مشکلات رایج چیلرها

عملکرد و نگهداری صحیح ساختمانی باید در اولویت اصلی هر برنامه مدیریت انرژی تأسیسات باشد. عملکرد یا نگهداری ناکارآمد می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتر انرژی و کاهش عمر تجهیزات شود. در اینجا ما در مورد مشکلات رایج چیلرها بحث خواهیم کرد.

مشکلات رایجی که چیلرها را تحت تأثیر قرار می‌دهند:

خوردگی

چیلرها برای انتقال آب بین چیلر و فضای کنترل شده آب و هوا از لوله‌های فلزی (معمولاً از جنس فولاد، مس یا کربن) استفاده می‌کنند. وجود اکسیژن در آب می‌تواند باعث خوردگی شود. اما اگر آب و لوله‌ها به درستی تصفیه شوند، این می‌تواند خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما اگر تصفیه آب نامناسب باشد، رسوب، مواد معدنی و باکتری می‌توانند وارد سیستم شوند.

نگهداری از چیلر

اگر رسوبی یا باکتری وجود داشته باشد که باعث تمایز سطح اکسیژناسیون می‌شود، فلزات می‌توانند شروع به خوردگی کنند. علاوه بر این، هر نقطه‌ای که از دو فلز مختلف استفاده شود، به دلیل ویژگی‌های مختلف الکتروشیمیایی می‌تواند در معرض خوردگی باشد. خوردگی می‌تواند باعث نشتی شود و کارایی چیلر را کاهش دهد و احتمالاً به منطقه اطراف چیلر آسیب می‌رساند.

تعمیر و نگهداری ضعیف

این ماشین آلات پیچیده نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارند تا در نظم کار کنند. در صورت عدم برداشت گام‌های مناسب، چیلر می‌تواند دچار خوردگی، مسدود شدن، از دست دادن کارایی یا مشکلات مختلف شود. به عنوان مثال، اگر تصفیه آب مناسب انجام نشود یا برج خنک کننده باز تمیز نشود، ذرات معلق و رسوب به سیستم وارد می‌شود که باعث گرفتگی لوله‌ها و انتقال حرارت ضعیف می‌گردد. خنک کننده هوا می‌تواند توسط خاک و غبار مسدود شود که این نیز باعث کاهش کارایی می‌شود.

برق چیلر

مسائل برق

سیستم‌های الکتریکی درون چیلر با دقت طراحی شده و به اندازه بقیه دستگاه پیچیده است. آنها به راحتی در اثر افزایش ولتاژ بالا یا فرسودگی از حالت تعادل خارج می‌شوند. در صورت بروز مشکل در اتصال زمین یا قطع منبع تغذیه، چیلر ممکن است این مسئله را تشخیص داده و به صورت خودکار خاموش شود. اضافه بار بیش از حد چیلر می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود که احتمالاً منجر به خرابی می‌شود. سیم‌ها و کابل‌ها ممکن است پس از تعمیر و نگهداری یا به دلیل سهل انگاری شل شوند یا آسیب ببینند، که در نتیجه می‌تواند به سوء عملکرد چیلر منجر شود.

نگهداری پیشگیرانه به عنوان بهترین راه حل:

وظایف نگهداری پیشگیرانه برای چیلرها، بسته به ماهیت کار، روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه انجام می‌شود. به عنوان مثال، تکنسین‌ها هنگام برنامه ریزی نقاط داده و تعیین توالی، باید به صورت روزانه یک بازرسی بصری انجام دهند.

نگهداری از چیلر

هر هفته کسی باید سیم پیچ اواپراتور و کندانسور و همچنین دمای موتور را بررسی کند. چیلرها باید از نظر نشت، عملکرد کنترل و کیفیت آب به صورت هفتگی آزمایش شوند. مواردی مانند محدودیت‌های بار را می‌توان سالی دو بار بررسی کرد. تمیزکاری کامل، بازرسی سیستم الکتریکی و سایر تنظیمات تعمیر و نگهداری باید سالانه انجام شود. وظایف نگهداری پیشگیرانه نه تنها منجر به محافظت از سرمایه‌گذاری‌های چیلر می‌شود، بلکه به شما در کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...