مزایای دستگاه رطوبت ساز صنعتی برای انبارها و سردخانه ها

رطوبت سازها جزو تجهیزات کاربردی و حساس در صنایع مختلف هستند، از آنها معمولا جهت تامین رطوبت لازم برای محصولات کشاورزی و یا سالن پرورش قارچ ، سردخانه ها ، چاپخانه ها و … استفاده می شود. حتما تاکنون نمونه هایی از رطوبت سازهای خانگی را دیده اید که برای افزایش رطوبت محیط از آنها استفاده می شود.رطوبت سازهای صنعتی نیز به همین روش به تولید بخار آب می کنند با این تفاوت که اندازه بزرگتری داشته و ظرفیت تولید بخار بالایی را دارند.از انبارهای سردخانه می‌توان برای ذخیره بسیاری از اقلام مختلف که باید در محیطی با رطوبت کنترل شده نگهداری شوند، استفاده کرد. مواردی مانند مواد غذایی، داروها و نوشیدنی‌ها باید در انبارهایی با دما و رطوبت کنترل شده نگهداری شود تا کیفیت مطلوب خود را حفظ کند. بهترین راه برای مقابله با نوسانات سطح رطوبت، نصب مرطوب کننده صنعتی در سردخانه مواد غذایی است. دستگاه‌های رطوبت‌ساز صنعتی دارای فناوری هستند که با استفاده از الگوریتم‌ها و سنسورهای خاص سطح رطوبت در انبار سردخانه را در مقدار تعیین شده و دقیق نگه می‌دارند. در ادامه به ذکر مزایای دستگاه رطوبت ساز می پردازیم.

مزایای دستگاه های رطوبت ساز چیست؟

این دستگاه‌های رطوبت‌ساز مزایای بسیار بیشتری از حفظ سطح رطوبت فراهم می‌کنند. آنها همچنین گرد و غبار، باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برند و نیز نصب آنها آسان است و به تعمیر و نگهداری کمی احتیاج دارند. رطوبت‌سازهای صنعتی کنترل رطوبت در انبار را از لیست نگرانی‌های شما خارج خواهند کرد، محصولات شما برای مدت طولانی‌تری تازه خواهند ماند و با کاهش میزان ضایعات میزان سودآوری را افزایش خواهند داد.رطوبت ساز جهت پرورش قارچ گانودرمایکی ازعوامل لازم  درمراحل مختلف پرورش میباشد دمای بعضی ازاقلیم ایران به۵۰و۶۰درجه وبیشتر میرسد. باید بتوانیم تاحدودی دمارا پایین بیاوریم ومحیط راخنک کنیم. برای پرورش قارچ گانودرما رطوبت کافی اهمیت زیادی دارد.سالنهای پرورش قارچ میتواندبه شکلهای متفاوت ساخته شود رایجترین نوع آن درایران که ظرفیت22تن کمپوست در5طبقه قفسه بندی رادارا میباشد شکل آن مکعب مستطیل وباابعادی برابر باطول۱۸وعرض۶ باارتفاع۴.۵ است دستگاه بخار سازتوانایی تامین هوادهی بارطوبت وخنک کردن محیط رامتناسب باسالن تولید قارچ بسته به متراژ سالن درظرفیتهای متنوع تولید میگردند. سالنهای پرورش قارچ دردوران رشد رویشی یعنی حدودا۲۰روز اول بعداز کمپوست ریزی نیازبه رطوبت۶۰تا۷۰ درصد دارند وبعد ازشک سرمایی ودرهنگام رشد زایشی نیاز به۸۰تا۹۰درصد رطوبت نسبی دارند.

فراهم کردن سطح دقیق رطوبت

انبارهای سردخانه برای تازه نگه داشتن محصولات به کنترل دقیق میزان رطوبت نیاز دارند. به عنوان مثال، سردخانه‌های میوه، باید سطح دقیق رطوبت را در تمام ساعات روز تحت کنترل داشته باشد. اگر سطح رطوبت به طور مداوم در حال نوسان باشد، میوه ممکن است خیلی زود یا خیلی دیر برسد و غیرقابل استفاد شود. این امر در دراز مدت می‌تواند ضایعات و در نتیجه ضررهای مالی فراوانی ایجاد کند. رطوبت‌سازهای صنعتی حاوی کنترل کننده CPLC هستند. این کنترل کننده از الگوریتمی استفاده می‌کند که نحوه تولید موثرترین رطوبت مورد نیاز در انبار را مشخص می‌کند. الگوریتم همراه با یک سنسور رطوبت نسبی دائماً برای دستیابی به سطوح رطوبت صحیح کار می‌کند و در صورت لزوم تنظیماتی را انجام می‌دهد. دقت سنسورهای رطوبت بسته به مدل در حدود 0.1 و 1٪ است. این سیستم‌ها علاوه بر کنترل رطوبت، از تکنولوژی خنک‌ سازی نیز برخوردار هستند. آنها می‌توانند دمای محیط انبار را در سردتر نگه دارند. این ویژگی برای انبارهای واقع در مکان‌های گرم یا انبارهایی که حاوی تجهیزاتی هستند که گرمای زیادی را به همراه دارند، بسیار مفید است.

