چگونه موجودی اضافی را بفروشیم؟

آخر هفته است و شما و نیمه دیگرتان از یک عصرانه در رستوران مورد علاقه خود لذت می برید. شما در یک میز عالی کنار پنجره نشسته اید. همه چیز در منو جذاب به نظر می رسد، و شما در حال بحث در مورد اینکه چه چیزی را سفارش دهید وقتی پیشخدمت به شما نزدیک می شود.

پیشخدمت: عصر بخیر آیا می توانم از برنامه ویژه امشب برای شما بگویم؟ سرآشپز یک خوراک گوشت گوسفند با نخود پخته را پیشنهاد می کند که روی سینی پر از سیب زمینی تنوری، لیمو و کره سیر و سبزیجات بهاری سرو می شود.

شما: اوه، این عالی به نظر می رسد. فکر می کنم خیلی خوب باشد.

شریک زندگی شما: فکر می کنم من هم از همین غذا می خواهم. متشکرم.

شاید متوجه نشده باشید، اما پیشخدمت شما در واقع یک تکنیک بسیار موثر را برای مصرف موجودی برآمده رستوران به کار گرفته است. در شروع شب، سرآشپز از کارمند پیشخدمت می خواست تا این مواد غذایی را به فروش برساند زیرا رستوران مقدار زیادی از این مواد خاص را در انبار دارد. وقتی تحت تأثیر قرار می گیرید و این غذا را سفارش می دهید، به رستوران کمک می کنید تا از هدر رفتن غذاهای اضافی جلوگیری کرده و سود آنها را حفظ کند.

مدیریت موجودی

COVID-19  چگونه بر موجودی تأثیر گذاشته است؟

بسیاری از سازمان ها در پی شیوع ویروس کرونا با نوسان تقاضاهای بازار دست و پنجه نرم کرده اند.

در آغاز همه گیری، فروش اقلام غیر ضروری با کاهش سریع فروش مواجه شد. انبارها، مراکز تکمیل و فروشگاه ها پر از اقلام فروخته نشده بود. در اوایل 2020، فروش 14 درصد کاهش یافت و کل نسبت موجودی مشاغل به فروش به 1.67 افزایش یافت (بالاترین رقمی که از سال 1992 تاکنون ثبت شده بود). در همین حال، موجودی ها تنها 1 درصد کاهش یافت.

بخشهای خاصی، مانند خرده فروشان پوشاک، هنوز در اوایل سال 2021 بر روی موجودی انبار نشسته بودند. و آیا در شروع همه گیری، قفسه های تمیز کننده برای ضدعفونی کننده دست را به خاطر دارید؟ خوب، در اواخر بهار 2021 تولیدکنندگان موجودی زیادی روی دست خود داشتند. 

این روزها پیش بینی زنجیره تامین کار آسانی نیست. در اینجا چند راه حل خلاق برای مقابله با موجودی برآمده ارائه شده است.

7 راه برای فروش موجودی اضافی

1- تخفیف موجودی

اعمال تخفیف محصولات شاید سریع ترین و آسان ترین راه برای سازمانها برای تغییر موجودی اضافی باشد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تخفیف قیمت خرده فروشی یک محصول (ها) به نفع مشتری نهایی.
  • تخفیف قیمت عمده محصول (ها) به نفع خریدار.
  • استفاده از محبوبیت خرده فروشان خارج از قیمت برای انحلال کالاهای مرده.

سازمان ها باید توجه داشته باشند که تخفیف های عمیق 25 یا بیشتر را خیلی زود اعمال کنند. توصیه می شود ابتدا با ارائه تخفیف متوسط شروع کنید ​​و در صورت لزوم آن را افزایش دهید.

2- اهداء موجودی

ذخیره موجودی اضافی در انبارها یا مراکز تکمیل می تواند بسیار پرهزینه باشد، به این معنی که اهداء بخشی از محصولات با قابلیت جابجایی مقرون به صرفه تر است.

این فرصتی برای پاداش دادن به مشتریان و مشتریان وفادار با هدیه و نمونه است. در دراز مدت، این امر حتی می تواند وفاداری مشتریان را افزایش داده و فروش را افزایش دهد.

موجودی

3- سهام را برای فصل بعدی به تعویق بیندازید

بسیاری از سازمان ها فرصت راه اندازی محصولات جدید را طبق برنامه از دست دادند، این امر به ویژه بر مارک های عرضه کننده اقلام فصلی مانند خطوط مد بهار/تابستان تأثیر گذاشته است.

به جای تخفیف شدید موجودی جدید، سازمان ها می توانند این محصولات را فعلاً بسته بندی کرده و به جای آن سال آینده عرضه کنند. همچنین ارزش تمایز موجودی جاودانه، که به راحتی می تواند در سالهای آینده به فروش برسد، از محصولاتی که عمر مفید آنها کوتاهتر است، متمایز می شود.

4- فروش آنلاین را ارتقا دهید 

حتی با باز شدن مجدد فروشگاه ها، ارزش آن را دارد که تمرکز فعالیت های بازاریابی را به سمت تجارت الکترونیکی متمرکز کنید. این می تواند شامل فروش فوری، افزایش ارتباطات دیجیتالی و استفاده از رویدادهای اصلی تقویم در ماه های آینده، مانند اعیاد باشد.

5- کاهش هزینه های عملیاتی

سازمانها باید راههای ابتکاری برای کاهش هزینه های عملیاتی خود بیابند. یک راه عالی برای این کار شناسایی و حذف زباله ها است. این می تواند نشانه دوستدار محیط زیست بودن باشد.  

6- با سفارشات آینده احتیاط کنید

بازگشت به حالت عادی شامل پیشبرد عرضه محصولات است که در نهایت به معنای ثبت سفارشات جدید با تأمین کنندگان است. اما مشاغل هنگام مدیریت سطوح موجودی خود باید احتیاط بیشتری کنند، به ویژه هنگامی که آینده تقاضای مصرف کننده بسیار نامشخص است.

7- از سیستم عامل های آنلاین استفاده کنید

روشهای خلاقانه زیادی برای سازمانها وجود دارد که مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند تا فروش را انجام دهند و موجودی را تغییر دهند. فروش از طریق شبکه های اجتماعی است که برند را در ذهن خود قرار داده و زمان را سرمایه گذاری می کند. پروفایل افراد را به وب سایت شما هدایت می کندیکی دیگر از راه های ارتباط مشتری با نام تجاری، ادغام خرید آنلاین و پخش مستقیم برای تشویق خریداران به خرید آنچه می بینند است.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...