7 راه برای بهبود کارایی انبار و افزایش سود

برای برآوردن شاخص‌های کلیدی عملکرد در هر انباری چه برای سود، چرخش سهام یا خدمات مشتری - ضروری است که یک سیستم کارآمد و روان اجرا شود.

انباری که استفاده از فضای موجود را بهینه می‌کند، که حداقل برخی از عناصر اتوماسیون را دارد و دارای یک سیستم مدیریت انبار است که بر عملیات نظارت دارد، بهترین مکان برای افزایش کارایی خواهد بود.

 راه هایی برای افزایش سوددهی انبار

انبارها دارای عملیات پیچیده ای هستند، با مراحل مختلف - از دریافت کالا تا ارسال، و مراحل بسیاری در بین. ترکیبی از مشارکت انسان و اتوماسیون را به این اضافه کنید، و واضح است که ایجاد هماهنگی همه چیز کار مفصلی است.

این امر می تواند تشخیص مناطقی را که می توان کارآمدتر کرد، دشوار می کند، و البته هر چه کارایی بیشتر باشد، بهره وری بیشتر می شود.

بنابراین در ادامه این پست با 7 پیشنهاد برای بهبود کارایی انبار و در نهایت افزایش سود با ما همراه باشید.

1-کارایی انبار

در اتوماسیون سرمایه گذاری کنید.راه حل های انبار خودکار، در حالی که نشان دهنده یک سرمایه گذاری است، کارایی را در هر انباری افزایش می دهد.

معرفی سطحی از اتوماسیون، یا حتی انتخاب یک انبار کاملاً خودکار، با کاهش سطح دخالت انسان، به ریشه کن کردن احتمال خطای انسانی کمک می کند.

نه تنها خطاها کاهش می یابد، بلکه اتوماسیون منجر به صرفه جویی در هزینه ها می شود، به عنوان مثال، صورتحساب دستمزد، آموزش، و هزینه آب و برق. اتوماسیون همچنین امکان ذخیره سازی با تراکم بالاتر را فراهم می کند.

طیف گسترده ای از راه حل های خودکار وجود دارد - چیزی که برای هر عملیاتی مناسب است. از قفسه بندی متحرک پالت ها  تا قفسه بندی خودکار پالت ها. قفسه جرثقیل به مینی لودر برای بازیابی قطعات کوچک. اتوماسیون برابر با کارایی در یک انبار است.

2. آموزشی با کیفیت ارائه دهید

یک نیروی کار خوب اموزش دیده،نیروی کار بسیار کارآمد تری خواهد بود. بنابراین در ابتدا برای ارائه یک سیستم آموزشی و راهنمایی برای اعضای جدید تیم وقت بگذارید. این بدان معنی است که آنها یاد خواهند گرفت که کارها را به روش درست انجام دهند، نه اینکه عادت های بد را انتخاب کنند.

اطمینان حاصل کنید که آموزش به عنوان بخشی از توسعه نیروی کار ارائه می شود. این امر نه تنها باعث افزایش مهارت و کارایی آنها می شود، بلکه آموزش مورد توجه کارکنان قرار می گیرد.

این به بهبود انگیزه کارکنان و همچنین حفظ کارکنان کمک می کند، که به این معنی است که نیاز به هزینه کمتری برای استخدام است.

همچنین می توانید آموزش متقابل کارمندان مختلف را در مهارت های مختلف در نظر بگیرید. این بدان معنی است که هر شکاف کوتاه مدت به دلیل غیبت یا بیماری راحت تر پر می شود و همچنین نیروی کار خود را ارتقا می دهید.

3. ایمنی را در اولویت قرار دهید

ایمنی باید اولویت اصلی در هر عملیات انبار باشد، نه فقط به این دلیل که وظیفه مراقبت از کارکنان وجود دارد، بلکه به این دلیل که اتخاذ استانداردهای ایمنی بالا در واقع کارایی را بهبود می بخشد.

هر بار که یک راه کوتاه در رویه های ایمنی ایجاد می شود، یک عنصر ریسک معرفی می شود. و در حالی که ممکن است صرفه جویی به نظر برسد، زمانی که تصادفات رخ می دهند بسیار پرهزینه تر هستند. حتی یک تصادف جزئی - مانند آسیب به قفسه پالت - می تواند باعث مشکلات طولانی مدت شود، زیرا ممکن است قفسه بندی نیاز به تعمیر داشته باشد. حوادث مهم تر می تواند عملکرد یک انبار را کند کند یا - بدتر - آن را به طور کامل متوقف کند.

4. از کارکنان بازخورد بخواهید

درگیر کردن پرسنل در بهره برداری از یک انبار، مزایای بسیاری را به همراه دارد. در سطح عملی، کارمندان دانش دست اولی از تمام فرآیندها خواهند داشت و ممکن است ایده‌های واقعاً عالی در مورد چگونگی ایجاد بهبودهایی که کارایی را افزایش می‌دهد، داشته باشند.

دوم، کارکنانی که با آنها مشورت می شود احساس ارزشمندی می کنند و نظر آنها اهمیت دارد. آنها به احتمال زیاد درگیر هستند و انگیزه بیشتری برای کار کردن دارند که به خودی خود باعث کارایی می شود. مشاوره و گفتگوی دو طرفه به بهبود عملکرد هر انباری کمک می کند.

5. عملکرد را اندازه گیری کنید

اگر می‌خواهید بدانید که انبار شما چقدر خوب کار می‌کند، مهم است که هر مرحله از فرآیند را محک بزنید. هر مرحله چه مدت باید طول بکشد، چه چیزی و چه کسانی باید شامل شوند، خروجی باید چقدر باشد؟ هنگامی که اقدامات خود را انجام دادید، می توانید داده ها را به طور منظم تجزیه و تحلیل کنید و مناطقی را که به نظر عملکرد ضعیفی دارند - و حتی مناطقی که عالی هستند را مشخص کنید.

6.کارایی انبار

 مراقبت تجهیزاتی که به درستی نگهداری می شوند - مانند لیفتراک ها، قفسه های پالت، یا راه حل های ذخیره سازی خودکار - دارای ضریب اطمینان بالاتری هستند.

با این حال در صورتی که، تجهیزات را نگهداری و سرویس نکنید، و این خطر وجود دارد که تجهیزات از کار افتاده یا حتی دیگر قابل تعمیر نباشند.

نگهداری از تجهیزات نباید به صورت مقطعی انجام شود و قطع شود ، زیرا در نهایت عدم مراقبت از تجهیزات می تواند منجر به هزینه های بیشتر در دراز مدت شود و حتی ایمنی کارکنان و محصولات انبار شده را به خطر بیندازد.

7. راه حل ذخیره سازی بهینه را اتخاب کنید

بسته به اینکه چه محصولاتی در انبار نگهداری می شوند، راه حل ذخیره سازی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب آن محصولات باشد.

این که آیا شما اقلام حجیم طولانی دارید، از قفسه بندی با دهانه بلند سود خواهید برد.موارد متعددی که برای قفسه بندی پالت انتخاب مناسبی هستند.محصولاتی که باید بر اساس اولین ورودی،اول انتخاب شوند، که به بهترین وجه در قفسه های فشاری ذخیره می شوند. با انتخاب مناسب ترین ذخیره سازی برای این منظور ، روند برداشت از انبار را تسریع کرده  و کارایی را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...