ربات آشپز (Robot Sous-Chef)

 سامسونگ ربات Robot Sous-Chef برای کمک به شما در آشپزی اختراع کرده است

از خردکردن پیاز گرفته تا پوست کندن سیر، کارهای زیادی وجود دارد که همه ما آرزو داریم در آشپزخانه از آن ها اجتناب کنیم. در حالی که ممکن است یک آشپز اختصاصی در دست نداشته باشید،اگر خوش شانس باشید، دستیار رباتیک آشپزخانه جدید سامسونگ قصد دارد بهترین کار بعدی باشد.

اولین بار سال گذشته در نمایشگاه صنعت آشپزخانه و حمام رونمایی شد، کابوت (با همکاری هوش مصنوعی) معروف به    Bot Chefاین هفته در نمایشگاه CES 2020 در آشپزخانه حضور داشت و سالاد را به عنوان یک حرفه ای سرو می کرد.

 دست آشپزخانه آینده نگر می تواند طیف وسیعی از کارهای آشپزخانه را انجام دهد، مانند خرد کردن، هم زدن، ریختن و تمیز کردن. به طور خلاصه، همه چیزهایی که بیشتر آشپزهای خانگی از آن متنفرند و اکثر دستور العمل ها از آن استفاده می کنند.

بر اساس پلتفرم رباتیک قابل برنامه ریزی چند منظوره سامسونگ، بازوهای سبک وزن Bot Chef دارای شش درجه آزادی، چهار مفصل اصلی و سه انگشت، با قطر، دسترسی و قدرت بازوی انسان است. این بدان معناست که قادر به برداشتن مواد اولیه، مانند یک بطری کامل روغن زیتون و سایر وسایل آشپزخانه است.

کمک سایبورگ همچنین دارای سنسورهای پیشرفته داخلی و خارجی است که در کنار الگوریتم های برنامه ریزی مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کند. ایده این است که Bot Chef به شما کمک می کند طوفان درست کنید، اما مانع شما نمی شود (آشپزهای زیاد در آشپزخانه و همه اینها). علاوه بر این، مکاترونیک های پیشرفته آن به طور محرمانه ای در زیر ظاهری زیبا، مانند دو بازوی سفید باریک، پنهان شده اند که مکمل هر آشپزخانه ای خواهد بود.

Bot Chef با دستورات صوتی ساده کنترل می شود، مانند "هی، سرآشپز، بیایید سالاد درست کنیم." و به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کاربران به راحتی می توانند مهارت هایی مانند چیزی خارج از ماتریس را برنامه ریزی ، بارگیری یا سفارشی کنند. برای مثال، اگر می خواهید Bot Chef یک قابلمه را هم بزند، می توانید مهارت "هم زدن" را بارگیری کنید. علاوه بر این، Bot Chef به طور خودکار موقعیت اجسام را می فهمد، بنابراین کاربر می تواند دقیقاً به آن بگوید که کدام ظرف را هم بزند.

بنابراین، دقیقاً چقدر هزینه می شود این دستان کمک کننده؟ سامسونگ هنوز رقم مشخصی ارائه نکرده است اما این شرکت می گوید که می خواهد Bot Chef در دسترس باشد. سخنگوی سامسونگ در CES به TechRadar گفت: "برای اینکه این فناوری واقعاً در زندگی روزمره ما تأثیر بگذارد، باید مقرون به صرفه باشد."



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...