رطوبت ساز صنعتی

از بین بردن گرد و غبار

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز صنعتی در انبارها این است که 100٪ میزان سرکوب گرد و غبار دارد. چه انبار شما  مخصوص نگهداری مواد غذایی باشد، یا اتومبیل یا حتی قطعات الکترونیکی مثل رایانه، نگهداری چنین مواردی در گرد و غبار غیرعاقلانه است. با گذشت زمان، می‌تواند کیفیت اقلامی مانند قطعات الکترونیکی را تحت تأثیر قرار دهد و در سردخانه های مواد غذایی نیز باعث غیرقابل مصرف شدن محصولات شود.

دستگاه رطوبت ساز چگونه گرد و غبار را از بین میبرد؟

از بین رفتن گرد و غبار همه به لطف قطرات بسیار ریز میکرونی است. اگر اندازه قطرات تولید شده توسط دستگاه رطوبت ساز از 5 میکرون بزرگتر باشند، ذرات گرد و غبار موجود در هوا از قطرات جدا  می‌شوند. از آنجا که اندازه قطرات تولید شده توسط دستگاه رطوبت‌ساز صنعتی تنها 4.2 میکرون هستند، ذرات گرد و غبار جذب قطرات شده و اکسید می‌شوند. قطرات ریز 100٪ میزان مهار گرد و غبار را فراهم می‌کنند، به این معنی که هیچ ذره گرد و غبار بر روی کالاهای موجود در انبار شما فرود نخواهد آمد.

کاهش مقدار باکتری‌ها

رطوبت‌ساز صنعتی باکتری‌های داخل انبار را کاهش می‌دهد، که برای انبارهای سردخانه که حاوی مواد غذایی هستند بسیار مناسب است. این امر در جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی که از از راه غذا سرایت می‌کنند بسیار مفید است. درست مانند ذرات گرد و غبار، باکتری‌ها به سمت قطرات میکرونی جذب می‌شوند. چسبندگی به حداکثر رسیده و باکتری‌ها در هوا اکسید می‌شوند بدون اینکه هرگز روی محصولات غذایی شما فرود بیایند. کاهش باکتری‌ها در سردخانه‌های مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا مصرف‌کنندگان را در امنیت و سلامت نگه می‌دارد.

ویروس

کاهش مقدار ویروس‌ها

در طی همه‌گیری بیماری کرونا، اکنون کاهش شیوع ویروس COVID-19 به هر طریقی که شده است بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. علاوه بر ضدعفونی کننده دست و ماسک صورت، می‌توانید کارمندان انبار خود را با استفاده از یک دستگاه مرطوب‌کننده صنعتی در امان نگه دارید. ذرات ویروس موجود در هوا به قطرات میکرونی جذب می‌شوند که احتمال تماس آنها با انسان را کاهش می‌دهد. دستگاه رطوبت ساز همچین می‌تواند انتقال بیماری را از فردی به فرد دیگر کاهش دهد.

نصب آسان و نیاز محدود به نگهداری

تجهیزات سردخانه بسیاری وجود دارند که نیاز به نگهداری مکرر دارند. خوشبختانه رطوبت‌سازهای صنعتی این گونه نیستند و علاوه بر این به راحتی نصب می‌شوند. رطوبت‌سازهای صنعتی با الزامات الکتریکی سازگار هستند، بنابراین لازم نیست نگران تخطی از کدهای خاص انبار باشید. این سیستم‌ها هیچ قسمت متحرکی ندارند و لوله‌کشی انعطاف‌پذیر پلاستیکی بسیار بادوامی دارند، فاقد تخلیه، پمپ یا فن هستند. نبود قطعات متحرک و لوله کشی با دوام، نیاز به تعمیر و نگهداری سیستم را بسیار کاهش می‌دهد. مرطوب‌کننده‌ها همچنین از نظر محل قرارگیری نیز انعطاف پذیر هستند. می‌توانند به صورت دیواری نصب شده و یا به داخل مجاری انبار وارد شوند. تنها تعمیر و نگهداری مورد نیاز تعویض فیلتر هر دو سال یکبار است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...