انواع لباس کار صنعتی برای حرفه های مختلف

به چه لباس کاری احتیاج دارم؟ این سوال بسیار جالبی است و اگر مشتاق کشف اصل لباس کار هستید، خیلی ساده نیست. نیاز خاص به لباس کار در واقع به جنبه مهمی از هر حرفه ای تبدیل می شود. همانطور که نوع مشاغل در طول زمان در آستانه توسعه انسان زیاد می شود، نوع، فرم و کاربرد لباس کار آشکار و مهم می شود. در اینجا، ما می خواهیم به شما در مورد نیاز فعلی لباس کار یا لباس مخصوص نیازهای حرفه ای، اطلاعاتی ارائه دهیم. این پاسخ همه نگرانی های شما در مورد این است که شما به چه لباس کار احتیاج دارید؟

بنابراین اجازه دهید وضعیت را قدم به قدم برای شما باز کنم. ابتدا، خواهیم دید که تقسیم بندی ها یا دسته های اصلی موجود چیست و چگونه می توانیم آنها را برای درک تفکیک ساده کنیم. مردم کار می کنند و مردم لباس می پوشند، چرا برخی مشاغل به لباس فرم بیشتری نیاز دارند. چرا برخی افراد قبل از شروع به کار لباس خود را عوض می کنند. در این پست همه چیز را برای شما توضیح خواهیم داد.

انواع لباس کار

اساس انتخاب لباس کار بر اساس شغل چیست؟

اساساً هر لباس کار با تجزیه و تحلیل نوع کار و کاربرد لباس هنگام انجام آن کار طراحی می شود. به عنوان مثال، اگر کار شما شامل تماس با آب است یا احتمال پاشیدن آب وجود دارد، لایه فوقانی لباس شما باید از یک ماده ضد آب ساخته شود. آیا منطقی است؟ به همین دلیل است که لباس شنا و ورزش از نوع خاصی از مواد مانند نایلون ساخته شده است که آب را در خود نگه نمی دارد.

مشاغل یکنواخت و بدون لباس مخصوص

ما می توانیم دو دسته اصلی نوع حرفه را بر اساس، بدون لباس، با لباس کار ایجاد کنیم. دسته ای از بخشها وجود دارند که برای انجام مشاغل به لباس فرم نیاز دارند و دیگری جایی است که لباس مورد نیاز نیست، اما از سایر کدهای لباس یا نوع لباس کار برای ایجاد تصویر، سلسله مراتب یا نیاز به شغل پیروی می کنند.

بخشهای کاری که به لباس کار احتیاج دارند 

ارائه دهندگان خدمات ایمنی و ایمنی از جمله، نگهبانان پلیس، تیم اورژانس، خدمه نجات، آتش نشان همه به لباس های فرم Hi-Vis احتیاج دارند. هدف از لباس فرم Hi-Vis این است که به راحتی برای عموم قابل تشخیص باشد تا از آنها کمک بخواهند.

کارگران کارخانه های صنایع تولید، نفت و گاز، معدن، جوشکاری، برق و نیرو نیز به لباس سفارشی احتیاج دارند که به آن تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE) می گویند که نوعی تخصصی از لباس با کیت ابزار است و برای محافظت در برابر خطرات طبیعی استفاده می شود.

 

لباس ورزشی 

لباس های ورزشی یک زمینه جالب است که در آن لباس های آنها به عنوان یک لباس استفاده می شود که منحصر به فرد بودن و هویت تیم یا شرکت آنها را به نمایندگی از شهر یا کشوری که از طریق ورزش نمایندگی می کنند نشان می دهد. لباس های ورزشی نیز زمانی مد می شود که طرفداران ورزش یا یک ورزشکار می خواهند آن پیراهن را برای نشان دادن حمایت و همبستگی خود بپوشند.

بخش پزشکی

بخش پزشکی و صنعت شامل کلینیک ها، بیمارستان ها و خدمات ارائه دهنده خدمات بهداشتی در هر مقیاس و نوع است. آنها از یونیفرم استفاده می کنند که دارای هدف دوگانه شناسایی و بهداشت است. پس از کووید -19، کادر پزشکی نیز از PPE برای جلوگیری از شیوع ویروس استفاده می کنند. بیمارستانها همچنین از رنگهای موضوعی کدگذاری لباس برای ایجاد سلسله مراتب بین پزشکان، پرستاران و کارکنان استفاده می کنند.

لباس کار اداری 

لباس های اداری معمولاً محدودیتی برای پوشیدن لباس فرم ندارند، اما چندین نوع لباس پوشیدن وجود دارد که بسته به نوع، هویت و ماهیت کار رعایت می شود. به عنوان مثال، کارکنان شرکت ها معمولاً پوشاک رسمی یا نیمه رسمی را انتخاب می کنند.معلمان، نویسندگان، هنرمندان از پارچه هایی استفاده می کنند که در دسته لباس های نیمه کاری یا گاه به گاه قرار می گیرد.

 ایمنی لباس کار

صنعت خرده فروشی و مهمان داری

در تجارت مهمان داری، کارگران از لباس متحدالشکل استفاده می کنند، پیش بند بالوگوی مارک چاپ شده یا روی آن دوخته شده است، که به عنوان تمدید کمپین مارک تجاری آنها تلقی می شود. با این حال، این به مشتری کمک می کند تا کارکنان را به راحتی با لباس مشخص تشخیص دهد. خرده فروشان همچنین از یونیفرم برای کارکنان دستیار مشتری استفاده می کنند زیرا مصرف کننده را به قفسه محصول مورد نظر خود هدایت می کنند، مارک های جدید محصولات را به آنها نشان می دهند، و همچنین نمونه های آزمایش کننده را برای خرید اقلام جدید خود به مشتریان جذاب تر ارائه می دهند.

ایده نهایی، در مورد انتخاب لباس مورد نیاز کار، در مقاله فوق به طور کامل توضیح داده شده است. نکته اصلی این است که نوع شغل و فعالیت در انجام وظیفه ما را به انتخاب لباس کار مناسب هدایت می کند. هدف لباس کار چندگانه است، زیرا نوع کار نوع طراحی لباس کار را نیز تغییر می دهد. لباسهای کار یکدست و دیگر برای حفاظت، ایمنی، تمیزی، ارائه، ایجاد تصویر، نام تجاری و غیره استفاده می شود. شما باید نوع کاری را که درگیر آن هستید تجزیه و تحلیل کنید و این دقیقاً شما را در تصمیم گیری مناسب برای انتخاب لباس کار مناسب برای شما راهنمایی می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...