7 روشی که گجت های فناوری مدرن ممکن است به شما آسیب برساند

فناوری وسیله ای است که زندگی انسان را آسان تر و راحت تر می کند. پایه و اساس هر گجتی رفع نیاز یا ارائه راه حلی برای یک مشکل است. در ادامه این پست برخی از روش هایی را که استفاده بیش از حد از فناوری ممکن است به ما آسیب برساند بدون اینکه ما بدانیم، توضیح می دهد.

1. سندروم بینایی رایانه ای

سندروم بینایی رایانه ای

 جهان، دیجیتالی شدن را تا حدی پذیرفته است که خیلی از کارها و حتی ارتباطات عمدتاً از طریق صفحه کامپیوتر شما انجام می شود از نیروی کار کمابیش انتظار می رود که مشاغل خود را در حالی که کنار مانیتورهای خود نشسته اند کار خود را انجام دهد. خیره شدن طولانی مدت به رایانه به عنوان علت اصلی خستگی چشم و ضعف بینایی شناخته شده است. شما می توانید با انتخاب پوشش مناسب چشم مانند عینک های مخصوص رایانه ای که چشمان شما را از نورهای مضر آبی ساطع شده توسط صفحه نمایش محافظت می کند، اقداماتی را برای جلوگیری از آسیب انجام دهید.

2. بی خوابی

بی خوابی

 خواب یکی از اساسی ترین نیازهای بشر است. خواب ناکافی می تواند منجر به مسائل بی شمار مربوط به سلامتی از جمله فشار خون بالا، خستگی و حتی دیابت شود. بی خوابی زمانی است که فرد به سختی می تواند بخوابد حتی زمانی که خسته است. دلایل متعددی برای این که چرا ممکن است فرد از بی خوابی رنج ببرد وجود دارد، اما محققان برجسته دریافته اند که قرار گرفتن بیش از حد در وسایل دارای صفحه نمایش از جمله دلایل اصلی است. قرار گرفتن در معرض نور ساطع شده از صفحه کامپیوترها و تلفن های همراه قبل از خواب مانع از خواب می شود و بی خوابی را بدتر می کند. محدود کردن استفاده از تلفن همراه و رایانه در ساعات منتهی به زمان خواب ممکن است به خواب سریعتر کمک کند.

3. آسیب استرس مکرر

آسیب استرس مکرر

 داشتن یک میز کار ممکن است مزایای خود را داشته باشد، اما مسائل بیشماری نیز وجود دارد که ناشی از سبک زندگی بی تحرک است. استرس مکرر یکی از مواردی است که در آن استفاده از تجهیزات یا ابزار خاصی به مدت طولانی منجر به آسیب عصبی در دست ها یا موجب تاخیر درانجام فعالیت می شود. معمولاً در افرادی که 5 تا 9 ساعت در روز کار می کنند دیده می شود که بعد از نشستن طولانی مدت جلوی رایانه دچار درد در دست ها، قسمت تحتانی بازو و شانه ها می شوند. به منظور جلوگیری از وارد آمدن فشار به این مفاصل، می توانید چند تمرین ساده دست و تکنیک های آرام سازی را انجام دهید تا آسیب هایی را که ممکن است در حین کار ایجاد شوند را مهار کنید.

4. آسیب شنوایی

آسیب شنوایی

گوش های ما از طریق صداها و ارتعاشات مختلفی که وجود دارد به ما در حس کردن جهان کمک می کنند. بنابراین شنوایی یکی از ارزشمندترین حواس ماست. با این حال ، تعداد فزاینده ای از مردم هر سال گزارش می دهند که شنوایی آنها ضعیف می شود. ترسناک ترین بخش این است که این شکایات بیشتر از نسل جوان برخلاف افراد میانسال است. وسواس ما در هدفون و نیاز به سرگرمی مداوم باعث شده است که گوش های ما به طور مرتب آسیب ببینند. گوش کردن به موسیقی با صدای خیلی بالا بوسیله هدفونها به انتهای عصبی داخل گوش ما آسیب می رساند و باعث از دست دادن تدریجی حساسیت می شود. می توانید با گوش دادن به صدا با صدای کم یا استفاده از بلندگوها میزان آسیب ناشی از هدست و هدفون را کاهش دهید.

5. چاقی

چاقی

 با پیشرفت تکنولوژی، وسایل سرگرمی ما نیز افزایش یافته است. گجت ها به طور فزاینده ای در بین بسیاری از افراد محبوب شدند زیرا بازی ها و سایر انواع سرگرمی را ارائه می دهند که چیزی جز حداقل فعالیت بدنی و کم تحرک بیشتر به دنبال ندارند. چاقی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به عنوان یکی از مهمترین مسائل بهداشتی نوجوانان محسوب می شود. این روزها ایده سرگرمی اکثر جوانان این است که جلوی رایانه خود بنشینند و بازی های ویدئویی یا واقعیت مجازی انجام دهند. فعالیتهای خارج از منزل حتی برای بزرگسالان نیز محبوبیت خود را از دست داده است و به راحتی جلوی تلویزیون خود می نشینند و سرگرمی های بی فکر را تماشا می کنند. بیرون رفتن و انجام فعالیت های ورزشی یک ورزش سالم است که می توانید از آن لذت ببرید و همچنین سلامتی را تکمیل کنید.

6. ریسک در زندگی

ریسک در زندگی

 تلفن های همراه برای مردم اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. اعلان پیامک، تماس، تماشای فیلم و غیره، اعتیاد ما به تلفن های همراه و ارتباط مداوم چیزی است که ما را بیشتر به انزوا می کشاند. بدترین چیز در مورد این عادت زمانی است که ما این اعتیاد را در مواقعی که تمرکز ضروری است انجام دهیم. مانند رانندگی با اتومبیل. هنگام رانندگی، باید در مورد مکان، ترافیک و سرعتی که در آن هستید هشیار باشید. ارسال پیامک و تماس هنگام رانندگی یک عمل خطرناک است که بسیاری از افراد با بی توجهی آن را انجام می دهند و باعث دلخراش ترین تراژدی ها می شوند. ما باید به خاطر داشته باشیم که زندگی مهمترین چیزی است که ما داریم و پاسخ به کسی هرگز ارزش به خطر انداختن جان شما یا دیگران را ندارد.

7. آسم مرتبط با دفتر کار

دفتر کار

 فضاهای بسته می توانند از نظر کمک به گسترش بیماری هایی که باعث ایجاد سموم، باکتری ها و سایر ارگانیسم ها می شوند، رتبه بالایی داشته باشند. عدم تعمیر و نگهداری مناسب سیستم های تهویه مطبوع متمرکز که در فضاهای تجاری استفاده می شوند می تواند زمینه مناسبی برای رشد میکروب های بیماری زا باشد. خطر به آنجا محدود نمی شود. به عنوان مثال وسایلی مانند چاپگر لیزری در حین چاپ، ذرات ریز متعددی را در فضا پخش می کنند. این ذرات ریز می توانند به راحتی وارد سیستم تنفسی فرد شوند و علائم جدی ایجاد کنند. مراقبت از محیط اطراف و اطمینان از رعایت نظافت، راه خوبی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها در فضاهای اداری است.

نتیجه

فناوری نه بد است و نه خوب. این به سادگی ابزاری است که در اختیار بشر قرار دارد و می تواند برای رسیدن به اهداف مورد استفاده قرار گیرد و اگر مراقبت کافی انجام شود، می تواند به طرق مختلف به نفع ما باشد. نحوه کار با ابزارهای پیرامون ماست که همه تفاوت ها را ایجاد می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...