روش انتخاب باتری مناسب برای لیفتراک

باطری های لیفتراک از لحاظ حجم و اندازه و ولتاژ دارای انواع مختلفی می باشند. بنابراین بهتر است قبل از اینکه از کارخانه ای اقدام به خرید باطری لیفتراک کنید، با خواندن این پست اطلاعاتی در این زمینه کسب خواهید کرد. کارخانه ها باطری نیز اطلاعاتی را در این زمینه به صورت شناسنامه فنی به شما ارائه می دهند؛ به عبارت دیگر می توان گفت، جهت فروش نتایج تست بر روی باتری های مستعمل یا تعمیر شده را دراختیار خریداران خود قرار می دهند. هرگز به این اطلاعات اندک اکتفا نکنید! برای خرید باتری باید مواردی را مد نظر داسته باشید که در ذیل به آنها اشاره شده است.

عوامل کلیدی برای انتخاب باطری لیفتراک

در اینجا نحوه انتخاب باتری لیفتراک مناسب برای انبار آورده شده است. انتخاب باتری های صنعتی می تواند پیچیده باشد - فقط گزینه های زیادی وجود دارد که تصمیم گیری در مورد عوامل مهمتر - ظرفیت، شیمی، سرعت شارژ، عمر چرخه، نام تجاری، قیمت و غیره دشوار است. الزامات عملیات جابجایی مواد شما برای انتخاب باتری لیفتراک مناسب بسیار مهم است.

1- با مارک، مدل و مشخصات لیفتراک خود شروع کنید

انتخاب منبع تغذیه شما برای تجهیزات در درجه اول با مشخصات فنی لیفتراک مشخص می شود. در حالی که کاربران لیفتراک های نشسته کلاس 4 و 5 با سوخت دیزل یا پروپان همچنان به برق 1 تبدیل می شوند، امروزه بیش از نیمی از بالابرها از باتری استفاده می کنند. باتری های لیتیوم-یون مقاوم و با ظرفیت بالا حتی برای سخت ترین کاربردها و حمل بارهای سنگین و حجیم در دسترس قرار گرفته اند.موارد زیر اصلی ترین مشخصاتی هستند که باید به آنها توجه کنید.

ولتاژ باتری (V) و ظرفیت (Ah)

چندین گزینه ولتاژ استاندارد (12V ، 24V ، 36V ، 48V ، 72V ، 80V) و گزینه های مختلف ظرفیت (از 100Ah تا 1000Ah  و بالاتر) برای مدل های مختلف بالابر وجود دارد.به عنوان مثال، یک باتری 24 ولت 210 آمپر ساعتی معمولاً در جک های پالت 1800 کیلویی استفاده می شود و 80 ولت 1050 آمپر ساعت می تواند یک بالابر نشسته متعادل برای تحمل بارهای تا 20 کیلوگرم باشد.

اندازه محفظه باتری

ابعاد محفظه باتری لیفتراک اغلب منحصر به فرد است، بنابراین یافتن یک تناسب کامل و دقیق بسیار مهم است. همچنین توجه به نوع کانکتور کابل و محل قرارگیری آن روی باتری و لیفتراک بسیار مهم است. برخی از تولید کنندگان OEM دارای دو محفظه باتری در اندازه های مختلف هستند.

وزن و وزن باتری

مدل های مختلف لیفتراک نیازهای متفاوتی برای وزن باتری دارند که هنگام انتخاب باید به آنها توجه کنید. یک وزنه اضافی به باتری اضافه می شود که برای استفاده در برنامه های با بارهای سنگین استفاده می شود.

باتری لیفتراک

باتری لیتیوم یون در مقابل اسیدی-سربی در انواع مختلف لیفتراک برقی (کلاس های I ، II و  III)

باتری های لیتیوم برای لیفتراک های کلاس I ، II  و III و سایر وسایل نقلیه الکتریکی خارج از جاده، مانند جارو و اسکرابر، یدک کش و غیره مناسب است. طول عمر فن آوری سرب-اسید، ایمنی عالی، حداقل نگهداری، عملکرد پایدار در دماهای پایین یا بالا و ظرفیت انرژی بالا در کیلووات ساعت از مزایای این نوع باتری می باشد.

