پنج عامل موثر در بهبود عملکرد سردخانه مواد غذایی

بدیهی است بزرگترین چالش در انبار سردخانه سرما است. این امر بر کارکنان و اسکنرها و رایانه های آنها تأثیر می گذارد، استهلاک و خرابی تجهیزات را افزایش می دهد و ممکن است باعث شود ماشین آلات نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر داشته باشند. با این حال، دمای سرد باید همیشه در یک انبار سردخانه حفظ شود تا اطمینان حاصل شود که محصولات حساس به دما در داخل برای استفاده ایمن باقی می مانند. محصولات ممکن است شامل مواد غذایی یا داروهای نجات بخش باشند که در صورت صرف زمان در دماهای گرم، مصرف آنها ناامن می شود یا اثربخشی خود را از دست می دهند. زندگی ممکن است به معنای واقعی کلمه به نگهداری محصولات در دمای خاصی بستگی داشته باشد، مهم نیست که چقدر سخت است یا چقدر برای کارکنان و تجهیزات سخت است. بهترین شیوه های انبار سردخانه در زیر قوانین کلی است که می تواند به شما در پایین نگه داشتند درجه حرارت و سلامت کارکنان کمک کند.

1- کنترل تبادل حرارتی

اولین عامل در سردخانه اساسی ترین آن است. درجه حرارت باید در هرقسمت از سردخانه کنترل شود و باید در محدوده تعیین شده خود باقی بماند. به عنوان مثال، محصولات یخچالی باید در یخچال باقی بمانند و محصولات یخ زده باید یخ زده باقی بمانند. جریان انرژی به شکل گرما باید به دقت کنترل شود تا از حرکت آن از مناطق با دمای بالا به مناطق با دمای پایین جلوگیری شود. در خانه ها و ادارات، ما این کار را با دیوارها، درها و عایق انجام می دهیم، اما این روش ها همیشه در انبار سردخانه ای که مشتریان جدید دائماً در حال ورود به آنها هستند، محصولات جدید وارد انبار می شوند و ممکن است نیاز به انبار باشد، امکان پذیر نیست. به طور معمول پیکربندی مجدد با وجود این تغییر، سبزیجات هنوز باید در 12 درجه سانتی گراد، محصولات لبنی در 1.5 درجه سانتی گراد و بستنی در 12- درجه سانتی گراد نگهداری شوند.راه حل آن پرده های نواری پلاستیکی است. این ها پرده های پلاستیکی مدولار هستند که می توانند در صورت لزوم برای جدا کردن انبارها در مناطق مختلف درجه حرارت، مستقر شوند. آنها به طور شگفت انگیزی موثر هستند و می توانند بسته به ضخامت عایق خود، بین 10- تا 4 درجه سانتی گراد فاصله ایجاد کنند.

سردخانه

2- تجهیزات شخصی مناسب را در اختیار کارکنان قرار دهید.

راحتی کارکنان اغلب در انبارهای سردخانه مورد توجه قرار می گیرد. با این حال، ارائه کت راحت، شلوار عایق، دستکش و سایر وسایل مورد نیاز برای گرم نگه داشتند خود بهترین روش ذخیره سازی سردخانه است که می تواند تأثیرات گسترده ای داشته باشد. این می تواند به اطمینان از ثابت ماندن دما کمک کند و می تواند کارایی را در کل انبار سردخانه افزایش دهد.

لباس مناسب

3- از تجهیزات طراحی شده برای سرما استفاده کنید.

تجهیزاتی که معمولاً در انبار پیدا می کنید باید برای سرما طراحی شده باشد. کار با صفحات لمسی، به عنوان مثال، هنگامی که از دستکش های سنگین استفاده می کنید، دشوار است. به همین دلیل، تجهیزات انبار سردخانه با دکمه هایی طراحی می شوند که به اندازه کافی بزرگ هستند و از طریق دستکش احساس می شوند.چگالشی که هنگام جابجایی دستگاه ها از یک منطقه به منطقه دیگر ایجاد می شود، می تواند به راحتی تجهیزات الکتریکی مانند اسکنرها را مستهلک کند. سرما همچنین عمر باتری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تجهیزات دستی و لیفتراک های برقی باید در برابر چگالش آب بندی شوند و برای افزایش چرخه استفاده از باتری های ولتاژ بالاتر باید استفاده شود.

4- تا جایی که ممکن است از اتوماسیون استفاده کنید.

