فواید بادام زمینی

مزایای سلامتی بادام زمینی (Mungfali) و عوارض جانبی آن

بادام زمینی از نظر طعم و ارزش غذایی آجیل درختی مانند گردو و بادام مشابه است. بادام زمینی نیز از نظر خواص غنی است.  آنها شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری هستند و منبع عالی منگنز، نیاسین و غیره هستند.

بادام زمینی منابع خوبی از ویتامین E، فولات، فیبر و فسفر است. بادام زمینی با 8 ارزش غذایی ضروری مانند کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش میزان متابولیسم در بدن انسان و غیره شناخته شده است. در بسیاری از خانواده های هندی، بادام زمینی به عنوان میان وعده عصرانه مصرف می شود.

بادام زمینی (Mungfali) چیست؟

در هند، بادام زمینی که معمولاً mungfali شناخته می شود، به دلیل دانه های خوراکی آن، در طبقه بندی حبوبات طبقه بندی می شود. از نظر بیولوژیکی به آن Arachishypogaea گفته می شود. بادام زمینی در هند آنقدر رایج است که در نقاط مختلف کشور نام های متفاوتی دارد.

در هند از بادام زمینی به عنوان روغن دانه نیز استفاده می شود. در حالی که آنها عمدتاً از زمین به دست می آیند، به آنها بادام زمینی نیز گفته می شود. "Mungfali" نام دیگری است که به زبان هندی است. در تلوگو و تامیل، بادام زمینی به ترتیب به عنوان "Pallelu" و "Kadalai" شناخته می شود. در گجراتی به عنوان "Singdana" و در مراتی "Shengdaane" شناخته می شود. تصور می شود که محبوب ترین آجیل در همه این مناطق باشد.

مزایای سلامتی بادام زمینی (Mungfali) و عوارض جانبی آن

ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali)

اجازه دهید ارزش غذایی بادام زمینی را بررسی کنید، آنها کربوهیدرات کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند. Mungfali منبع فوق العاده پروتئین نیز است. بادام زمینی حاوی بیوتین، نیاسین، فولات، منگنز، ویتامین E، تیامین، فسفر و منیزیم است که همه آنها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

حقایق تغذیه ای در 100 گرم بادام زمینی

  • کالری: 567
  • چربی کل: 49 گرم
  • سدیم: 18 میلی گرم
  • پتاسیم: 705 میلی گرم
  • کربوهیدرات کل: 16 گرم
  • پروتئین: 26 گرم

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بادام زمینی

کلسیم: 0.09

آهن: 25%

ویتامین B6 : 15%

منیزیم: 42%

فواید بادام زمینی برای سلامتی (Mungfali)

بهترین مزایای بادام زمینی (Mungfali) برای سلامتی در زیر ذکر شده است. شما می توانید بادام زمینی را به اشکال مختلف مصرف کنید، می توانید بادام زمینی آب پز، بادام زمینی بو داده، بادام زمینی خیس خورده و کره بادام زمینی بخورید تا مواد مغذی سالم دریافت کنید.

بادام زمینی برای بیماری های قلب و اعصاب، بیماری آلزایمر و عفونت ها مفید است:

بادام زمینی، عمدتا از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و عفونت های ویروسی یا هر نوع قارچی جلوگیری می کند. احتمال سکته مغزی توسط آنتی اکسیدان به نام رزوراترول را کاهش می دهد که باعث افزایش تولید نیتریک اکسید در بدن می شود.

بادام زمینی بدون کربوهیدرات است

به طور کلی، زنان در مراحل مختلف زندگی پذیرای افزایش وزن هستند. ممکن است پس از بارداری یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی و غیره مورد مطالعه قرار گرفته و مشاهده شود که زنانی که حداقل دوبار در هفته کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند، خطر کمتری برای افزایش وزن دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور مرتب بادام زمینی مصرف کنید.

فواید مراقبت از پوست بادام زمینی

بادام زمینی حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های هستند که هنگام جوشاندن بیشتر فعال می شوند. Genistein چهار برابر افزایش می یابد و آنتی اکسیدان ها به نام Biochanin-A دو برابر می شود. اینها بیشتر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در پوست و در نتیجه داشتن پوستی سالم را خنثی می کند. بنابراین در حالی که بادام زمینی به رفع احساس گرسنگی کمک می کند، باعث می شود جوانتر به نظر برسید.

بادام زمینی برای یک اختلال پوستی مفید است، به پسوریازیس و مشکلات پوستی اگزما کمک می کند. بادام زمینی حاوی مولتی ویتامین هایی است که دارای خواص ضد باکتریایی هستند و برای مراقبت از پوست مفید هستند. شما همچنین می توانید از روغن بادام زمینی برای مراقبت از پوست استفاده کنید که از پوست شما در برابر اشعه مضر UV و مشکلات آفتاب سوختگی محافظت می کند. بادام زمینی مقدار مناسبی از اسیدهای چرب امگا 3 دارد که به طرق مختلف به مراقبت از پوست کمک می کند.

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در بادام زمینی

پوست بادام زمینی، منبع فراوانی از آنتی اکسیدان های طبیعی است و محتوای بالایی از فیبر غذایی دارد. انواع مختلف پوست بادام زمینی بو داده، مانند برشته تیره یا روشن بو داده حاوی این مقدار زیاد است. افزودن غذاهایی مانند کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای مغذی آن را افزایش دهد.

