بیش از 9 ساعت خوابیدن در شب می تواند بد باشد

همگی می دانیم که خواب مهم است. کمبود خواب به این معنی است که شما از انواع مشکلات سلامتی، از بیماری قلبی گرفته تا چاقی تا دیابت، رنج می برید. با این حال، بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می برند. بیش از یک سوم بزرگسالان کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند. اما در طرف مقابل معادله چطور؟ متخصصان معمولاً به بزرگسالان توصیه می کنند هر شب هفت تا نه ساعت بخوابند. آیا امکان خواب زیاد وجود دارد؟ کمتر در مورد این موضوع تحقیق و بررسی شده است، اما به نظر می رسد که خواب زیاد نیز خوب نیست.

مطالعات، خواب بیش از حد را با مشکلات بهداشتی بی شماری از جمله خطر بالاتر مرگ به هر علتی مرتبط دانسته است. در یک متاآنالیز بزرگ که سال گذشته در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، نشان داده شد که با هر ساعت اضافی خواب خطر افزایش می یابد: 9 ساعت خواب با 14٪ افزایش خطر مرگ همراه بود، 10 ساعت با 30 ٪ بیشتر و 11 ساعت با 47٪ خطر بیشتر. خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته مغزی نیز با طولانی شدن زمان خواب افزایش می یابد.

خواب

در سبک های زندگی مدرن، مردم تمایل دارند خواب را عمداً محدود کنند، به دلیل ساعت کار، وظایف مراقبت از اعضای خانواده، سرگرمی ها و سایر فعالیت ها. شواهد نشان می دهد که خوابیدن بیش از حد توصیه شده ممکن است مضرتر از کم خوابیدن باشد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوابیدن بیش از هفت ساعت در شب با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

اما هیچ یک از این مطالعات ثابت نمی کند که خواب طولانی تر در واقع باعث مشکلات سلامتی یا مرگ می شود. به عبارت دیگر ، گرچه کمبود خواب ممکن است در واقع منجر به مشکلات سلامتی شود، اما خواب زیاد نشانگر این است که مشکلی پیش آمده است. دکتر  رابرت دبلیو گرین، استاد گروه های روانپزشکی و علوم اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه جنوب غربی تگزاس در دالاس، می گوید: "این ارتباط به معنای علیت نیست. این واقعیت که بیش از حد می خوابید احتمالاً به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند اما می تواند نشان دهنده اتفاق بد دیگری باشد."

خوابیدن

به خاطر داشته باشید که نیازهای خواب فردی متفاوت است. ممکن است بیش از 9 ساعت خواب داشته باشید و کاملا خوب باشید. اگر شما عادت دارید 10 ساعت در شب بخوابید و سالهاست که با این عادت زندگی می کنید، جای نگرانی نیست.

اگر فکر می کنید خواب زیاد می تواند سرنخی باشد که در مورد سلامتی شما مسئله دیگری اشتباه است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید مراجعه به پزشک است. پزشکان باید توجه داشته باشند که میزان خواب به عنوان علامت بیماری بد است. پزشکان باید در مشاوره غربالگری برای مشکلات مربوط به خواب را بررسی کنند. زیرا بیماری های واضحی وجود دارد که همراه با خستگی است و ممکن است منجر به افزایش مدت خواب شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...