6 اصل مهم تجهیزات لیفتراک

تجهیزات لیفتراک برای بلند کردن وسایل سنگین از یک مکان به مکان دیگر کارایی زیادی دارد. این امر به ویژه برای بازرگانانی که تجارت و حمل و نقل کالا زیادی انجام می دهند بسیار مهم است. امروزه انواع زیادی از تجهیزات لیفتراک در بازار موجود است، و در حالی که داشتن انتخاب های بسیار می تواند گیج کننده نیز باشد. بر خلاف ماشین های دیگر، تجهیزات لیفتراک ممکن است بسیار گران تر باشد.این بدان معناست که قبل از خرید لیفتراک باید بدانید چه نوعی از آن را میخاهید. در این پست برخی از مهم‌ترین عواملی که باید قبل از خرید تجهیزات لیفتراک در نظر گرفته شود، بررسی میشود.

طول عمر و الزامات نگهداری لیفتراک

اکثر لیفتراک های موجود در بازار امروزه از مواد و قطعات بسیار بادوام ساخته می شوند. این بدان معنا است که آنها باید برای مدت طولانی بدون خرابی کار کند ، اما همچنان باید مطمئن شوید که به درستی نگهداری می شود تا عملکرد بهینه را تضمین کنید. لیفتراک ها می توانند قیمت بسیار گرانی داشته باشند، اما اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید و وضعیت آنها را به خوبی حفظ کنید، می توانند بسیار کار امد باشند. با این حال، برچسب قیمت نباید اولین چیزی باشد که باید در نظر گرفته شود، زیرا گران تر بودن همیشه به معنای ماشین آلات با کیفیت بهتر نیست. بسیاری از تجهیزات لیفتراک های دست دوم وجود دارند که دقیقاً آنچه را که شما نیاز دارید را با کسری از هزینه ارائه می دهند. هنگام در نظر گرفتن لیفتراک های مستعمل، مهم است که به ساعات کار قبلی آنها و همچنین اینکه آیا قبلاً برای بلند کردن بارهای سنگین استفاده شده است یا خیر توجه کنید.

تجهیزات لیفتراک

نوع لیفتراک

لیفتراک ها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای هدف خاصی ساخته شده اند. برخی از لیفتراک ها برای بلند کردن و حمل کالا، برخی برای بلند کردن تجهیزات سنگین مانند کمپرسورها و برخی دیگر برای بارگیری و تخلیه کانتینرها ساخته شده اند. انواع مختلف لیفتراک به این معنی است که قبل از خرید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. ابتدا، باید بدانید که هدف شما از استفاده لیفتراک چیست تا بتوانید لیفتراکی را پیدا کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند ظرفیت وزن لیفتراک و هرگونه مقررات در مورد اندازه و محدودیت وزن آن در منطقه شما که ممکن است بر خرید شما تأثیر بگذارد.

لیفتراک دستی و برقی 

دو نوع اصلی لیفتراک وجود دارد: دستی یا برقی. مدل‌های دستی یا دکمه‌ای، مدل‌های سنتی هستند که پایه اصلی صنعت لیفتراک هستند. نوع دستی بسیار ابتدایی و آسان برای استفاده هستند، اما پیشرفت های اخیر منجر به بهبود در طراحی آنها شده است. از سوی دیگر، نسخه‌های برقی گران‌تر هستند، اما به طور کلی استفاده از آنها راحت تر است، زیرا نیازی به فشار یا کشیدن دستی ندارند. این نوع از لیفتراک همچنین می‌توانند بارهای سنگین‌تر را برای مدت طولانی‌تری با استرس کمتری بر رانندگان حمل کنند. با این حال، ممکن است در مقایسه با مدل های دکمه ای بسیار پر سر و صدا باشند. بنابراین اگر قصد دارید از لیفتراک خود در یک محیط اداری با افراد دیگری که در نزدیکی آن کار می کنند استفاده کنید، این گزینه ممکن است بهترین گزینه نباشد.

دید بیرونی لیتفراک

یکی از عواملی که بسیاری از مردم اغلب آن را بدیهی می دانند، دید بیرونی راننده لیفتراک است که می تواند بر ایمنی و سهولت استفاده آن تأثیر بگذارد. اکثر لیفتراک های مدرن دارای پنجره های بسیار بزرگ در اطراف هستند تا رانندگان بدون نیاز به چرخاندن مداوم سر خود مشکلی برای نگاه کردن به محیط اطراف خود نداشته باشند. اندازه پنجره ها همچنین می تواند به تعیین میزان خوبی که می توانید محیط اطراف خود را در حین رانندگی با آن ببینید کمک کند. اگر می‌خواهید دید بیشتری داشته باشید، مطمئن شوید که به دنبال لیفتراکی با پنجره‌های جانبی باشید، زیرا این امر می‌تواند دید بهتری از آنچه در اطراف است به شما بدهد. علاوه بر این، یکی از ویژگی‌های رایج در لیفتراک‌های مدرن، زنگ هشدار یا دوربین پشتیبان است که می‌تواند به رانندگان کمک کند در درهنگام عقبگرد ، پشت سر خود را ببینند.

موقعیت اپراتور و کنترل های عملیاتی

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید لیفتراک این است که اپراتور کجا می نشیند و چگونه کنترل های آن برای حداکثر ایمنی و دسترسی ترتیب داده شده است. اکثر مردم ترجیح می‌دهند که اپراتورها به جای ایستادن، مکانی برای نشستن داشته باشند تا در هنگام کنترل آن احساس امنیت بیشتری داشته باشند، به خصوص در مدل‌های بزرگ‌تر که اگر بالای دوشاخه‌ها نشسته باشید، ممکن است بسیار بلند و کنترل آن دشوار باشد. سعی کنید به دنبال مدلی از لیفتراک باشید که موقعیت صندلی قابل تنظیم داشته باشد، زیرا این کار باعث می شود هنگام رانندگی طولانی مدت، راحت تر شوند. همه رانندگان همچنین باید بررسی کنند که آیا کنترل ها به وضوح مشخص شده اند و برای سهولت در استفاده به راحتی قابل دسترسی هستند.

ویژگی های ایمنی

یکی از مواردی که همه خریداران لیفتراک باید به دنبال آن باشند ایمنی است. اگر می‌خواهید با خیال راحت با لیفتراک رانندگی کنید، به دنبال لیفتراک با چندین ترمز باشید و مطمئن شوید که هیچ شکافی در چارچوب وجود ندارد که قسمتی از بدن شما بین آن گیر کند. یکی دیگر از ویژگی‌های استاندارد در اکثر مدل‌های مدرن، هشدار یا دوربین هشدار عقب است که به رانندگان کمک می‌کند تا زمانی که پشت خود را برگردانده‌اند، پشت سر خود را ببینند. برخی از لیفتراک‌های قدیمی ممکن است این را نداشته باشند، اما اگر به اندازه کافی جستجو کنید، می‌توانید مدل قدیمی‌تری را با این ویژگی‌های افزودنی پیدا کنید. اصل اساسی در اینجا این است که همیشه یک لیفتراک را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید زیرا بر هزینه و عملکرد تجهیزات تأثیر زیادی خواهد گذاشت. بنابراین، هنگام خرید کالا، حتماً تمام جنبه های ذکر شده را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب ترین تجهیزات را برای کاربردهای خاص خود بیابید



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...