انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که کمک می‌کند به اهدافتان دست پیدا کنید. اصطلاح “استراتژی” به نظر ترسناک است، اما تاثیر یک استراتژی دیجیتال درست، برای یک کسب‌و‌کار بسیار شگفت انگیز است.به عبارت ساده‌تر، استراتژی یک برنامه‌ عملیاتی برای رسیدن به یک یا چند هدف مطلوب است. به طور مثال، هدف اصلی شما ممکن است منجر به افزایش 25 درصدی مخاطبان شما نسبت به سال گذشته شود.بسته به مقیاس کسب‌و‌کار شما، استراتژی بازاریابی شما شامل چندین هدف و بخش‌های مختلف می‌گردد، اما داشتن نگاه ساده به استراتژی نیز به شما کمک می‌کند به اهدافتان دست پیدا کنید.استراتژی بازاریابی رویکرد کلی یک کسب و کار در مورد نحوه دستیابی به مشتریان جدید مورد نظر خود است .گفته می شود، داشتن یک استراتژی بازاریابی موثر یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که می توانید از آن استفاده کنید .انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی وجود دارد. اما چند مورد از آنها در واقع برای تجارت شما مفید خواهد بود؟ چه نوع استراتژی های بازاریابی را باید دنبال کنید و چرا؟ما قصد داریم روی موثرترین انواع استراتژی های بازاریابی برای مشاغل کوچک مانند شما تمرکز کنیم و همه اینها حول محور بازاریابی دیجیتال است.انواع اصلی استراتژی های بازاریابی برای دنیای آنلاین عبارتند از: بازاریابی رسانه های اجتماعی، SEO ، PPC ، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا.

بازاریابی دیجیتال و مزایای آن

چرا تمرکز بر بازاریابی دیجیتال است؟

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال محکم برای مشاغل کوچک بسیار مقرون به صرفه است. برخلاف موارد سنتی مانند فروش حضوری، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، نامه های مستقیم، روزنامه ها و غیره. اما علاوه بر هزینه، مزایای دیگر بازاریابی دیجیتال چیست؟ در اینجا اصلی ترین آنها آمده است:

  • شما به راحتی می توانید تأثیرات کمپین های بازاریابی خود را اندازه گیری کرده و ببینید آیا استراتژی شما موثر است یا خیر.
  • با یک بیلبورد محلی یا آگهی روزنامه می توانید به تعداد بیشتری از مخاطبان در اینترنت دسترسی پیدا کنید.
  • همچنین می توانید مستقیماً با مخاطبان مورد نظر خود تعامل داشته باشید و آنها را تشویق به انجام اقدامات دلخواه کنید…

 

کاری که انجام آن با روشهای تبلیغات سنتی غیرممکن است و به همین دلایل است که تمرکز ما بر بازاریابی دیجیتال است. این به ما کمک می کند تا مشاغل کوچک در اهداف خود موفق شوند. علاوه براین اهداف بازاریابی شما باید به اهداف کسب و کارتان متصل باشد. بطور مثال، اگر هدف کسب و کار شما افزایش 20 درصدی درآمد باشد یا  هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است افزایش 50 درصدی لید یا مخاطب از طریق وب سایت باشد تا از این طریق شرکت خود را به موفقیت نزدیکتر کنید.هدف شما هرچه هست، باید بدانید که چگونه آنرا اندازه گیری کنید، مهم تر از آن اینکه در واقع قادر به اندازه گیری آن باشید(بطور مثال، ابزار بازاریابی دیجیتال مناسب در اختیار داشته باشید). چگونه کارآیی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می‌کنید؟

بهترین انواع استراتژی های بازاریابی برای مشاغل کوچک

برای تعیین بهترین نوع استراتژی های بازاریابی، ابتدا باید بپرسید چه چیزی برای تجارت آنها ضروری است. یک تجارت بزرگ می تواند روشهای سنتی تبلیغات را بپردازد، بنابراین این نوع استراتژی های بازاریابی گاهی اوقات می تواند برای آنها خوب عمل کند. یک شرکت بزرگ به احتمال زیاد از قبل مخاطبان خود را می شناسد، از قبل طرفداران خوبی را ایجاد کرده است و می تواند از قرار گرفتن در معرض دید بیشتری سود ببرد. برای تبدیل شدن به یک تجارت بزرگ، یک کسب و کار کوچک می خواهد مخاطبان هدف خود را بیاموزد و افراد زیر مجموعه را بسازد و تا جایی که امکان دارد مقرون به صرفه باشد، هیچ راهی بهتر از بازاریابی دیجیتال برای وجود ندارد.در ادامه این پست با انواع بازاریابی اجتماعی آشنا می شویم.