NMC و NCA (لیتیوم-کبالت-نیکل-اکسید)

این نوع باتری های لیتیوم به دلیل وزن کلی کمتر و چگالی انرژی بیشتر در هر کیلوگرم بیشتر در خودروهای برقی مسافری (EV) و وسایل الکترونیکی استفاده می شود.تا همین اواخر، باتری های سرب اسید به طور گسترده در انواع لیفتراک های برقی استفاده می شد. TPPL نسخه جدیدتر چنین باتری هایی است. این راندمان و سرعت شارژ بالاتری دارد، اما تنها در مقایسه با تکنولوژی سنتی اسید سرب غلیظ شده یا باتری های سربی اسید آب بندی شده، مانند تشک شیشه ای جاذب  (AGM).در بیشتر موارد، باتری های لیتیوم یونی برای مصارف صنعتی انتخاب اقتصادی تر و کارآمدتری نسبت به هر باتری سربی اسیدی، از جمله باتری های AGM یا TPPL هستند.

ارتباط لیفتراک-باتری

شبکه کنترل کننده (گذرگاه CAN) به میکروکنترلرها و دستگاه ها اجازه می دهد بدون برنامه میزبان با برنامه های یکدیگر ارتباط برقرار کنند. همه مارک های باتری کاملاً با همه مدل های لیفتراک از طریق گذرگاه CAN یکپارچه نشده اند. سپس گزینه استفاده از شاخص تخلیه باتری خارجی (BDI) وجود دارد که سیگنالهای بصری و صوتی از وضعیت شارژ باتری و آمادگی کار را برای اپراتور فراهم می کند.

لیفتراک

2- جزئیات برنامه کاربرد تجهیزات حمل مواد و خط مشی های شرکت خود را در نظر بگیرید

عملکرد باتری باید با استفاده واقعی لیفتراک یا بالابر مناسب باشد. گاهی اوقات از کامیون های یکسان به روش های مختلف (برای مثال، بارهای مختلف) در یک مرکز استفاده می شود. در این حالت ممکن است به باتری های مختلف برای آنها نیاز داشته باشید. خط مشی ها و استانداردهای شرکت شما نیز ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

وزن بار، ارتفاع بالابر و فاصله سفر

هرچه بار سنگین تر باشد، بالابر بیشتر است و مسیر طولانی تر است، برای اینکه بتوانید در تمام طول روز کار کنی ، به ظرفیت باتری بیشتری نیاز خواهید داشت. متوسط ​​و حداکثر وزن بار، مسافت طی شده، ارتفاع بالابر و رمپ ها را در نظر بگیرید. پرمصرف ترین برنامه ها، مانند غذا و نوشیدنی، که در آن وزن بار می تواند به 7000 تا 9000 کیلوگرم برسد.

پیوست های لیفتراک

همانند وزن بار، اندازه پالت یا شکل بار مورد نیاز برای جابجایی، استفاده از لوازم جانبی لیفتراک سنگین به گاز بیشتری در مخزن نیاز دارد (و در نتیجه به ظرفیت باتری بیشتر). گیره کاغذی هیدرولیک مثال خوبی از یک ضمیمه است که برای آن باید مقداری برق اضافی برنامه ریزی کنید.

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

آیا لیفتراک در سردخانه کار می کند؟ برای عملیات در دمای پایین، احتمالاً باید باتری لیفتراک مجهز به عایق و عناصر گرمایش اضافی را انتخاب کنید.

زمان بندی و سرعت شارژ LFP:و NMC Li-ion باتری در مقابل سربی-اسید

عملکرد تک باتری نیازی به جایگزینی باتری تازه با باتری تازه در طول روز کاری ندارد. در بیشتر موارد، این تنها با فرصت شارژ باتری لیتیوم یون در زمان استراحت امکان پذیر است، هنگامی که برای اپراتور مناسب است و در روند تولید اختلال ایجاد نمی کند. چندین استراحت 15 دقیقه ای در طول روز کافی است تا باتری لیتیوم را بیش از 40 درصد شارژ نگه دارد. این حالت شارژ توصیه شده است که عملکرد بالایی را برای لیفتراک ارائه می دهد و به افزایش عمر مفید باتری کمک می کند.

باتری لیفتراک

داده های مورد نیاز مدیریت ناوگان

داده های مدیریت ناوگان در درجه اول برای ردیابی تعمیر و نگهداری، بهبود رعایت ایمنی و حداکثر استفاده از تجهیزات استفاده می شود. اطلاعات سیستم مدیریت باتری (BMS) می تواند داده های سایر منابع را با اطلاعات دقیق در مورد مصرف برق، زمان شارژ و رویدادهای بیکار، پارامترهای فنی باتری و غیره به طور قابل توجهی غنی یا جایگزین کند. دسترسی آسان به داده ها و رابط کاربری به مهمترین عوامل هنگام انتخاب باتری تبدیل می شوند.

