مزایا و معایب ایرواشر

برای انتخاب ایرواشر مناسب به عنوان سیستم تهویه مطبوع، آگاهی از مزایا و معایب آن ضروری می باشد. دستگاه ایرواشر در فصول سرد سال شبیه هواساز و در فصول گرم مانند کولر های آبی عمل می کند ولی از این دو سیستم ارزان تر است و دارای عملکرد بهتری می باشد.

سردچال

اگر  کسب و کار شما در زمینه سیستم های ایرواشر می باشد می توانید با ثبت آگهی و پست تبلیغاتی محصولات و خدمات خود را به مشتریان و سایر کسب و کارهای مرتبط معرفی کنید. همچنین با کمک تیم سردچال می توانید با حداقل هزینه صفحه اختصاصی خود را جهت فروش آنلاین داشته باشید، پس همین حالا عضو باشگاه مشتریان سردچال شوید و از خدمات سایت سردچال بهره مند شوید.

مزایا:

مصرف بهینه برق :در ایرواشر فقط برای عملکرد فن و پمپ برق مصرف می شود و به علت حذف کمپرسور و برق مصرفی تک فاز حدود 60 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

حذف سر و صدای اضافی :تنها صدایی که در ایرواشر تولید می شود مربوط به فن ایرواشر است و در مقایسه با سیستم های تهویه مطبوع دارای کمپرسور صدای کمتری ایجاد می کند.

تعمیرات و نگهداری آسان :ایرواشر ساختمان ساده ای دارد، قطعاتی که در این دستگاه استفاده می شود گران نیستند و در صورت معیوب شدن با حداقل هزینه می توان آن ها را تعویض کرد.

سبک بودن :به علت سبک بودن ایرواشر به زیرسازهای سبک برای جایگذاری دستگاه نیاز است.

فیلتراسیون :فیلترهای ایرواشر قابل شست و شو هستند و به راحتی می توان آن ها را جدا و تعویض کرد، این فیلتر ها هوا را حداقل دو مرحله فیلتر می کنند و فقط هوای تصفیه شده وارد محیط داخلی می شود.

توزیع یکنواخت گرما و سرما در محیط :ایرواشر توانایی ایجاد گرما و سرما در فضاهای بزرگ را دارد.

صرفه جویی در خرید دستگاه های تهویه مطبوع :از این دستگاه هم برای گرمایش و هم برای سرمایش می توان بهره برد.

 

مزایا و معایب ایرواشر

معایب:

امکان استفاده از ایرواشر در مناطق شرجی و فضاهایی با رطوبت و گرمای نهان بالا مثل سالن های ورزشی وجود ندارد، به علت وجود رطوبت نسبی در سیستم آن مناسب برای  استفاده در مناطق گرم و خشک است.

ایرواشرها دمای هوا را نسبت به سیستم های مشابه مثل چیلر و هواساز و روف تاپ پکیج کمتر کاهش می دهد و برخلاف هواسازها امکان کنترل دمای هوای خروجی وجود ندارد.

ایرواشرها به علت حجم نسبتا بزرگ دارای محدودیت جانمایی می باشند.

رطوبت زیاد موجود در محفظه این سیستم سبب خوردگی زیاد اجزا دستگاه می شود.

به علت استفاده از آب در این سیستم فن دستگاه، افشانک ها و مخزن دستگاه به مرور زمان رسوب می گیرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...