اثرات سفارشی سازی انبوه بر تولید

طی چند دهه گذشته روند رو به رشدی در تولید وجود داشته است که به عنوان سفارشی سازی انبوه شناخته می شود. سفارشی سازی انبوه مفهومی است که به موجب آن مشتری مشارکت بسیار بالاتری در فرایند تولید دارد و می تواند ویژگی های محصول مورد نظر خود را مشخص کند؛ مثل انتخاب ویژگی های کاربردی و  زیبایی در خودروها.

صنعت خودرو

 اساساً، این روند نشان دهنده تغییر نگرش تولیدکنندگان است. آنها اکنون به خواسته های بازار مصرف کنندگان گوش می دهند و به این الزامات توجه می کنند. به علت گرانی نیروی کار و برای رقابت کردن با محصولات دیگر کشورها این امر یکی از ویژگی های شرکت های در حال تبدیل شدن است. در این مقاله مزایا و معایب سفارشی سازی انبوه را توضیح می دهیم.

چگونه نگرش ها تغییر کرده است؟

 برای قرن ها، تولید عمدتاً به منظور تولید بیش تر یک محصول خاص با کمترین هزینه واحد بوده است تا بتواند برای تولید کننده ارزش ایجاد کند، که بیش تر به تولید انبوه معروف است. در نتیجه، این رویکرد تولید محور به مشتری آنچه را که او نیاز دارد، اعلام کرده است و فرصت بسیار کمی برای ورود مصرف کننده باقی می گذارد. در اصل، سفارشی سازی انبوه پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان برای کنترل بیش تر بر ویژگی های محصولاتی است که مایل به خرید هستند. برای کشورهایی که هزینه نیروی کار آنها بالا است، به نظر می رسد این یک پیشنهاد جذاب تر  و پذیرفته شده تری برای شرکت ها باشد.

سفارشی سازی انبوه

اتخاذ رویکرد سفارشی سازی انبوه

پذیرش سفارشی سازی انبوه بدون برنامه ریزی دقیق و درک وسیع از اصول آن اتفاق نمی افتد، به خصوص اگر شما سابقه تولید انبوه دارید. مهم ترین جنبه هایی که یک کسب و کار می تواند داشته باشد چابکی و درک بهتر از زنجیره های تأمین به منظور برآوردن نیازهای خاص مشتری و همچنان تولید درآمد است. علاوه بر این، ترکیب طراحی مشتری محور و انعطاف پذیری بیش تر برای سفارشی سازی اقتصادی ارائه محصولات شرکت و تولید موثر آنها کلیدی است.

مزایا

- مشتریان اغلب از محصول نهایی دریافتی خود رضایت بیش تری دارند، زیرا این به مشخصات آنها مربوط می شود.

- نیروی کار شما نیروی کار شما بیش تر استفاده می شود زیرا آنها در حال حاضر در وظایف متعددی در خط تولید مسئولیت دارند.

- محصولات سفارشی بیش تر از محصولات یکنواخت برای مصرف کنندگان جذاب هستند.

- شرکت ها می توانند روابط قوی با مشتریان خود برقرار کنند. این وفاداری منجر به بازگشت دوباره و دوباره کسب و کار می شود.

- از آنجا که هیچ چیزی تا زمان دریافت سفارش تولید نمی شود، پس اندازهای هنگفتی با ریشه کن کردن موجودی کالاهای فروخته نشده و مواد اولیه انجام می شود.

سفارشی سازی انبوه

معایب

 حفظ سطح بالا و تنوع موجودی می تواند هزینه های زیادی برای انبار به همراه داشته باشد. مقادیر زیادی سرمایه نیز در انبار قید شده است.

- به طور معمول، محصولات به صورت سفارشی هزینه بالاتری دارند.

- دستیابی به سفارشی سازی انبوه با کارایی تولید انبوه بسیار دشوار است.

- اگر سابقه تولید انبوه دارید، تغییر ساختار سازمانی و فرهنگ بسیار دشوار است.

- برای ایجاد یکپارچگی نزدیک بین کلیه حلقه های زنجیره ارزش سازمان شما و تأمین کنندگان و واسطه های خارجی، سرمایه گذاری قابل توجهی در فناوری اطلاعات مورد نیاز است.

بهترین شیوه ها

با توجه به هزینه نیروی کار استفاده از تولید انبوه به تنهایی به عنوان رویکردی در صنعت برای بسیاری از مردم گذشته است. اولاً برای شروع هر کسب و کاری یا گذار به رویکردی دیگر، شناسایی تقاضا بسیار مهم است.

راه موثری که بسیاری از شرکت ها در پیش گرفته اند، شروع همکاری با سایر شرکت ها است. ایجاد شبکه ای از شرکت ها که هر کدام در وظایف خاصی کار می کنند و به طور یکپارچه برای به اشتراک گذاشتن تجهیزات و قابلیت ها کار می کنند، می تواند فشار را بر شرکت شما کاهش دهد، زیرا در ابتدا با سفارشی سازی انبوه و برآوردن تقاضا و انتظارات مشتریان روبرو شده اید. با این حال، این امر نیازمند فناوری های هوشمند اشتراک گذاری اطلاعات است.

همچنین شرکت ها از فناوری هایی برای کمک به آها در برآوردن تقاضا برای طیف وسیعی از محصولات مانند تولید افزودنی، اتوماسیون کمکی و پردازش هوشمند مقیاس پذیر قابل انعطاف استفاده کنند.

یکی از کارهایی که همه شرکت ها می توانند بدون متحمل شدن هزینه های سنگین انجام دهند، درک بهتر از زنجیره های تأمین، همکاری و مشارکت های هوشمندانه و افزایش چابکی در نحوه سفارشی سازی شرکت شما برای پاسخگویی به نیازهای مشتری است. پرداختن به همه این جنبه ها اطمینان می دهد که کارایی تولید شما بدون استفاده از فناوری های تخصصی بالا است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...