انواع لاستیک لیفتراک

انتخاب لاستیک مناسب بر نحوه حمل و ایمنی لیفتراک شما تأثیر می گذارد. قبل از خرید ابتدا ارزیابی کنید که کدام یک برای برنامه شما بهتر است. در این پست انواع لاستیک لیفتراک را  به شما معرفی می کنیم:

لاستیک بالشتکی

کامیون لیفتراک با لاستیک بالشتکی عمدتا در داخل انبار با کفهای بتونی استفاده می شود. لاستیک های بالشتک جلو کامیون لیفتراک دارای طراحی آج هستند تا در هنگام بلند کردن سنگین بیشترین چسبندگی را روی زمین داشته باشند در حالی که لاستیک های بالشتک عقب که برای فرمان استفاده می شوند معمولاً صاف هستند. این نوع دارای رینگ فلزی گرد است. قیمت آنها در مقایسه با انواع دیگر لاستیک لیفتراک بسیار کمتر است. ویژگی خوب این نوع این است که فاصله کمتری از زمین دارد و شعاع چرخش بهتری برای مشاغل در فضاهای تنگ دارد و باعث می شود کامیون هایی که روی آنها نصب شده اند بسیار مانورپذیرتر باشند.

لاستیک لیفتراک

لاستیک های پنوماتیک

لاستیک پنوماتیک عموماً بزرگتر از تایرهای جامد است و عمدتا در فضای باز روی سطوح ماسه ای شل و ناهموار استفاده می شود. مانند لاستیک های خودرو، یک لاستیک باد شده برای تامین بالشتک است و دارای لوله داخلی و دریچه هوا است. این لاستیک ها دارای آج های ضخیم عمیق و مواد لاستیکی مقاوم در برابر سایش هستند. با پر شدن هوا مستعد سوراخ شدن است و زودتر از تایرهای جامد فرسوده می شود.

لاستیک های جامد

این نوع تایرهای رایج است، آنها اساساً شبیه به پنوماتیک هستند، اما با کاهش هوا اثر بالشتک را پر نمی کنند. این نوع همه کاره است، آنها به راحتی سوراخ نمی شوند و یا مسطح نمی شوند بنابراین شما را از بسیاری از دردسرها برای جلوگیری از توقف در حین کار لیفتراک نجات می دهد.

لاستیک های پلی اورتان

این ایده آل برای استفاده در محوطه داخلی با سطح کف صاف است. در برخی از کاربردها مانند فریزر یا سردخانه که کامیون لیفتراک نیاز به کشش متفاوت و ظرفیت بالابری بالا دارد، از لاستیک های پلی اورتان استفاده می شود. لیفتراک های برقی و استاکرهای واکی از این نوع لاستیک استفاده کردند.

لاستیک

لاستیک های پر از فوم

لاستیک های فوم مانند لاستیک های پنوماتیک جامد هستند. درست مانند لاستیک های جامد، از این نوع برای جلوگیری از صاف شدن و انفجار در سطح خشن و بیرونی جاده استفاده می شود. لاستیک های فوم دار جایگزین لاستیک های جامد هستند در صورتی که تایرهای اخیر در دسترس نباشند.

لاستیک لیفتراک بدون علامت

لاستیک های لیفتراک جامد، پنوماتیک و بالشتک دارای دو نوع استاندارد یا بدون علامت هستند. برای تمایز این دو از یکدیگر، رنگهای معمولی معمولاً دارای رنگ مشکی هستند که پس از یک دوره طولانی کار، نشانه هایی روی زمین می گذارند. دلیل سیاه بودن آنها این است که در طول تولید، مواد شیمیایی دوده در مخلوط لاستیک اضافه می شود تا مقاوم تر شود. این دستگاه برای نصب بر روی لیفتراک های برقی و احتراق داخلی طراحی شده است.

لاستیک های بدون علامت، که سفید یا خاکستری هستند، از ترکیب خاصی ساخته شده اند که برای علامت گذاری کف طراحی نشده است. آنها سطح کف را آشفته نمی کنند، به ویژه هنگامی که کف با رنگ روشن یا بتون صیقلی پوشانده شده است.

لیفتراک

اگر برای موارد جدید خرید می کنید، اگر علامت گذاری نمی شود بسیار گران تر است، توصیه می کنیم علامت گذاری نکنید. شما همچنین باید از معایب آن آگاهی داشته باشید مانند این که علائم بدون علامت 25 درصد سریعتر از لاستیک های معمولی سریعتر ساییده می شوند و ممکن است علامت قابل مشاهده ای روی زمین نگذارند، اما مواد لاستیکی فرسوده هنوز روی سطح کف رسوب می کنند. 

 انواع آج روی لاستیک لیفتراک

 دو نوع اصلی آج روی لاستیک لیفتراک وجود دارد، صاف و آج دار.

لاستیک های صاف: در داخل ساختمان و روی سطوح صاف استفاده می شوند. معمولاً در انبارها یا تاسیسات تولیدی که دارای کف بتونی هستند یافت می شود. برای استفاده در فضای باز مناسب نیست.

لاستیک های آجدار: برای استفاده در فضای باز در محیط های ناهموار و مرطوب، جایی که نیاز به کشش اضافی است، طراحی شده اند.

قبل از انتخاب لیفتراک، تصمیم بگیرید که لیفتراک با چه نوع لاستیکی برای شما مناسب است. این کار را با تعیین نحوه استفاده از لیفتراک آغاز کنید.. ظرفیت ها محدودیت ها و کاربرد فضا را در نظر بگیرید. آیا از فضای داخل یا خارج از ساختمان استفاده می شود؟ آیا در زمین هموار یا ناهموار کار می کنید؟ به یاد داشته باشید که اکثر لیفتراک ها نیاز به لاستیک های خاصی دارند، بنابراین قبل از خرید تحقیق کنید تا مطمئن شوید برای شما کارساز است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...