5 سیستم پر استفاده عایق بندی در برابر آب

نفوذ آب می تواند منجر به آسیب هایی مانند هجوم حشرات، کپک زدن و در بدترین موارد خرابی ساختمان شود. چنین مشکلاتی به عایق رطوبتی برای جلوگیری از ورود کپک به دیوارها و کف نیاز دارند. این امر عایق رطوبتی را برای یکپارچگی و سلامت سازه ضروری می کند.

سیستم های پر استفاده  عایق بندی در برابر آب

سیستم عایق رطوبتی یکپارچه

عایق رطوبتی یکپارچه در داخل بتن انجام می شود. عایق رطوبتی یکپارچه از افزودنی های شیمیایی استفاده می کند، معمولاً یک پودر خشک یا مایعی که در کارخانه منقطع یا محل کار به مخلوط بتن اضافه می شود. برخی از انواع عایق رطوبتی یکپارچه حتی ترک های جزئی را خود ترمیم می کنند. هدف عایق رطوبتی یکپارچه، متراکم کردن بتن برای جلوگیری از ورود آب و یا تبدیل مویرگ های ترشونده به انواع غیر قابل تر شدن است که در نهایت باعث کاهش نفوذ آب به داخل سیستم می شود.

افزودنی های عایق رطوبتی یکپارچه به گونه ای فرموله می شوند که بر خواص بتن سخت شده و نه خواص بتن در حالت پلاستیکی آن تأثیر بگذارند. افزودنی های دافع آب، افزودنی های معمولی و هواکش ها ممکن است کارایی مخلوط های پلاستیکی را اندکی افزایش دهند. از سوی دیگر، پرکننده‌های منافذ بی‌اثر یا پرکننده‌های منافذ واکنشی، به دلیل اندازه‌های ذرات ریز تقسیم‌شده‌شان ممکن است کمی کارایی را کاهش دهند. به عنوان مثال می توان از آن ها در مخازن ذخیره آب، مناطق مرطوب، زیرزمین ها، STP ها، بتن تونل سازی، سازه های زیرزمینی و سایر سازه های مشابه استفاده کرد.

افزودنی های عایق رطوبتی یکپارچه معمولاً بر اساس یک یا ترکیبی از سه مکانیسم ذکر شده در زیر عمل می کنند.

  • کاهش مویینگی با کاهش نسبت w/c
  • مویرگ های هیدروفوبیز
  • مسدود کردن منافذ فیزیکی یا شیمیایی

سیستم عایق رطوبتی Brickbat Coba

دال‌های سقفی که توسط RC یا RCC ساخته می‌شوند برای راحتی حرارتی و ضدآب بودن برای جلوگیری از نشت آب نیاز به عایق دارند. هر دوی این الزامات به طور موثر با درمان  brick bat coba برآورده می شوند. تمامی پوشش های موجود روی دال سقف باید برداشته شده و سطح آن توسط برس سیمی سخت تمیز و با آب شسته شود. سطح باید عاری از هرگونه روغن، گریس، گرد و غبار و غیره باشد. درزهای انبساط باید طبق روش استاندارد درمان شوند.

Brickbat coba روش بسیار موثری است که برای عایق رطوبتی استفاده می شود. تمام عملیات موجود، یک پوشش روی دال برداشته می شود و سطح توسط یک برس سیمی سخت تمیز می شود و با آب شسته می شود. سطح باید عاری از هر گونه روغن، گریس، گرد و غبار و غیره باشد. اقدامات اصلاحی باید طبق رویه استاندارد برای تمام ترک های ساختاری انجام شود. تمام ترک‌های غیرسازه‌ای با عرض بیش از 0.5 میلی‌متر و درزهای ساختمانی در صورت وجود باید به شکل V بریده شوند، با برس سیمی تمیز شوند و شسته شوند، سپس ترک‌ها با سیمان یا ملات اصلاح‌شده پلیمری با استفاده از پلیمر اکریلیک پر می‌شوند. با مخلوط دوغاب اضافی روی سطح سقف تمیز شده پخش می شود.

سیستم عایق رطوبتی Brickbat Coba

سیستم عایق رطوبتی قیر اصلاح شده پلیمری

قیر اصلاح شده پلیمری (PMB) یکی از گریدهای قیر طراحی شده و مهندسی شده است که در ساخت روسازی، جاده ها برای ترافیک سنگین و راه حل های سقف خانه برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی شدید استفاده می شود. PMB یک قیر معمولی با پلیمر اضافه شده است که به آن استحکام بیشتر، چسبندگی بالا و مقاومت در برابر خستگی، کنده شدن و تغییر شکل می دهد و آن را به ماده ای مطلوب برای زیرساخت تبدیل می کند. روسازی‌هایی که برای ترافیک سنگین و شرایط آب و هوایی شدید طراحی و ساخته می‌شوند، نیاز به گریدهای قیر مهندسی شده ویژه دارند. با تغییر خصوصیات قیرهای معمولی با افزودن یک پلیمر، اعم از ماهیت الاستومری، موفق به دستیابی به قیرهایی می‌شویم که به مخلوط اجازه می‌دهد انسجام بیشتری داشته باشد، با استحکام بسیار بیشتر و مقاومت قابل توجهی بالاتر در برابر پارامترهایی مانند خستگی و تغییر شکل های دائمی برای روسازی جاده ها.

