اندروید 11 هنوز به اندازه اندروید 10 روی گوشی ها وجود ندارد

گوگل آمار جدیدی از تعداد افراد استفاده کننده از نسخه های مختلف اندروید منتشر کرده است و در کمال تعجب، محبوب ترین نسخه مربوط به سال 2019 است. این ارقام که توسط پلتفرم اندروید استودیو گوگل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن منتشر شده است، نشان می دهد که در حال حاضر چند نفر از هر نسخه اندروید استفاده می کنند.

طبق آمار، 24.3 درصد از کاربران اندروید 11 هستند، جدیدترین نسخه سیستم عامل که به طور گسترده در دسترس است. اما 26.5 درصد روی اندروید 10 هستند که در سال 2019 راه اندازی شد. سپس 18.2 درصد در اندروید 9 و نسخه های قبلی همگی کاربران کمتری دارند. جالب اینکه به نظر می رسد 0.2٪ از کاربران هنوز از Android 4.2 Jelly Bean مربوط به سال 2012 استفاده می کنند.

واضح است که کاربران تلفن های اندرویدی از ارتقای تلفن های همراه خود هر سال ناامید نیستند، به همین دلیل است که ما هنوز کاربران نرم افزاری با قدمت نزدیک به ده ها سال را داریم و به همین دلیل است که جدیدترین نسخه این سیستم عامل بیشترین استفاده را ندارد.

اندروید

در حالی که ما عموماً در نسخه‌های جدید iOS شاهد جذب سریع هستیم، اما برای اندروید یکسان نیست. هرچند شایان ذکر است که با وجود گوشی‌های جدید پیکسل 6 که با نرم‌افزار عرضه می‌شوند، این آمار شامل اندروید 12 نیست، که نشان می‌دهد آمار کمی قدیمی است.

تجزیه و تحلیل: یک چرخه به‌روزرسانی ساده اندروید

آمار نشان می دهد که کاربران iOS تمایل دارند دستگاه های خود را خیلی سریع به روز کنند و اکثریت قریب به اتفاق کاربران از جدیدترین نسخه استفاده می کنند. همانطور که این آمار نشان می دهد، مطمئناً برای کاربران اندروید اینطور نیست.

این می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین جنبه‌های اندروید، یعنی سهولت استفاده از آن برگردد. شما را آزار نمی‌دهد که همیشه نسخه جدید را به‌روزرسانی کنید و اگر به دلیل اینکه ویژگی‌های کلیدی را از دست نمی‌دهید، اندروید دستگاهتان را ارتقا نمی دهید.

پایگاه کاربران اندروید نشان می‌دهد که اگر بخواهید بدون آسیب‌دیدگی تجربه کاربری، آن را ارتقا دهید اشکالی ندارد. با گفتن آن، گوگل باید به این واقعیت که به‌روزرسانی‌های جدیدتر آن به اندازه به‌روزرسانی‌های قبلی مشتاقانه استفاده نمی‌شود، فکر کند. این امر نشان می‌دهد که کاربران چندان مشتاق ویژگی‌های جدید هر نسخه نیستند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...