7 مرحله برای کاهش خطاهای انتخاب کالا در انبار

یکی از راه های مطمئن برای افزایش بهره وری و نتیجه موفقیت آمیز عملیات انبارداری ، کاهش اشتباهات در هنگام انتخاب کالا است.هر خطای انتخاب کالا در انبار تا حدی پرهزینه است. اگر اقلام بیشتری نسبت به سفارش داده شده انتخاب شده باشد، در حالی که ممکن است مشتری از موارد اضافی رایگان آنها خوشحال شود، بر سود و دقت موجودی شما تأثیر می گذارد.به همین ترتیب، اگر اقلام بسیار کمی انتخاب شوند، یا اقلام اشتباهی انتخاب شوند، نه تنها با مشتریان ناراضی باقی می مانید، بلکه باید زمان خود را برای جایگزینی سفارش صرف کنید. ممکن است مجبور شوید یک ژست حسن نیت ارائه دهید و دوباره ارقام کنترل سهام شما باید تنظیم شوند.البته تمام سیستم هایی که مداخله انسان را در بر می گیرند می توانند در معرض خطای انسانی قرار گیرند. با بهترین اراده در جهان، تقریباً در صددرصد دقیق بودن عملا غیر ممکن است.

 چگونه می توانید سطح خطاهای انتخاب انبار را کاهش دهید؟

با این حال، با کاهش سطح خطای انسانی، مطمئناً مزایای آن را از نظر سودآوری و بهبود خدمات مشتری خواهید دید. در ادامه این پست به به مواردی که خطای انتخاب کالا در انبار را کاهش می دهد می پردازیم.

 اندازه گیری

خطاهای ایجاد شده را اندازه گیری و حساب کنید و محل وقوع آنها را ثبت کنید. می توانید تعداد خطاها، درصد خطاها را نمودار کنید و شاید به آنها اشاره کنید که کجا و چه زمانی در انبار شما و در چه مرحله ای اتفاق می افتد. داشتن این اطلاعات، ممکن است بتوانید یک الگو را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی انجام دهید. به عنوان مثال، برخی از اعضای تیم شما ممکن است به طور مداوم اشتباه کنند و نیاز به آموزش اضافی داشته باشند.با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به انتخاب خطاها - و انجام این کار به طور مداوم، نه به صورت موقت یا گاه به گاه - شما اولین قدم عالی در کاهش تعداد خطاهای انتخاب انبار برداشته‌اید.

 ایجاد تعامل

اندازه گیری خطاها و مکان و نحوه وقوع آنها به نفع همه است و مهم است که این نکته را به نیروی کار خود منتقل کنید تا از حمایت آنها برخوردار شوید.تاکید کنید که به عنوان یک تیم برای کاهش خطاها با هم کار می کنید. به آنها بگویید که در حال تلاش برای مشخص کردن علت خاصی هستید و به جای معرفی یک برنامه بازآموزی کامل، به افرادی که به آن نیاز دارند، آموزش بیشتری ارائه می دهید.فضایی از اعتماد ایجاد کنید، به طوری که تیم شما نسبت به اعتراف به اشتباه خود مطمئن باشد، بنابراین به جای پوشاندن اشتباهات خود، می توان به سرعت آن را اصلاح کرد.همچنین به بازخورد کارمندان توجه داشته باشید. آنها ممکن است مناطقی را در فرآیند شناسایی کرده باشند که در آن اشتباهات احتمال بیشتری دارد، و پیشنهاداتی در مورد بهبودهایی داشته باشند که می تواند به کاهش سطح خطاها کمک کند.

 ایجاد یک محیط کاری خوب

محیطی که ما در آن کار می کنیم تأثیر مشخصی بر خلق و خوی ما دارد و به نوبه خود بر میزان خوب کار کردن ما تأثیر می گذارد. برای بهبود روند نگهداری کالا برای کارکنان خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ اگر کارکنان شما یک سرویس بهداشتی راحت دارند، اگر انبار تمیز است، اگر نور روشن است اما شدید نیست، شاید اگر روی یک کف بتنی تشک دارید - همه این تغییرات کوچک باعث ایجاد تفاوت در محیط می شود که به شما کمک می کند کارکنان احساس انگیزه بیشتری می کنند. و افراد با انگیزه کمتر خطا می کنند.

