دستگاه اندازه گیری قند خون

دستگاه های کوچک و کامپیوتری هستند که میزان قند خون شما را اندازه گیری و نمایش می دهند. این دستگاه ها برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. در صورت ابتلا به دیابت، نظارت بر سطح قند خون شما اطلاعات مفیدی را در مورد نحوه غذا، ورزش، داروها، استرس و سایر عوامل بر قند خون شما در اختیار شما و پزشکان قرار می دهد. این اطلاعات به شما و پزشک شما کمک می کند تا برنامه درمانی متناسب با نیازهای شما تهیه کنید.

انواع مختلفی از دستگاه های اندازه گیری قند خون برای مصارف خانگی موجود است. این ها از مدل های اصلی که فقط سطح گلوکز خون را می خوانند تا نسخه های پیشرفته تر که ویژگی هایی مانند حافظه برای ذخیره اطلاعات را ارائه می دهند.

هزینه دستگاه های اندازه گیری قند خون و تجهیزات آزمایش متفاوت است و بیمه شما ممکن است همیشه تحت پوشش قرار نگیرد. قبل از انتخاب دستگاه، همه گزینه ها را مطالعه کنید. اگر بیمه دارید، بررسی کنید که بیمه شما کدام نوع دستگاه را پوشش می دهد. شما باید هزینه های اولیه، مانند هزینه واقعی دستگاه و هزینه های بلند مدت، مانند قیمت نوارهای تست و سایر لوازم را در نظر بگیرید.

آزمایش قند خون با دستگاه قند خون یکی از مهارت های کلیدی مدیریت موفق دیابت است. هر فرد برای تشخیص دیابت خود به روش آزمایش قند خون متفاوت نیاز دارد و برخی دیگر باید مرتباً قند خون را نسبت به دیگران آزمایش کنند.

خودکنترلی قند خون می تواند بسیار مهم باشد. انجام دقیق آزمایش می تواند به پیدا کردن رژیم غذایی مناسب و ورزش و جلوگیری از عوارض دیابت کمک کند.

دستگاه اندازه گیری قند خون

علاوه بر این، هر دستگاه سنجش قند خون ویژگی های متفاوتی دارد و برخی از دستگاه ها برای افراد مختلف بهتر از سایرین است.

انتخاب مناسب دستگاه اندازه گیری قند خون

انواع مختلفی از دستگاه های اندازه گیری قند خون در بازار وجود دارد. برخی از دستگاه ها برای سهولت استفاده طراحی شده اند. دیگران برای سهولت حمل و نقل و اتصال، هنوز از فناوری پیشرفته ای مانند نرم افزار USB یا آزمایش Fergus استفاده می کنند.

آموزش استفاده از دستگاه اندازه گیری قند خون

دستگاه های اندازه گیری قند خون به روش های مختلف کار می کنند و ممکن است به آموزش یک متخصص مراقبت های بهداشتی دیابت برای درک نحوه استفاده از دستگاه قند خون خود نیاز داشته باشید.

علاوه بر این، جامعه Diabetes.co.uk طیف وسیعی از راهنمایی ها و توصیه ها را در مورد استفاده از دستگاه قند خون شما ارائه می دهد.

کدام دستگاه برای شما مناسب است؟

تهیه دستگاه اندازه گیری قند خون مناسب این است که به آنچه موجود است و دستگاه مورد نیاز شما برای آن مورد نیاز است، توجه کنید.

به عنوان مثال، شما باید از خود سوالاتی بپرسید مانند اینکه آیا زیاد سفر می کنید، آیا باید در ملاء عام آزمایش کنید و بنابراین دستگاه اندازه گیری قند (گلوكومتر) را ترجیح می دهید، آیا دوست دارید با سبک سفر كنید و به گلوكومتر خون بسیار قابل حمل نیاز دارید؟

بسیاری از مردم یک گلوكومتر کوچک و جمع و جور را ترجیح می دهند.

