلاف منابع می شوند. لیفتراک های خودکار به عنوان راه حلی خوب با مزایای فراوان در این مسیر ظاهر می شوند. این ماشین آلات با ارائه کارایی، دقت و صحت بالا، می توانند با سرعت ثابت به کار خود ادامه دهند، ایمن تر از کارگران انسانی هستند و هزینه کار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، در نتیجه برای شرکت ها بسیار سودمند هستند.

لیفتراک خودکار

انتخاب لیفتراک مناسب

حال این سوال مطرح می شود که فرد باید چه نوع لیفتراک خودکاری را خریداری کند؟ هنگامی که برخی از شرکت ها لیفتراک ربات کاملاً مستحکم را ارائه می دهند، شرکت هایی نیز وجود دارند که دارای ربات هایی با حداکثر 10 دوربین هستند. با وجود این دوربین ها، لیفتراک ها کل محیط اطراف را اندازه می گیرند. از طرف دیگر، ربات های ذخیره شده میکروچیپی را پیش بینی می کنند که می تواند یک لیفتراک معمولی را به یک ماشین خودران تبدیل کند.بیش ترین توجه صاحب انبار باید این باشد که دقیقاً لیفتراک خودکار چگونه در عملکرد کلی انبار تأثیر می گذارد. دلیل اصلی آن این است که انبارهایی که قبلاً لیفتراک مستقل در گردش کار خود مستقر کرده اند بسیار سازگار و منظم هستند.به عنوان مثال، یک لیفتراک که توسط انسان کار می کند نباید در یک انبار با پالت های چوبی ناهموار یا ناهماهنگ استفاده شود. همین طور، چنین شرایطی ممکن است یک لیفتراک خودکار را نیز از بین ببرد. بنابراین، مدیر انبار باید آماده باشد تا هم لیفتراک های خودکار را فراهم کند و هم اطمینان حاصل کند که کف انبار برای کار لیفتراک به اندازه کافی مناسب است. هزینه های سوخت بسته به نوع لیفتراک است.گزینه های گاز، برق و گازوئیل همیشه برای لیفتراک های استاندارد موجود است، در حالی که لیفتراک های دارای فناوری رباتیک فقط با یک منبع برق می توانند فراهم شوند.انواع بسیار پیشرفته لیفتراک های خودکار قطعاً می توانند گزینه ای بهتر در برخورد با شرایط ناسازگار باشند، به عنوان مثال لیفتراک هایی که از دوربین های خود برای ساخت مدل سه بعدی از کف انبار استفاده می کنند و با استفاده از آن مدل یک دوره طراحی می کنند. این نمونه های اولیه همچنین کف شلوغ با تعداد زیادی لیفتراک دستی را کنترل خواهند کرد.

لیفتراک خودران

گذراندن دوره آموزشی کنترل لیفتراک

کارکنان شاغل در سازمان باید دوره آموزش اساسی را بگذرانند، آنها باید درک خوبی از ماشین آلاتی که با آنها کار می کنند داشته باشند و همیشه باید تاکتیک های کنترل ماشین آلات در موارد اضطراری آگاه باشند. همچنین باید یک شیوه نامه از پیش تعیین شده وجود داشته باشد که کارمندان بتوانند در مواقع اضطراری از آن استفاده کنند.افزایش بهره وری عملیاتی  ارائه شده توسط لیفتراک های خودکار به عنوان عامل اصلی رشد بازار در بیش از یک راه موثر بوده است. در عین حال، این واقعیت که این فناوری پیشرفته خطر بروز حوادث ناخواسته در محل کار را کاهش می دهد و مواد آسیب دیده را به کاربران نهایی توزیع نمی کند، رشد بازار را بیش از پیش افزایش می دهد، زمانی که مدیریت هوشمندانه تر با تدارکات ظریف و تجهیزات ارائه می شود افزودنی بوده است.

تاثیر لیفتراک های خودکار

تاثیرات بیماری کرونا بر بازار لیفتراک

شیوع بیماری کرونا تأثیر متفاوتی بر بازار جهانی لیفتراک خودکار داشته است. از طرف دیگر، هنجارهای فاصل اجتماعی، هنگامی که فشار زیادی را به تدارکات جهانی  و زنجیره تامین وارد کرد، جای خود را به افزایش استفاده از لیفتراک در چندین مورد در صنعت داد تا مشارکت کارگران انسانی را به حداقل برساند. این روند احتمالاً پس از همه گیری نیز ادامه خواهد داشت، زیرا شرکت ها فرایندهای خود را با حداقل نیازهای انسانی برای کاهش خطر ابتلا به کووید19 آغاز کرده اند.

تجهیزات لیفتراک اتوماتیک

لیفتراک‌های خودکار اغلب دارای موتورهای پرقدرت AC با عملکرد بالا و توان قدرتی بیشتر بعلاوه امنیت قابل توجهی دارند.علاوه بر توانایی آن، به دلیل الودگی صوتی کم هزینه تعمیر و نگهداری، این نوع لیفتراک ها  نسبت به لیفتراک های دیزلی یا بنزینی کم خرج تر می باشند . در موتور این دستگاه ها نوعی سیستم‌ هشداردهنده ساخته شده است که این سیستم هشدار موجب می‌شود تا از روی دادن احتمالات مشکلات حیاتی در حین جابجایی بار با لیفتراک کمتر شود.در کل لیفتراک‌های اتوماتیک یا برقی در دو مدل 3 چرخ و 4 چرخ قابل خرید می‌باشند که قدرت و قابلیت های مختلف و ارتفاع دکل می باشند که شرکت‌های تولیدی لیفتراک اتوماتیک و برقی با توجه به خدمات پس از فروشی که برای لیفتراک تولید شده خود در نظر می‌گیرند آن را به بازار منتقل می کنند. با توجه به این که گیربکس های خودکار  این نوع لیفتراک که از فناوری‌های هوشمند لحظه‌ای استفاده شده است، در کمترین زمان ممکن می‌تواند سرعت حرکت لیفتراک را بالا یا پایین بیاورد.بعضی از مدل‌های لیفتراک‌های برقی یا خودکار مجهز به سیستم هشدار تعمیر می باشند. این سیستم ها زمانی بکار می آیند که که دستگاه شما نیاز به تعمیرات یا بررسی متخصص باشد، فعال می‌ شود. این قابلیت سبب می‌شود تا هزینه‌های نگهداری و تعمیرات لیفتراک تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. میزان سوخت استفاده شده در لیفتراک خودکار به طور معمولا 8 سال است. البته این مقدار ساعت بستگی به مدت زمانی که لیفتراک در حال کار کردن بوده، مقدار شارژ انجام شده و ولتاژ باترری لیفتراک شما دارد.

معایب استفاده از لیفتراک های خودکار

مضرات استفاده از لیفتراک خودکار

از مضرات استفاده از لیفتراک خودکار و برق می‌توان به ایجاد مشکلاتی مانند باتری و شارژ اشاره کرد. این نوع لیف تراک ها را باید به ‌صورت دوره ای و پیوسته شارژ نمود. از لیفتراک‌های برقی نمی‌ توانید برای طولانی مدت برای فضاهای بیرون انبار استفاده کنید.از دیگر عیوب استفاده از این دستگاه ها می توان به این مورد اشاره کرد که برای هر بار شارژ کردن نیاز است که راننده لیفتراک منتظر باشد تا شارژ به‌صورت کامل انجام شود یا اینکه محیطیکه در آن لیفتراک مورد استفاده قرار می گیرد باید حتما از برق سیار استفاده کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...