گوگل برای کاهش اتلاف وقت در تقاطع های پرترافیک از هوش مصنوعی استفاده می کند

رویدادSustainable  گوگل در سه شنبه 5 اکتبر سال جاری (13 مهر 1400) از اطلاعاتی در مورد یک پروژه تحقیقاتی که از هوش مصنوعی(AI)  برای کاهش مدت زمان انتظار پشت چراغ های راهنمایی خبر داد. مجموعه ای از پروژه های آزمایشی در اسرائیل زمان توقف در تقاطع ها را بهبود بخشید و به گوگل این امکان را داد تا مصرف سوخت و تاخیرهای تقاطع ها را 10 تا 20 درصد کاهش دهد. این امر نه تنها به کیفیت هوای محلی کمک می کند، بلکه به افراد کمک می کند تا سریعتر به کار خود برسند و اتلاف وقت کمتری داشته باشند.

این عملیات با محاسبه رابطه بین شرایط ترافیک و مدت زمان توقف پشت چراغ راهنمایی در یک سطح منطقی از دقت و سپس ایجاد یک هوش مصنوعی مدل بر اساس آن داده ها انجام شده است. اگرچه این پروژه های آزمایشی در اسرائیل انجام شد، گوگل به دنبال راه اندازی مجدد در ریودوژانیروی برزیل و سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان است.

نمودار بهبود ترافیک با هوش مصنوعی گوگل

این تنها تحقیق پایداری نیست که Google از طریق Environmental Insights Explorer (کاوشگر بینش محیطی) روی آن کار کرده است. هدف از این برنامه کمک به بیش از 500 شهر برای کاهش 1 گیگاتن انتشار کربن تا سال 2030 است. طرح Tree Canopy Insights از نقشه برداری هوش مصنوعی، برای کمک به جوامع در تشخیص اینکه کدام مناطق درختان کافی دارند و کدام مناطق به درختان بیشتری نیاز دارند، استفاده می کند.

اکثریت قریب به اتفاق پژوهش هایAI  در حوزه خودرو بر روی خود خودروها متمرکز است، به ویژه از نظر رانندگی خودکار، اما استفاده از این فناوری در چراغ‌های راهنمایی نیز پتانسیل افزایش ایمنی در جاده‌ها را دارد. راهکارهای با تکنولوژی پایین تر، مانند دوربرگردان، می تواند سودهای معادل را به همراه داشته باشد، اما در مکان هایی که چنین تعمیرات اساسی عملی نیست، کمی هوشمندتر ساختن چراغ های راهنمایی می تواند پیشرفت قابل ملاحظه ای باشد. امیدواریم خودروهای هوشمند در نهایت بتوانند با چراغ های راهنمایی هوشمند ارتباط برقرار کنند تا کارایی بیشتر تقاطع های سراسر جهان را افزایش دهند.

چنین پروژه هایی می تواند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری سوخت و موارد دیگر اجرا شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...