بازاریابی رسانه اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع استراتژی های بازاریابی است؛ و درک این دلیل سخت نیست که وقتی بیش از 2.8 میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این تقریباً 37 درصد از جمعیت جهان است! این تعداد عظیم شامل افراد از همه گروه های سنی می شود. حتی کودکان 10 ساله نیز به طور مرتب از رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند. به این نکته اضافه کنید که همه سایت های خبری بازاریابی دیجیتال معتبر از بازاریابی رسانه های اجتماعی پشتیبانی می کنند. اما شاید بزرگترین دلیل پذیرش گسترده بازاریابی شبکه اجتماعی سهولت استفاده و مانع کم برای ورود باشد.رسانه های اجتماعی همچنین طیف وسیعی از مکان ها را در بر می گیرد که افراد در آن اجتماعی هستند و با یکدیگر تعامل دارند. بسیاری از این مکان ها فرصت هایی را برای مشاغل نیز ارائه می دهند. بنابراین مهم نیست که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند ، می توانید به آنها دسترسی پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید!

SMM

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی

اکثر بازاریابان ادعا دارند که شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک باعث رشد چشمگیر کسب و کارشان شده است که این تنها یکی از مزایای آن است. شبکه‌های اجتماعی امروزه بخش قابل توجهی از استراتژی هر بازاریابی می باشد و مزایای بکارگیری شبکه‌های اجتماعی برای رشد و پیشرفت بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است. می توان اینطور گفت که هر کسب و کاری که از این منابع مقرون به صرفه برای فروش خدمات خود استفاده نمی‌کنند، فرصت‌های بازاریابی فوق‌العاده‌ای را می سوزانند. پی بردن به این موضوع خیلی ساده است که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک عنصر کلیدی برای موفقیت در بازاریابی است و بسیاری از بازاریابان با استفاده از این پلتفرم، رشد اقتصادی را درک کرده‌اند. به گفته محققین، حدود 96 درصد از بازاریابان، در حال حاضر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مشارکت دارند. اما 85 درصد از شرکت کنندگان هنوز مطمئن نیستند که شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ابزار خوبی برای رشد کسب و کارشان باشد. در ادامه به مزایای بازاریابی دیجیتال می پردازیم.

راحتی در استفاده

 هرچه استفاده از این پلتفرم برای شما و مخاطبان راحت تر باشد، بهتر است. اگر استفاده از آنها برای آنها آسان باشد، به احتمال زیاد زمان زیادی را در آنجا می گذرانند!

کم هزینه

تبلیغات در رسانه های اجتماعی با مدل PPC انجام می شود.  هزینه متوسط ​​PPC تنها 0.28 دلار است و تنها زمانی هزینه آن را پرداخت خواهید کرد که کاربران اقدام دلخواه را انجام دهند.

رابطه همزیستی

SMM با سایر تلاشهای بازاریابی شما رابطه ای همزیستی برقرار می کند. می توانید آن را با سایر انواع محتوا یا بازاریابی نام تجاری، مانند عکس، وبینار، فیلم، پیوندهای وب سایت خود و غیره ترکیب کنید.

مناسب برای مشخص کردن اهداف سازمان

بر اساس داده های روان شناسی، هدف گیری رسانه های اجتماعی بی نظیر است .این امر برای بازاریابی مستقیم شما مفید است، به خصوص اگر محصولات جدیدی برای تبلیغ دارید.به همین دلایل است که SMM یکی از بهترین شکل های استراتژی های بازاریابی برای دستیابی موثر به مخاطبان هدف شما است.شما کنترل کاملی بر افرادی که تبلیغات شما را مشاهده می کنند دارید و در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند.

وفاداری به نام تجاری

71درصد از مشتریانی که تجربه مثبتی با یک شرکت در شبکه های اجتماعی داشته اند، احتمالاً آن را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنند. این عدد چه چیزی را نشان می دهد؟این نشان می دهد که ایجاد وفاداری به نام تجاری و روابط طولانی مدت با مشتریان در نهایت به نتیجه نهایی کمک خواهد کرد.