 فضای ذخیره سازی سرد نسبت به انواع دیگر انبارها گرانتر است، به دلیل هزینه های مربوط به نگه داشتن یک فضا در دمای پایین ثابت. در ارتباط با سیستم های ذخیره سازی متراکم یا عمیق خطی(Deep Lane storage)، اتوماسیون می تواند با بهبود دسترسی، بیش ترین استفاده از فضای ذخیره سازی در سردخانه را ممکن کند. مجهز کردن سیستم های قفسه بندی پالت با تراکم بالا به شاتل هالی پالت و سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار  باعث افزایش توان و استفاده بهینه از فضای عمودی می شود.

اتوماسیون همچنین می تواند نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد و این کاهش هزینه های نیروی کار می تواند به صرفه جویی قابل توجهی منجر شود. استفاده از ماشین پالت ساز و تخلیه پالت اتوماتیک به همراه با وسایل نقلیه خودکار (AGV) برای جابجایی محصولات از انبار این امکان را می دهد که قسمت های سردخانه با تعداد کمی کارمند کار کند. این مزایای بسیاری بیش از صرفه جویی در هزینه دارد.انسان ها مستعد خطا هستند. آنها درها را باز می گذارند و ثبت اطلاعات را فراموش می کنند. به غیر از تراکم ذخیره سازی محصول بیش تر، پیاده سازی اتوماسیون همچنین می تواند با حذف احتمال خطای انسانی، هزینه های انرژی را کاهش دهد. هنگام حرکت از مناطق سردسیر به مناطق سردتر، ماشین های خودکار تردید نمی کنند یا نیازی به تغییر دنده ندارند. همچنین بی وقفه اقدامات خود را با یک سیستم متمرکز ثبت خواهد کرد. یک سیستم خودکار می تواند هزینه های سرمایش برای یک انبار سردخانه را کاهش داده و از به روز بودن همه سوابق اطمینان حاصل کند.

سردخانه

5- حفظ سوابق دقیق و به روز

محصولاتی که در انبار سردخانه نگهداری می شوند نسبت به تغییرات دما حساس هستند. به همین دلیل، یکی از مهم ترین شیوه های مهم انبار سردخانه، سرد نگه داشتن محصولات نیست، بلکه ثبت دقیق این واقعیت است که آنها سرد نگه داشته می شوند. فناوری این کار را آسان تر می کند. سنسورهای دما می تواند دما را به طور خودکار ردیابی کنند، زنگ هشدار را فعال کرده و خطاهای احتمالی را یادداشت کنند. استفاده از پایگاه های داده اجازه می دهد تا این داده ها جمع آوری شده با محصولات در سطح واحد بار از طریق ردیابی فرکانس رادیویی (RFID) بدون نیاز به اسکن هر کارتن و واحد نگهداری انبار مرتبط شود. هنگامی که کارتن ها و شماره های پالت در پایگاه داده مرتبط می شوند، به این معنی است که فقط پالت باید اسکن شود.این فناوری ها اجازه می دهد تا سوابق بسیار دقیق نگهداری و شفاف سازی شود تا هر کسی در زنجیره تأمین به آنها دسترسی داشته باشد. حفظ سوابق دقیق دما برای همه محصولات موجود در یک انبار، بهترین روش ذخیره سازی سردخانه است که پیامدهایی برای سلامت عمومی دارد. همچنین می تواند آینده مالی تولید کننده یا ارائه دهنده تدارکات را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا مرجوعی کالا می تواند بسیار پرهزینه باشد. استفاده از فناوری موجود برای اطمینان از صحت و شفافیت سوابق می تواند مهم ترین عامل برای هر انبار سردخانه باشداین فناوری ها اجازه می دهد تا سوابق بسیار دقیق نگهداری و شفاف سازی شود تا هر کسی در زنجیره تأمین به آنها دسترسی داشته باشد. حفظ سوابق دقیق دما برای همه محصولات موجود در یک انبار، بهترین روش ذخیره سازی و نگهداری کالا در سردخانه است که پیامدهایی برای سلامت عمومی دارد. همچنین می تواند آینده مالی تولید کننده یا ارائه دهنده تدارکات را تحت تأثیر قرار دهد، زیرا مرجوعی کالا می تواند بسیار پرهزینه باشد. استفاده از فناوری موجود برای اطمینان از صحت و شفافیت سوابق می تواند مهم ترین عامل برای هر انبار سردخانه باشد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...