5 عاملی که باید درخرید پالت جدید در نظر گرفت

پالت‌ها همیشه بخش مهمی از عملیات انبار یا مرکز توزیع را تشکیل می‌دهند، آنها از نظر اندازه، ظرفیت تحمل بار و ساختار متفاوت هستند و به طور فزاینده ای موادی که از آنها ساخته می شوند نیز متفاوت است. همچنین به دلیل وزن زیادی که هر پالت حمل می کند، ارتفاع ذخیره سازی آن و همچنین طبیعت غیرقابل پیش بینی محیط انبار، قوانین اساسی وجود دارد که مسئولین بسته بندی کالا باید این اصول را رعایت کنند.

پالت چیست و عوامل مهم در خرید آن 

پالت به یک سکوی افقی می گوییند که در حالت معمول  به یک روبنا و یک عرشه متصل شده است و  این امکان را می دهد که توسط تجهیزات حمل و نقل کالا مانند بالابرها و نقاله ها و همچنین در سیستم های ذخیره سازی مناسب و وسایل نقلیه حمل جا به جا یا برداشته شود. پالت ها پایه ای برای مونتاژ، ذخیره سازی مواد، جابجایی  و محصولات را فراهم می کند. در ادامه این پست به مواردی که قبل از خرید پالت باید مد نظر داشته باشید می پردازیم.

1. پالت های شما چه چیزی را حمل می کنند ؟

این یک ملاحظات مهم است، نه فقط در رابطه با انبار یا DC، بلکه برای کل زنجیره تامین. برای مثال، اگر محصولاتی که پالت‌های شما حمل می‌کنند شامل مواد غذایی یا دارویی باشد، باید ملاحظات بهداشتی بیشتری را در نظر بگیرید.از خود بپرسید که پالت ها باید در چه محیطی نگهداری شوند. بیرون یا داخل؟ در شرایط یخچال؟ همچنین مهم است که بدانید پالت ها چگونه ذخیره می شوند. آیا آنها در قفسه بندی پالت خواهند بود؟ آیا آنها روی زمین خواهند بود؟ آیا آنها روی نوار نقاله حرکت می کنند یا توسط لیفتراک حمل می شوند؟درک آنچه برای پالت های شما در هر مرحله از فرآیند اتفاق می افتد، بر تصمیم خرید پالت شما تأثیر می گذارد.

خرید پالت

2. مسائل اندازه

وقتی نوبت به سفارش پالت‌های جدید برای کسب‌ و کارتان می‌رسد، باید سیستم اندازه‌ بندی را بدانید تا به اشتباه روی اندازه‌های اشتباه سرمایه‌گذاری نکنید.هیچ استاندارد جهانی برای اندازه پالت وجود ندارد، بنابراین قبل از سفارش حتما مشخصات آن را بپرسید. به عنوان مثال، در انگلستان، پالت‌های استاندارد 1200 میلی‌متر در 1000 میلی‌متر اندازه‌گیری می‌کنند و با توجه به ظرفیت باربری آن‌ها در درجه‌های مختلفی عرضه می‌شوند.در مقابل، پالت استاندارد اروپا کمی کوچکتر است، در 1200میلی متر در 800 میلی متر اگر مهر یورو را حمل کنند، مشخصات و ظرفیت باربری ثابتی خواهند داشت. اگر مهر نشده باشند، در حالی که هنوز 1200 میلی متر در 800 میلی متر هستند، ظرفیت تحمل بار آنها متغیر خواهد بود. همچنین یک پالت استاندارد جهانی (در مجموع شش اندازه مختلف) وجود دارد که دارای گواهینامه ISO است

3. پالت ها از چه ساخته شده اند؟

اگر پالت از چوب ساخته شده باشد، مهم است که نوع آن را بدانید، زیرا این امر بر ویژگی های پالت و در واقع بر طول عمر آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، صنوبر چوب سختی است و اگر به پالت هایی نیاز دارید که کمتر مستعد لکه شدن و شسته شدن هستند، انتخاب خوبی است. با این حال، صنوبر نسبت به سایر چوب های سخت استحکام و دوام کمتری دارد.

4. تمیز نگه داشتن پالت

دانستن منشأ موادی که پالت‌های شما را می‌سازند و اینکه می‌توان آن‌ها را تمیز نگه داشت، اکنون ممکن است مورد توجه بیشتری قرار گیرد. پالت های ساخته شده از چوب مهندسی شده به این معیارها کمک می کنند. اغلب از پالت های بازیافتی ساخته می شود، الیاف چوب به طور گسترده ای خشک می شود تا آفات، کپک ها و باکتری ها را از بین ببرد. یک چسب رزین اضافه می شود و مواد در قالب داغ فشرده می شود، بنابراین پالت نهایی از نظر بهداشتی تمیز می شود.

نگهداری پالت

5. پایداری

تغییرات آب و هوایی و حرکت به سمت استفاده مجدد، بازیافت و پایداری نیز بر تولید پالت ها تأثیر گذاشته است.جالب توجه است که پالت های پلاستیکی برخلاف چوب هستند که به نظر می رسد راه حلی را ارائه می دهند که نیازهای پایداری را برآورده می کند.پالت های قابل بازیافت، طول عمر بسیار بیشتری نسبت به پالت های چوبی دارند و می توانند تا 20 برابر بیشتر از پالت های سنتی استفاده شوند. آنها سرمایه گذاری اولیه گران تری هستند، اما در  درازمدت ممکن است مقرون به صرفه تر باشد.همچنین اکنون می توان  روی نیم پالت های خنثی کربن سرمایه گذاری کرد،جایی که ساخت پالت ها با اعتبارات کربن جبران شده است.واضخ است که که دنیای پالت ها پیچیده و با جزئیات است، و مهم است که قبل از سرمایه گذاری در پالت های جدید، با آن کنار بیاییم.                       



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...