بازاریابی ایمیلی

رقابت در بازاریابی های دیجیتال

متوجه یک روند شده اید؟ بله، همه انواع استراتژی های بازاریابی دیجیتال رقابت زیادی دارند. اما این به این دلیل است که آنها بسیار خوب کار می کنند! به هر حال، رقابت ذاتی بازاریابی ایمیلی است.اکثر مردم روزانه صدها ایمیل بازاریابی از شرکت های مختلف دریافت می کنند. این عمدتاً به لطف برنامه های بازاریابی عمده ایمیل است که می تواند صدها ایمیل را فورا ارسال کند. این دلیل بزرگی است که بسیاری از شرکت ها نرخ باز کردن 20٪ ایمیل را عالی می دانند.ممکن است 20 درصد زیاد به نظر نرسد، اما وقتی می بینید که 20 درصد مردم اقدام می کنند و خرید می کنند. بیشتر از آنچه فکر می کنید می شود.اگر مراقب نباشید، بازاریابی ایمیلی می تواند به نام تجاری شما آسیب برساند .به عنوان مثال، اگر صدها یا هزاران ایمیل را بدون قید و شرط به افرادی ارسال می کنید که قبلاً در لیست پستی شما نیستند .آنها به درستی ایمیل های شما را ناخواسته تلقی می کنند.خرید لیست ایمیل و ارسال بی رویه ایمیل ساده ترین راه برای کمترین مقاومت است. اما اگر کاربر با دریافت ایمیل از طرف شما موافقت نکند، می تواند در طولانی مدت برای تصویر شما مضر باشد و همچنین غیرقانونی باشد.برای جلوگیری از برچسب زدن به عنوان هرزنامه، فقط به افرادی که قبلاً در لیست پستی شما شرکت کرده اند ایمیل ارسال کنید .و اگر به تصویر نام تجاری خود اهمیت می دهید، لیست ایمیل نخرید.

بازاریابی با ایمیل

بازاریابی ایمیلی یکی از انواع استراتژی های بازاریابی است که فقط در صورت انجام منظم آن کار می کند. ارسال ناسازگار منعکس کننده ضعیفی از یک کسب و کار است. اما با توجه به این موارد، شما همچنین باید تعداد ارسالات خود را متعادل کنید تا از ارسال هرزنامه خودداری کنید.

بازاریابی ایمیلی

استفاده آسان و در عین حال حرفه ای

این نیز یک چالش است زیرا این شمشیر دو لبه است. اگر ارسال و دریافت ایمیل برای شما آسان است، لغو اشتراک آنها برای خوانندگان نیز آسان است .آن پیوند لغو اشتراک همیشه وجود خواهد داشت. اگر آنها ناراحت می شوند یا محتوای شما مرتبط نیست، تنها کاری که باید انجام دهند این است که روی آن کلیک کنید.

ایمیل های شرکتی

به دلیل ماهیت بازاریابی ایمیلی، در مقایسه با سایر انواع استراتژی های بازاریابی، نسبتاً غیر شخصی است. با گفتن این، شما هنوز هم می توانید شخصی سازی را به روشهای مختلف بهبود بخشید .به عنوان مثال می توان از برچسب های نام اول، برچسب های شهر و غیره استفاده کرد .اما این عدم شخصی سازی کامل را جبران نمی کند. مردم می دانند که شما یک ایمیل قالب ارسال می کنید.تنها راه جبران این جنبه منفی بازاریابی ایمیلی، نوشتن محتوای ارزشمند است .

رابط کاربری حرفه ای

طراحی ظاهری حرفه ای می تواند با بازاریابی ایمیلی چالش برانگیزتر باشد برای مثال، اگر با عجله ایمیل می نویسید، ممکن است اشتباهات دستوری یا غلط های املایی داشته باشید. این می تواند تأثیر بدی روی مخاطب شما بگذارد.

بازاریابی ایمیلی

مزایای ایمیل برای بازاریابی دیجیتال

اکنون اجازه دهید برخی از مزایای بازاریابی ایمیلی را بررسی کنیم، که بسیاری از آنها وجود دارد !همه چالش ها تنها امکاناتی هستند که می توان با دقت لازم و شیوه های تجاری خوب از آنها اجتناب کرد. دلایل زیر این است که چرا بازاریابی ایمیلی، در دست راست، یکی از بهترین انواع استراتژی های بازاریابی برای صاحبان مشاغل کوچک است.

  • شما می توانید ایمیل های خود را پیگیری کنید تا ببینید کدام ایمیل ها دریافت می شوند.
  • اندازه گیری اثرات یک کمپین ایمیل راحت تر از یک کمپین پست الکترونیکی استاندارد است.
  • امروزه تقریباً با هر پلتفرم بازاریابی ایمیلی می توانید ببینید کدام ایمیل ها بیشتر مردم را درگیر خود کرده است.

 

اگر به مخاطب مورد نظر خود رسیده اید، این اطلاعات به شما اطلاع می دهد. همچنین به شما نشان می دهد که آیا سایر تلاش های بازاریابی شما افراد مناسب را به وب سایت شما آورده است.

وفاداری به نام تجاری

برعکس، بازاریابی ایمیلی در صورت انجام صحیح می تواند به نام تجاری شما کمک کند. انجام صحیح آن به این معنی است که افراد را در ایمیل های خود به طور مداوم به وب سایت شما هدایت کنید. این امر کسب و کار شما را در ذهن خوانندگان شما حفظ خواهد کرد و وقتی آماده خرید چیزی هستند که شما ارائه می دهید، ابتدا به شما فکر می کنند.

بازاریابی ایمیلی



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...