Apple Car ممکن است فرمان یا پدال نداشته باشد

به نظر می رسد که سرانجام چرخ ها روی پروژه Apple Car حرکت می کنند. این شرکت تصمیم گرفته است تا توسعه سیستم رانندگی کاملاً خودمختار را ادامه دهد و علیرغم پیش‌بینی‌های قبلی، اکنون عرضه آن در سال 2025 را هدف قرار داده است.

طبق گزارش اخیر نشریه بلومبرگ، Kevin Lynch، رئیس استراتژی، تصمیم گرفته است از برنامه‌های ایجاد خودرویی با قابلیت‌های خودران محدود دوری کند و به جای آن بر روی خودروی اپل تمرکز کند که محدود به عدم دخالت راننده نباشد.

طبق گزارش‌ها، اپل یک هدف داخلی را برای عرضه یک وسیله نقلیه مناسب جاده‌ای در چهار سال آینده تعیین کرده است، هرچند کارشناسان داخلی اعلام کرده‌اند که اگر شرکت نتواند تا قبل از سال 2025 فناوری خودران مورد نظر خود را توسعه دهد، با گسترش این فناوری مواجه خواهند شد.

همانطور که در اخبار Apple Car اعلام شده است، این مهم ترین چیزی است که برای مدتی شنیده ایم. در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که این شرکت چندین نام صنعتی معتبر را برای کمک به پروژه، مانند Christopher Moore، مدیر سابق نرم‌افزار Autopilot تسلا، به دست آورده است، اما پیشرفت‌های ملموس بسیار اندک بوده است.

Apple Car

اپل هنوز یک سازنده خودرو را برای مشارکت در این پروژه انتخاب نکرده است، و این سوال که با کدام برند خودرویی باید تجارت کند، موضوع اصلی گفتگو و بحث پیرامون چشم انداز Apple Car بوده است.

به عنوان مثال، قبلاً در مورد مذاکرات در حال انجام بین اپل و هیوندای، کیا و حتی ال‌جی الکترونیکس گزارشاتی منتشر شده است، اگرچه هنوز هیچ معامله‌ای، حداقل به صورت عمومی، آشکار نشده است.

البته، این احتمال وجود دارد که این غول فناوری هرگز یک همکار مناسب در برنامه های Apple Car خود پیدا نکند.

با این حال، جای تعجب نیست که به نظر می‌رسد برندهای بزرگ خودرو تمایلی به تبدیل شدن به یک تامین‌کننده قطعات جزئی ندارند، به همان شکلی که Foxconn برای تسلا عمل می کند، در خودرویی که در نهایت نام اپل را یدک می‌کشد.

اما اپل به خوبی از این واقعیت آگاه است. در نتیجه، گزارش‌های جدیدتری را مشاهده کرده‌ایم که نشان می‌دهند این شرکت ممکن است آماده باشد تا کل فرآیند توسعه را به تنهایی به عهده بگیرد، مشابه رویکرد تسلای ایلان ماسک.

این تغییر به سمت توسعه داخلی، ادعاهای بلومبرگ در مورد تمرکز مجدد اپل بر ایجاد یک پایگاه فناوری خودمختار نوآورانه را تأیید می کند، چیزی که صنعت خودرو قبلاً هرگز آن را ندیده است.

در واقع، برنامه‌های جدید اپل آنقدر بلندپروازانه هستند که بلومبرگ ادعا می‌کند که این شرکت اکنون قصد دارد خودرویی بدون فرمان یا پدال و یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی آی‌پد مانند در مرکز کابین توسعه دهد.

پس واضح است که دور شدن اپل از قراردادها ممکن است واقعاً ظرفیت این شرکت را برای نوآوری فراتر از صنایع محاسباتی و موبایل ثابت کند، اما هدف تا سال 2025 بیش از کمی جاه طلبانه به نظر می رسد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...