عواملی که می توانند بر میزان قند خون تأثیر بگذارند

صحت نتایج آزمایش به تعدادی از مسائل بستگی دارد، از جمله کیفیت نوارهای تست شما و میزان آموزش شما برای کار با دستگاه. در اینجا عوامل دیگری وجود دارد که می تواند بر میزان قند خون شما تأثیر بگذارد:

تکنیک کاربر

خطای کاربر دلیل شماره یک اشتباه در قرائت گلوکز است. حتماً نحوه استفاده از دستگاه اندازه گیری خود را بررسی کرده و آزمایش قند خون خود را با پزشک خود تمرین کنید.

دستگاه اندازه گیری قند خون

محل تست کثیف

غذا، نوشیدنی یا بقایای لوسیون روی دستان شما می تواند بر میزان قند خون شما تأثیر بگذارد. قبل از انجام آزمایش حتما دستان خود را بشویید و خشک کنید. اگر از سواب الکل استفاده می کنید، حتماً قبل از آزمایش محل را کاملاً خشک کنید و از قطره دوم خون استفاده کنید، نه اولین بار.

محیط

ارتفاع، رطوبت و دمای اتاق همه می توانند با تغییر بدن یا نوارهایی که استفاده می کنید بر میزان قند خون شما تأثیر بگذارد. برخی از دستگاه ها دارای دستورالعمل هایی برای نحوه خواندن مناسب در شرایط خاص هستند.

نوارهای تست نامناسب

نوارهای تست می تواند گران باشد، بنابراین ممکن است وسوسه شوید نوارهای شخص ثالث یا عمومی را برای صرفه جویی در هزینه امتحان کنید. با این حال، اگر دستگاه شما برای استفاده از این نوارها طراحی نشده باشد، ممکن است قرائت شما تحت تأثیر قرار گیرد. مطمئن شوید نوارهای تست جایگزین با دستگاه شما سازگار است. همچنین، حتما تاریخ انقضا را روی نوارهای خود بررسی کنید، زیرا نوارهای قدیمی می توانند نتایج نادرستی را ارائه دهند.

تغییر در متر یا نوار

ممکن است سازندگان در ماشین آلات یا نوارهای تست خود تغییراتی ایجاد کنند. وقتی این اتفاق می افتد، سازندگان نوارهای شخص ثالث یا عمومی همیشه آگاه نیستند. در این صورت، نوارهای تست ممکن است با دستگاه شما سازگار نباشند.

اگر مطمئن نیستید که نوار تست خاصی با دستگاه قند خون شما کار می کند یا خیر، با سازنده دستگاه تماس بگیرید.

از دستگاه خود به درستی استفاده کنید

برای اطمینان از خواندن دقیق، دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را با دقت مرور کنید. منبع معتبر سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایجاب می کند که تولیدکنندگان دستگاه اندازه گیری قند خون دستورالعمل های دقیق را در بسته بندی دستگاه ارائه دهند. اگر سوالی دارید، به دنبال یک خط تلفن پشتیبانی باشید و با سازنده تماس بگیرید.

همچنین ایده خوبی است که دستگاه خود را نزد پزشک یا تیم مراقبت های بهداشتی خود ببرید و از آنها بخواهید اصول اولیه دستگاه را با شما بررسی کنند. تا آنجا هستید، بررسی کنید که نتایج دستگاه شما با مطب پزشک چگونه مقایسه می شود. این به شما کمک می کند ببینید آیا دستگاه شما به درستی کالیبره شده است یا خیر.

مطمئن شوید که به پزشک یا اعضای تیم اجازه می دهید آزمایش شما را مشاهده کنند تا بتواند تأیید کند که از تکنیک های صحیح استفاده می کنید.

دیابت مترهای برتر

برخی از محبوب ترین دیابت مترهای قند خون

  • Bayer Contour USB
  • Accu-Chek Mobile
  • Bayer Contour
  • Accu-Chek Aviva Nano
  • LifeScan OneTouch Ultra2

انواع مختلفی از مترها در بازار وجود دارد که به افراد مبتلا به دیابت به طور منظم کمک می کند و سطح قند خون آنها را به طور دقیق بررسی می کند. حتماً برای آموزش خود با گزینه های مختلف وقت بگذارید و از پزشک یا پرستار خود برای هرگونه راهنمایی یا توصیه ای بخواهید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...