چگونه می توان با بسته بندی تجارت الکترونیکی وفاداری به برند ایجاد کرد؟

خرید آنلاین به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به روش انتخاب برای مصرف کنندگان است. این امر به ویژه در شرایط امروزی صادق است، زیرا در میان همه گیری کووید 19 فروش تجارت الکترونیکی  بسیار افزایش یافته است. این بدان معنی است که یک تجربه خوب جعبه گشایی بیش از هر زمان دیگری مهم است.اگر شغلی دارید که در آن محصولات خود را آنلاین می فروشید، باید به خاطر داشته باشید که دریافت بسته با محصولات، خود اولین تعامل فیزیکی مشتری با برند شما است. مشتریان نه تنها به کالایی که خریداری کرده اند بلکه به بسته بندی آن نیز اهمیت می دهند. این اولین برداشت می تواند رابطه برند و مشتری را ایجاد کند  یا آن را از بین ببرد. این می تواند تفاوت بین از دست دادن مشتری و به دست آوردن یک مشتری باشد.در شش قدم می توانید با بسته بندی تجارت الکترونیکی خود وفاداری مشتری را به دست آورید.

بسته بندی تجارت الکترونیک

1- مشتری خود را بشناسید

اولین قدم مهم برای ایجاد وفاداری به برند، شناختن مشتری است. برای ارزیابی مشتری مورد نطر خود وقت بگذارید و بفهمید چه چیزهایی را دوست ندارند و همچنین نیازها و انتظارات آنها هنگام دریافت محصول شما چیست؟ در زیر چند سوال برای کمک به شما در شناختن مشتری وجود دارد:

- آیا مشتری شما به حفاظت از محیط زیست اهمیت می دهد؟

- آیا آنها به تبلیغات، نمونه یا اشانتیون پاسخ خوبی می دهند؟

- آیا آنها نگران سرقت بسته بندی هستند؟

- آیا آنها دوست دارند یک یادداشت شخصی داشته باشند  که از آنها برای خریدشان تشکر کند؟

- آیا آنها کاتالوگ موارد دیگری را که ممکن است مورد علاقه آنها باشد دوست دارند؟

- آیا آن ها احتمالاً تجربه جعبه گشایی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند؟

2- تدوین استراتژی بسته بندی منسجم

با استفاده از اطلاعاتی که در مورد مشتری هدف خود جمع آوری کرده اید و همچنین اطلاعاتی در مورد محصول شما (مانند ابعاد و وزن)، گام بعدی تهیه یک استراتژی بسته بندی است که نیازهای تجارت و محصولات شما را در نظر بگیرد. این که شما یک نفر را در خانه برای بسته بندی به کار بگیرید یا  یک متخصص بسته بندی استخدام کنید در فرایند بسته بندی بسیار مهم است. استراتژی شما برای بسته بندی نه تنها سفر کالا از فروشگاه به مشتری را تنظیم می کند بلکه به شما در صرفه جویی هزینه در طولانی مدت کمک می کند.

بسته بندی مواد

3- اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شما به درستی از محصول شما محافظت می کند.

محافظت هدف اصلی بسته بندی است و بنابراین مهم ترین مولفه ای است که باید در مورد بسته بندی الکترونیکی در نظر گرفت. مشتری که حداقل یک محصول را به صورت آنلاین سفارش می دهد، انتظار دارد محصول شما به صورت یک قطعه تحویل شود. محصولی که به دلیل ناکافی بودن بسته بندی خسارت دیده باشد، نه تنها پرهزینه است بلکه می تواند به تصویر کلی برند شما آسیب برساند. این نوع حوادث می تواند منجر به نظردهی ضعیف و در نهایت از دست دادن مشتری شود. مواد پرکننده مثل بالش های هوا، فوم یا کاغذ برای محافظت بیش تر از محصول شما طراحی شده اند و مواردی است که اگر محصول شما در معرض آسیب دیدگی خاصی است باید در نظر بگیرید.

بسته بندی کالا

4- سرمایه گذاری در بسته بندی های سفارشی

با توجه به بسته بندی بیرونی که به طور بالقوه اولین تأثیر برند شما برای مشتریان است، باید روی آن سرمایه گذاری کنید. بسته بندی با مارک تجاری، برچسب ها و رنگ های منحصر به فرد، می تواند ابزاری قدرتمند در ایجاد مار تجاری و وفاداری باشد، زیرا برند شما را تقویت می کند و به تجربیات جعبه گشایی  مشتری کمک می کند. علاوه بر این، از آنجا که بسته بندی های سفارشی  به عنوان یک فرصت بازاریابی کم استفاده شده است، سرمایه گذاری در بسته بندی های مارک دار می تواند به شما کمک کند تا در رقابت خود گامی به جلو بردارید.

نگهداری کالا

5- تجربه جعبه گشایی مشابه هدیه را ارائه دهید

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای هنگام سفارش محصولات به صورت آنلاین انتظار تجربه ای مشابه هدیه را دارند. ارائه یک تجربه هدیه مانند  به مشتریان می تواند به سادگی شامل نمونه ها، یک یادداشت تشکر شخصی، دستمال کاغذی مارک دار یا کد تخفیف همراه با محصولات آنها باشد. افزودن این نوع چیزها به بسته بندی شما تجربه جذابی را برای مشتری ایجاد می کندکه می تواند شگفتی هایی برای برند شما ایجاد کند.

6- بسته بندی سازگار با محیط زیست

آمر جالبی که از خریداران مورد بررسی به دست آمده این است که بیش تر آنها از بسته بندی های بیش از حد بزرگ اذیت شده اند.بسته بندی بیش از اندازه و استفاده از مواد غیر ضروری نه تنها بر برند شنا تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند هزینه حمل و نقل را نیز افزایش دهد. در کنار پرهیز از بسته بندی بیش از حد محصولات، از مواد بسته بندی سازگار با محیط زیست استفاده کنید. بسیاری از مصرف کنندگان امروزی نگران مسئله پایداری هستند. بنابراین، سرمایه گذاری در بسته بندی سازگار با محیط زیست می تواند باعث شود مشتری شما از انتخاب برای خرید با شما احساس خوبی داشته باشد و برای خرید های بعدی تشویق شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...