انتخاب لیفتراک مناسب

انتخاب لیفتراک مناسب برای تجارت شما مهم است. بر هزینه های بهره برداری، بهره وری، روحیه کارمندان و مدیریت سهام بر همه چیز تأثیر می گذارد. طیف وسیعی از لیفتراک وجود دارد و هرکدام به گونه‌ای طراحی شده اند که برای مشاغل خاص مورد استفاده قرار می گیرند.بنابراین چگونه می دانید برای تجارت خود به چه نوعی نیاز دارید؟در انتخاب لیفتراک مناسب چندین فاکتور مهم جود دارد که باید در نظر گرفت.

 محیط کار لیفتراک

محیط کسب و کار شما بر روی نوع لیفتراک، انتخاب تایر و نوع سوخت تأثیر خواهد گذاشت. سطح کف و شرایط لیفتراک را در نظر بگیرید. آیا سطح صاف است یا ناهموار؟ داخل ساختمان است یا بیرون یا هردو؟ چند ساعت در روز از لیفتراک استفاده می شود؟

 اندازه بار/ظرفیت لیفتراک

هر اپراتور یک کامیون صنعتی باید ظرفیت بار لیفتراک یا پالت تراک خود و محموله بار را بداند. در انبار یا در حین عملیات سیار، فعالیت‌های حمل و نقل باید سریع، دقیق و ایمن انجام شوند. از آنجایی که کالاهای در حال جابجایی می‌توانند از نظر شکل، اندازه و وزن متفاوت باشند، وضعیت حمل و نقل بار باید در هر مرحله مجدداً ارزیابی شود زیرا به محض برداشتن و حمل بار، نیروهای مختلفی ایجاد می‌شوند. همه این موارد می‌توانند وابسته به ظرفیت حمل لیفتراک باشد.انتخاب یک لیفتراک با حداکثر ظرفیت بالابر که کمتر از نیاز شما باشد اشتباه بزرگی است. مهم است که به موارد زیر توجه کنید:لیفتراک چه مقدار کالا را جابجا می کند؟وزن متوسط بار شما چقدر است؟سنگین ترین باری که برای بلند کردن نیاز دارید چیست؟عرض بارهای شما چقدر است؟

ملحقات لیفتراک

3- ارتفاع مورد نیاز لیفتراک

شبیه حداکثر بار، باید اطمینان حاصل کنید که آیا یک لیفتراک  محدودیت های قدی را برآورده می کند یا نه؟ ارتفاع بالابر معمول شما چقدر است؟بالاترین نقطه مورد نیاز برای رسیدن لیفتراک کدام است؟آیا محدودیت هایی برای ارتفاع وجود دارد که باید در نظر گرفت؟( مثلاً تیرهای سقفی یا چراغ های آویزان)اگر به لیفتراک برای حرکت در زیر ساختار با ارتفاع ثابت احتیاج دارید، باید ارتفاع کم شده دکل را در نطر بگیرید تا بتوانید از جاهای مختلف ساختمان مثل درهای ورودی گاراژ یا کانتینر عبور کنید.همچنین نیاز دارید که ارتفاع انبار و عرض راهرو را بررسی کنید، زیرا این امر به شما در یافتن مورد مناسب کمک زیادی خواهد کرد.نوع سوختسه نوع گزینه سوخت وجود دارد: برقی، گازی یا دیزلی. هزینه لیفتراک های برقی در ابتدا بیشتر خواهد بود، اما با گذشت زمان نتیجه می گیرید زیرا طول عمر آنها بیش تر است و در مقایسه با سایر لیفتراک ها مصرف کمتری دارند. آنها هیچ گونه انتشار آلودگی ندارند، بنابراین برای کار در ساختمان یا در آب و هوای سرد توصیه می شود.لیفتراک های گازی یا دیزلی می توانند بارهای بسیار بیشتری را بلند کرده و سریعتر حرکت کنند. در صورت استفاده از لیفتراک برای بالابر سنگین یا خارج از ساختمان، لیفتراک دیزلی اکیداً توصیه می شود.با لیفتراک های گازی شما می توانید LPG یا  CNG را انتخاب کنید. هردو سریع سوخت می گیرند و طول عمر بالایی دارند.

لیفتراک

تایر لیفتراک ها

تایرهای لیفتراک بخش مهمی از هر عملیات لیفتراک هستند. آنها کشش و پایداری مورد نیاز لیفتراک ها را برای جابجایی ایمن و کارآمد مواد فراهم می کنند. سه نوع اصلی لاستیک لیفتراک وجود دارد: پنوماتیک، جامد و بالشتک.لاستیک های پنوماتیک رایج ترین نوع لاستیک لیفتراک هستند. آنها از لاستیک ساخته شده اند و یک مثانه پر از هوا در داخل دارند. لاستیک های بادی کشش و کیفیت سواری خوبی دارند، اما مستعد پنچری و پنچر شدن هستند.لاستیک های جامد از لاستیک جامد ساخته شده اند و مثانه پر از هوا ندارند. لاستیک های جامد نسبت به لاستیک های بادی دوام بیشتری دارند و کمتر پنچر می شوند یا پنچر می شوند. با این حال، آنها به خوبی تایرهای بادی کیفیت سواری ندارند.تایرهای بالشتکی ترکیبی از تایرهای بادی و جامد هستند. آنها یک لایه بیرونی لاستیکی جامد و یک مثانه پر از هوا در داخل دارند. تایرهای بالشتکی بهترین هر دو جهان را ارائه می‌دهند: مانند لاستیک‌های جامد بادوام هستند، اما کیفیت سواری خوبی نیز مانند لاستیک‌های بادی دارند.نوع لاستیک لیفتراک مورد نیاز شما به کاربرد خاص بستگی دارد. برای استفاده در داخل ساختمان، تایرهای پنوماتیک گزینه خوبی هستند. برای استفاده در فضای باز، تایرهای جامد یا تایرهای بالشتکی گزینه بهتری هستند.

تایر

 ارگونومی لیفتراک

صندلی های قابل تنظیم با کیفیت بالا از این جهت مهم هستند که اپراتورهای لیفتراک ساعت ها در دستگاه خود نشسته اند. سرمایه گذاری در ارگونومی با کیفیت احتمال آسیب دیدگی، مانند کمر درد را که می‌تواند ناشی از کارهای تکراری در صندلی های ناراحت کننده باشد را کاهش می دهد.ساعاتی که لیفتراک شما هر هفته کار خواهد کرد به تعیین بهترین گزینه کمک می کند. اما هر گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارد. لیفتراک های دست دوم: کاهش هزینه های پرداخت. استفاده زیر 10 ساعت در هفته. این می تواند گزینه خوبی باشد. اما هزینه های خرابی/سرویس بیش تر خواهد بود.لیفتراک جدید بالاترین هزینه اولیه را دارد و گزینه خوبی برای استفاده کم و زیاد در هفته می باشد. خرابی و هزینه سرویس کمتری دارد. حتما نکات مهم در خرید لیفتراک را در نظر بگیرید. لیفتراک یکی از مزایای اصلی اجاره، صرفه جویی در پول برای سایر کارهای کسب و کار است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...