این نوع سیستم عایق رطوبتی در برابر نوسانات دما و بارهای مکانیکی بالا مقاومت می کند و عایق رطوبتی طولانی مدت، قابل اعتماد و موثری را ایجاد می کند. غشای ورق قیر اصلاح شده با پلیمر مقاومت جریان بیشتری را ایجاد می کند که استفاده از مواد را در آب و هوای بسیار گرم ممکن می کند. در قسمت پایین، این ماده توسط یک فیلم پلیمری با عناصر گرافیکی خاص پوشانده شده است که ذوب شدن آن نشان دهنده گرمایش مناسب مواد است. در سمت بالا، مواد توسط یک فیلم پلیمری پوشانده شده است. محصولات مدرن برای نصب به عنوان لایه زیرین در سیستم سقف دولایه بر روی ساختمان ها و سازه ها، برای عایق کاری فونداسیون ها طراحی شده اند.

سیستم عایق رطوبتی قیر اصلاح شده پلیمری

سیستم غشای عایق رطوبتیPVC   

یک غشای عایق رطویتی PVC از پلی وینیل کلراید انعطاف پذیر (نرم شده) با کیفیت بالا ساخته شده است. بر اساس منطقه کاربرد، غشاهای تقویت شده و تقویت نشده وجود دارد. عایق رطوبتی تقویت شده دارای پایه تقویتی به صورت مش پلی استر یا الیاف شیشه می باشد و برای عایق رطوبتی سقف ها استفاده می شود. غشاهای تقویت شده دوام بیشتری دارند. غشاهای تقویت نشده انعطاف پذیرتر هستند، مقاومت پارگی بالایی دارند و برای عایق کاری سازه های زیرزمینی، تونل ها، استخرهای شنا استفاده می شوند.

چندین محصول از فرمول منحصر به فرد محصول استفاده کرده اند، عمر محصول بسیار بیشتر از مواد عایق رطوبتی عمومی است، کل عمر سیستم عایق رطوبتی طولانی است، سقف از 30 سال، زیرزمین بیش از 50 سال است پیشی می گیرد، در ساخت و ساز، مهندسی عمران کاربرد گسترده به دست می آورد.

سیستم غشای عایق رطوبتیPVC

غشای EPDM /  سیستم عایق رطوبتی لاستیک مصنوعی 

EPDM یک ماده نیمه کریستالی با ساختارهای کریستالی از نوع اتیلن در محتویات اتیلن بالاتر است که در محتویات اتیلن که نزدیک به 50 درصد وزنی است اساساً بی شکل می شود. لاستیک هایی با ستون فقرات پلیمری اشباع مانند EPDM نسبت به لاستیک های غیراشباع مانند لاستیک طبیعی، SBR یا پلی کلروپرن (نئوپرن) مقاومت بسیار بهتری در برابر گرما، نور و ازن دارند. به این ترتیب، EPDM را می توان به گونه ای فرموله کرد که در برابر دماهای بالای 150 درجه سانتیگراد مقاوم باشد و با فرمول بندی مناسب، می تواند برای سال ها یا دهه ها در خارج از خانه بدون تخریب استفاده شود. EPDM خواص دمای پایین خوبی دارد، با خواص ارتجاعی تا دمای 40- درجه سانتی گراد بسته به درجه و فرمولاسیون. رول EPDM چشمک زن با پشم در پشت، مورد استفاده برای عایق رطوبتی سقف ها مانند اکثر لاستیک ها، EPDM همیشه به صورت ترکیبی با پرکننده هایی مانند کربن سیاه و کربنات کلسیم، با نرم کننده هایی مانند روغن های پارافینیک استفاده می شود و فقط در صورت اتصال عرضی دارای خواص لاستیکی مفید است. اتصال عرضی بیشتر از طریق ولکانیزاسیون با گوگرد انجام می شود، اما همچنین با پراکسیدها (برای مقاومت در برابر حرارت بهتر) یا با رزین های فنلی انجام می شود.

به عنوان یک الاستومر بادوام، سیستم عایق رطوبتی EPDM سازگار، نفوذناپذیر و عایق خوبی است. EPDM جامد و فوم EPDM منبسط شده اغلب برای آب بندی و واشر و همچنین غشاها و دیافراگم ها استفاده می شود. EPDM اغلب زمانی استفاده می شود که یک جزء باید از جریان سیال جلوگیری کند و در عین حال انعطاف پذیر باقی بماند. همچنین می توان از آن برای ایجاد بالشتک یا خاصیت ارتجاعی استفاده کرد. در حالی که EPDM دارای استحکام کششی مناسبی است، انعطاف پذیری آن باعث می شود که برای قطعات سفت و سخت مانند چرخ دنده ها، شفت ها و تیرهای ساختاری نامناسب باشد.

غشای EPDM /  سیستم عایق رطوبتی لاستیک مصنوعی

نتیجه

توصیه های متخصصان را در نظر بگیرید و به سراغ سیستم عایق رطوبتی  ایده آل بروید که برای جلوگیری از نشتی در ساختمان ها و سازه هایی که در حال حاضر نشتی یا آسیب دیده اند و همچنین سازه های جدید در آینده.

با عضویت در باشگاه مشتریان سردچال، می توانید کسب و کار خود را  معرفی کرده و اقدام به بازاریابی برای کسب و کار خود کنید. همچنین از امکانات ویژه دیگری که برای اعضای باشگاه مشتریان سردچال در نظر گرفته شده نیز استفاده نمایید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...