مزایا و معایب گرمایش از کف

امروزه گرمایش از کف به یکی از محبوب ترین روش های گرمایش خانه تبدیل شده است. علاوه بر اینکه لوکس به نظر می رسد و کف های گرم را در زیر پا ارائه می دهد، بلکه یکی از موثرترین راه های گرمایش فضا نیز می باشد. بر خلاف رادیاتورها که عمدتاً فقط هوا را گرم می کنند (آنچه ما همرفت می نامیم)، گرمایش از کف (UFH) فضا را با ترکیبی از گرمای تابشی و همرفت گرم می کند و به ایجاد دمای ثابت و راحت تر در سراسر اتاق کمک می کند و در عین حال احتمال گرمایش را کاهش می دهد. به طور اساسی، یک سیستم گرمایش از کف مرطوب دارای لوله هایی است که با آب گرم پر شده و توسط یک دیگ بخار یا پمپ حرارتی تغذیه می شود، در داخل کف پنهان شده و معمولاً در داخل یک کف پوش تعبیه شده است. این بهترین نوع گرمایش از کف برای کسانی است که از ابتدا می سازند و/یا سیستم کل خانه را برنامه ریزی می کنند. گرمایش از کف برقی اغلب ارزان تر و راحت تر از گرمایش از کف هیدرونیک نصب می شود. با این حال، هزینه های جاری می تواند سه برابر بیشتر باشد.

گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف

تفاوت چشمگیر این سیستم گرمایش با روش‌های معمول حرارت مرکزی در این است که بدون نیاز به نصب مبدل‌های حرارتی محلی مانند رادیاتور یا فن کویل، انتقال حرارت به سادگی و بدون مشکل از طریق لوله‌های دفتر کار صورت می‌گیرد. در واقع، این سیستم با استفاده از لوله‌هایی که در کف اتاق قرار می‌گیرند، به صورت مستقیم حرارت را منتقل می‌کند. کنترل جریان سیستم لوله‌کشی از طریق یک شیر سه‌راهی مخلوط‌کننده و یک پمپ صورت می‌گیرد و دمای لوله‌ها توسط تعدادی ترموستات کنترل می‌شود. این روش نه‌تنها بهبودی اساسی در انتقال حرارت ارائه می‌دهد، بلکه همچنین بهینه‌سازی در کنترل و مدیریت دماهای محیطی را فراهم می‌کند.بدون شک، هر دو سیستم گرمایش از کف آب و برق بسیار کارآمدتر از رادیاتورهای سنتی هستند. رادیاتورها به طور کلی نیاز به گرمایش در حدود 65 تا 75 درجه سانتیگراد دارند که در نتیجه گرمایش از کف فقط باید تا حدود 29 درجه گرم شود که بستگی به نوع کفپوش مورد استفاده دارد. رادیاتورها فقط ابتدا اطراف خود را گرم می کنند و اتاق ها را مستعد لکه های سرد می کنند. گرمایش از کف کل سطح کف را گرم می کند - بنابراین هیچ نقطه سردی وجود ندارد.در ادامه به مزایای سیستم گرمایش از کف می پردازیم.

گرمایش از کف

نصب آسان سیستم گرمایش از کف

به طور کلی، گرمایش از کف پس از راه اندازی به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و اکثر سیستم ها با گارانتی مادام العمر ارائه می شوند.به‌علاوه، تقریباً هر سیستمی که سفارش دهید دارای نوعی ترموستات هوشمند است .بنابراین شما تصمیم می‌گیرید که چه زمانی گرمایش روشن و خاموش شود. به علاوه، اکثر برندهای ترموستات هوشمند برنامه‌هایی برای دستگاه آیفون یا اندروید شما دارند، بنابراین می‌توانید حتی زمانی که از خانه دور هستید، گرمایش خود را کنترل کنید.وقتی از سر کار برگشتید، گرمایش را روشن کنید!