استانداردهای ایمنی شرکت و توسعه پایدار

باتری های لیتیوم یونی ایمن ترین گزینه برای لیفتراک های صنعتی هستند. آنها هیچ کدام از مسائل مربوط به فناوری سرب اسید مانند خوردگی و سولفاته شدن را ندارند و هیچ گونه آلاینده ای از خود ساطع نمی کنند. آنها خطر تصادفات مربوط به تعویض روزانه باتری های سنگین را از بین می برند. این مزیت در صنایعی مانند غذا و نوشیدنی بسیار مهم است. با باتری لیفتراک برقی لیتیوم، نیازی به اتاق تهویه مخصوص برای شارژ ندارید.

3- قیمت باتری و هزینه های نگهداری آینده را ارزیابی کنید

باتری لیتیوم یون نیازی به نگهداری روزانه ندارد. باتری های سربی-اسیدی باید مرتباً آبیاری شوند، پس از ریختن اسیدها گاه به گاه مرتب شوند (با استفاده از حالت شارژ مخصوص برای یکسان سازی میزان شارژ سلول). هزینه نیروی کار و خدمات خارجی با افزایش سن واحدهای قدرت سرب اسیدی افزایش می یابد، در نتیجه زمان کار را کاهش می دهد و به طور مداوم هزینه های عملیاتی را افزایش می دهد.

قیمت خرید باتری در مقابل کل هزینه مالکیت

قیمت خرید باتری سربی-اسیدی به علاوه شارژر کمتر از بسته لیتیوم است. با این حال، هنگام تغییر به لیتیوم، باید افزایش زمان استفاده از یک باتری و برنامه زمان بندی انعطاف پذیر شارژ، افزایش سه برابری عمر مفید باتری و هزینه های کمتر نگهداری را در نظر بگیرید.محاسبات به وضوح نشان می دهد که یک باتری لیتیوم یونی در مدت 2-4 سال تا 40 درصد در کل هزینه مالکیت در مقایسه با باتری سرب اسیدی صرفه جویی می کند.در بین باتری های لیتیومی، نوع باتری های لیتیومی LFP نسبت به باتری های لیتیومی NMC مقرون به صرفه تر و کارآمدتر است.در بیشتر موارد، استفاده از Li-ion منطقی است، حتی اگر از ناوگان کوچک یا یک لیفتراک استفاده می کنید.

باتری لیفتراک

 

4- نحوه انتخاب باتری با تمرکز بر نام تجاری و فروشنده

انتخاب و تهیه باتری مناسب می تواند تلاش و زمان زیادی را صرف کند. تأمین کننده شما باید اطلاعات حرفه ای را در مورد نحوه تنظیم بهینه باتری، و توافقات و موارد ضروری برای تجهیزات و عملکرد خاص شما ارائه دهد.

زمان تحویل و دقت حمل و نقل

راه حل plug-and-play فراتر از نصب و راه اندازی ساده است. این شامل دقت در پیکربندی باتری برای یک کار و برنامه خاص، پروتکل های اتصال مانند ادغام گذرگاهCAN ، ویژگی های ایمنی و غیره است.بنابراین، از یک طرف، شما می خواهید باتری ها را به موقع تحویل دهید که لیفتراک های جدید یا موجود شما آماده کار هستند. از سوی دیگر، اگر فقط آنچه را که در دسترس است انتخاب کنید و با عجله سفارش دهید، ممکن است متوجه شوید که یک بالابر یا عملیات حمل مواد شما با باتری ها ناسازگار است.

پشتیبانی و خدمات در محل شما و تجربه مشتری قبلی

در دسترس بودن پشتیبانی و سرویس باتری لیفتراک در منطقه شما بر سرعت حل مشکلات تجهیزات شما تأثیر می گذارد.آیا فروشنده شما آماده است تا در 24 ساعت اول هر کاری را انجام دهد تا مطمئن شود تجهیزات شما صرف نظر از هر چیزی مطمئن است؟ از مشتریان سابق و فروشندگان OEM توصیه ها و تجربیات گذشته خود را با مارک باتری که قصد خرید آن را دارید بخواهید.

کیفیت محصول

کیفیت محصول عمدتا با این که یک باتری می تواند الزامات عملکرد را برآورده کند، تعیین می شود. ظرفیت مناسب، کابل ها، تنظیم سرعت شارژ، محافظت در برابر آب و هوا و برخورد نادرست توسط اپراتورهای بی تجربه لیفتراک و غیره-همه اینها کیفیت عملکرد باتری را در این زمینه تعیین می کند، نه اعداد و تصاویر از یک برگه مشخصات.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...