در سیستم خود غوطه ور شوید

چه مدت از زمانی که فرآیندهای انبار خود را با دیدی انتقادی و عینی به دقت بررسی کرده اید می گذرد؟با نگاهی عمیق به نحوه اجرای عملیات خود، می توانید به خوبی مناطقی را شناسایی کنید که می توان آنها را بهبود بخشید، که می تواند مزایایی را در کل به همراه داشته باشد، و نه فقط در کاهش خطاهای انتخاب.فقط به این دلیل که کاری همیشه به روش خاصی انجام شده است، به این معنی نیست که نباید مورد سوال قرار گیرد و روند بررسی شود. تمام مراحل را طی کنید، زمان خود را در طبقات انبار بگذرانید، ببینید دقیقاً هر مرحله چگونه کار می کند و مهمتر از همه - در حین انجام این کار با تیم خود صحبت کنید. باز هم، آنها ممکن است ایده های خوبی داشته باشند که می توانند اجرا شوند.

 یک سیستم بررسی را وارد کنید

اندازه گیری خطاها و مکان و نحوه وقوع آنها به نفع همه است و مهم است که این نکته را به نیروی کار خود منتقل کنید تا از حمایت آنها برخوردار شویتاکید کنید که به عنوان یک تیم برای کاهش خطاها با هم کار می کنید. به آنها بگویید که در حال تلاش برای مشخص کردن علت خاصی هستید و به جای معرفی یک برنامه بازآموزی کامل، به افرادی که به آن نیاز دارند، آموزش بیشتری ارائه می دهید.فضایی از اعتماد ایجاد کنید، به طوری که تیم شما نسبت به اعتراف به اشتباه خود مطمئن باشد، بنابراین به جای پوشاندن اشتباهات خود، می توان به سرعت آن را اصلاح کرد.همچنین به بازخورد شما انتخاب کنندگان گوش دهید. آنها ممکن است مناطقی را در فرآیند شناسایی کرده باشند که در آن اشتباهات احتمال بیشتری دارد، و پیشنهاداتی در مورد .

با نگاهی عمیق به نحوه اجرای عملیات خود، می توانید به خوبی مناطقی را شناسایی کنید که می توان آنها را بهبود بخشید، که می تواند مزایایی را در کل به همراه داشته باشد، و نه فقط در کاهش خطاهای انتخاب.فقط به این دلیل که کاری همیشه به روش خاصی انجام شده است، به این معنی نیست که نباید مورد سوال قرار گیرد و روند بررسی شود.تمام مراحل را طی کنید، زمان خود را در طبقه انبار بگذرانید، ببینید دقیقاً هر مرحله چگونه کار می کند و مهمتر از همه - در حین انجام این کار با تیم خود صحبت کنید. باز هم، آنها ممکن است ایده های خوبی داشته باشند که می توانند اجرا شوند.

 یک سیستم بررسی را وارد کنید

یکی از روش‌های کاهش خطا، وارد کردن یک سیستم بررسی است، بنابراین تمام سهام برداشت شده از طریق یک فرآیند بررسی دوم می‌گذرد. با این حال، افزودن این مرحله اضافی ممکن است عملکرد شما را کند کند و نتیجه معکوس داشته باشد. آنچه را که در کاهش خطاهای انتخاب به دست می آورید، ممکن است با اضافه کردن در این مرحله اضافی از دست بدهید.یک جایگزین می تواند چک های نقطه ای باشد. اینها از دو جهت سود می برند. اول، آنها حداقل برخی از خطاها را انتخاب می کنند. دوم، اگر تیم شما می‌داند که چک‌های نقطه‌ای در حال انجام است، همه باید هوشیارتر باشند.

 تجهیزات مناسب داشته باشید

تاکنون در مورد خطاهایی صحبت کرده ایم که می تواند به افراد و فرآیندها نسبت داده شود. اما در مورد تجهیزاتی که در انبار خود استفاده می کنید چطور؟ اگر از بهترین تجهیزات برای عملیات خود استفاده نکنید - مانند امکانات ذخیره سازی و قفسه بندی های پالت - و اگر استفاده از فضای خود را در انبار بهینه نکنید، احتمال بروز خطا بیشتر است.به عنوان مثال، اتوماسیون به کاهش سطح خطاهای انتخابی کمک می کند، زیرا اتوماسیون عنصر انسانی را از یک فرآیند حذف می کند.به طور خلاصه، این هفت مرحله نسبتا ساده است که می توان برای کاهش سطح خطاهای انتخاب در عملیات انبار خود انجام داد، که مطمئناً سطح کارایی و سودآوری کسب و کار شما را بهبود می بخشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...