سازگاری سیستم گرمایش از کف با انواع کف پوش

 سیستم گرمایش از کف با انواع مختلف کفپوش کار می‌کند، از جمله مواد مانند سرامیک، سنگ، لمینت، و چوب. اما باید توجه داشت که برخی از مواد کفپوش ممکن است مناسب نباشند یا نیاز به تنظیمات ویژه‌ای داشته باشند تا بهترین عملکرد را ارائه دهند. برای مثال، برخی از مواد کفپوش ممکن است حرارت را به طور موثری انتقال ندهند یا بتوانند باعث تغییر شکل یا آسیب به کفپوش شوند. بنابراین، انتخاب مواد مناسب و اجرای صحیح سیستم گرمایش از کف از اهمیت بالایی برخوردار است. صرف نظر از نوع کفپوش در خانه شما، سیمانی، لمینت، چوب، کاشی یا سنگ باشد . مطمئن باشید سیستم گرمایش از کف انتخابی شما با آن کار خواهد کرد.

ایمنی و راحتی سیستم گرمایش از کف

گرمای سیستم‌های گرمایش از کف در مقایسه با رادیاتورهای سنتی بسیار راحت‌تر و یکنواخت‌تر است - هوا تازه‌تر و غنی‌تر از اکسیژن است، به‌علاوه نیازی به نگرانی در مورد آسیب رساندن به بچه‌ها در رادیاتور داغ نیست. علاوه براین سیستم گرمایش از کف می‌تواند به خوبی با سیستم‌های تهویه مطبوع مانند کولرهای هوا و تصفیه‌کننده‌های هوا ترکیب شود، که این امر از نظر راحتی و کارایی برای ساکنان مزیت دارد. با توجه به این مزایا، سیستم گرمایش از کف به عنوان یک روش موثر، ایمن و راحت برای گرمایش فضاهای داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

نصب آسان سیستم گرمایش از کف

نصب سیستم گرمایش از کف به طور کلی می‌تواند نسبتاً آسان باشد، به شرطی که این کار توسط یک تیم متخصص و با تجربه انجام شود. بسته به اندازه اتاق خودتان نیز می توانید آن را انجام دهید. به یاد داشته باشید که همیشه از متخصص مشاوره بگیرید و مطمئن شوید که قبل از انجام هر کاری با یک لوله کش یا برق کار کاملاً ماهر صحبت می کنید. به طور کلی طراحی اولیه، آماده سازی کف، نصب لوله ها و اتصال آنها به سیستم های گرمایش و نصب نهایی کفپوش مورد نظر ، از مراحل نصب این سیستم گرمایش می باشد.

اتلاف انرژی در سیستم گرمایش از کف

همانگونه که شاید آگاه باشید، پیش از اجرای سامانه گرمایش از کف، فرآیند عایق کاری بر روی کف انجام می‌شود. در صورتی که این مرحله با دقت انجام نشود، احتمال اتلاف قابل توجهی از انرژی وجود دارد. به عنوان مثال، گرما ممکن است به سایر طبقات یا بخش‌های دیگر ساختمان نفوذ کرده و بخش زیادی از انرژی را هدر بدهد.همچنین، زمان مورد نیاز برای روشن کردن دوباره این سامانه نیز زیاد است که باعث اتلاف اضافی انرژی می‌شود.

گرمایش از کف

مدت زمان پیش گرمایش سیستم گرمایش از کف

به دلیل نصب سیستم گرمایش از کف در سطح ساختمان و واحدهای آن، احتمال آسیب به کف با توجه به گرم شدن سریع این سیستم وجود دارد. به همین دلیل، سیستم گرمایش از کف به طور آرام به دمای حدود ۳۵ درجه می‌رسد. اما مدت زمان لازم برای گرم شدن کامل سیستم چقدر است؟

سیستم گرمایش از کف هنگام روشن شدن از دمای ۲۰ درجه شروع به کار می‌کند و به طور پیوسته به مدت هر ۱۲ ساعت حدود ۵ تا ۶ درجه به این دمای پایه اضافه می‌شود. بنابراین، با این حساب، حدود ۳۶ ساعت زمان لازم است تا به دمای مطلوب برسد. این مدت زمان طولانی را می‌توان به عنوان یکی از معایب سیستم گرمایش از کف در نظر گرفت.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...