بادام زمینی برای استخوان ها و انرژی سالم

مقدار زیادی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل در انتقال اکسیژن به خون و تقویت استخوان های سالم و قوی است. با حمایت از وزنه های سنگین که بلند می شوند، نیازهای بدنسازان را کاملاً برآورده می کند. بادام زمینی منبع خوبی از انرژی است و بدن شما را با مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها تقویت می کند.

بادام زمینی برای افسردگی و مشکل اضطراب مفید است

علت اصلی افسردگی سطح پایین سروتونین است. تریپتوفان موجود در بادام زمینی، انتشار چنین مواد شیمیایی را افزایش می دهد و بنابراین به مبارزه با افسردگی کمک می کند. تصور می شود که برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، حداقل دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به طور هفتگی به حفظ تناسب اندام و سلامت کمک می کند.

بادام زمینی در برابر بیماری های عصبی از جمله آلزایمر محافظت می کند

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی نیاسین است و افرادی که غذای غنی از نیاسین یعنی ویتامین B3 مصرف می کنند، کمتر دچار اختلالات مربوط به حافظه مانند بیماری آلزایمر می شوند. نیاسین موجود در کره بادام زمینی به بازیابی چنین سلول های تخریب کننده عصبی کمک می کند.

بادام زمینی برای کلسترول بالا مفید است

مصرف روزانه 1.5 اونس (28 گرم) آجیل، مانند بادام زمینی، ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی یک میان وعده سالم است و حاوی چربی های غیر اشباع سالم، منبع خوبی از ویتامین B است.

فواید بادام زمینی برای معده

اکسیدان هایی مانند پلی فنول در غلظت بالایی در بادام زمینی وجود دارد. اسید P-Coumaric این توانایی را دارد که خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد. این امر با کاهش تولید نیترو آمین های سرطان زا انجام می شود.

بادام زمینی برای مشکلات روده بزرگ

سرطان روده بزرگ در زنان با مصرف بادام زمینی 58 درصد و در مردان 27 درصد کاهش می یابد.

بادام زمینی تنظیم کننده قند خون است

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربوهیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی وجود دارد، کمک می کند. این امر سطح قند خون را در بدن انسان بیشتر تنظیم می کند.

بادام زمینی باروری را تسهیل می کند

اسید فولیک خطر تولد نوزادان با اختلال عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. اگر مصرف بادام زمینی در اوایل بارداری یا قبل از آن انجام شود ، تا 70 درصد کاهش می یابد.

موارد استفاده از بادام زمینی (Mungfali)

چربی آرد بادام زمینی کمتر از کره بادام زمینی است. که دارای پروتئین بالایی است. آرد بادام زمینی به عنوان تقویت کننده طعم است. آرد بادام زمینی نیز به عنوان محلول بدون گلوتن استفاده می شود. بادام زمینی، یک میان وعده معروف در جنوب ایالات متحده، در کشورهایی مانند چین ، هند و آفریقای غربی به همان اندازه محبوب است. این در غرفه های کنار خیابان در جنوب ایالات متحده به فروش می رسد، به عنوان آماده سازی در آب شور جوشانده. آنها به مبارزه با سوء تغذیه کمک می کنند. تصور می شود که آنها در درمان مشکلات پوستی مانند بثورات، روزاسه و جوش ها بسیار موثر هستند. از این محصول به عنوان یک محصول زیبایی استفاده می شود و امروزه با ماسک یا بسته صورت کره بادام زمینی محبوبیت زیادی پیدا می کند.

عوارض جانبی و آلرژی بادام زمینی (Mungfali)

ضد مواد مغذی موجود در بادام زمینی، موادی هستند که معمولاً جذب مواد مغذی در بدن را مختل کرده و ارزش غذایی غذای مصرفی را کاهش می دهند.

آلودگی بادام زمینی گاهی اوقات منجر به تولید مواد سمی به نام آفلاتوکسین می شود. این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ زرد چشم می شود که منجر به زردی و همه علائم معمولی مشکلات کبدی می شود.

یکی از مهمترین عوامل حساسیت زا می تواند بادام زمینی باشد. آلرژی آنها می تواند به طور بالقوه شدید و تهدید کننده زندگی باشد. توصیه می شود افرادی که به بادام زمینی و محصولات بادام زمینی حساسیت دارند از مصرف آنها خودداری کنند.

مشکلات کیسه صفرا مانند مشکلات مجاری صفراوی می تواند علت بسیاری از عوارض جانبی ناخوشایند دیگر باشد. همچنین ممکن است درد شدید و ناگهانی را در سمت راست شکم تجربه کنید. این عمدتا به دلیل انقباضات کیسه صفرا اتفاق می افتد. اگر افراد دارای سنگ کیسه صفرا یا سنگریزه های متبلور صفرا هستند، به آنها توصیه می شود از بادام زمینی دوری کنند. در حالی که با این گفته متناقض است، مطالعاتی نشان داده است که مصرف متعادل کره بادام زمینی در واقع خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا 25 درصد کاهش می دهد. این به این دلیل است که بادام زمینی توانایی کاهش LDL را دارد. و درصد زیادی از سنگهای صفراوی سنگهای کلسترولی هستند که با سطوح بالای کلسترول "بد" مرتبط هستند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...