پرهزینه ترین پروژه های عمرانی در تاریخ بشر (قسمت چهارم)

در قسمت های قبلی این پست به تعدادی از پرهزینه ترین ترین پروژه های عمرانی در تاریخ معاصر نگاهی داشتیم. در ادامه این پست با 10 پروژه بعدی لیست با ما همراه باشید.

نیروگاه  Hinkley Point C

  • مکان: Somerset انگلستان
  • هزینه کل: 32 میلیارد دلار
  • سال پایان: 2026

نیروگاه  Hinkley Point C

نیروگاه Hinkley Point C در حال ساخت است و قرار است یکی از بزرگترین تأسیسات هسته ای در جهان باشد. بودجه ساخت و ساز توسط EDF متعلق به دولت فرانسه بود. متعاقباً، در سال 2015، CGN دولتی چین موافقت کرد که تقریباً یک سوم هزینه پروژه را سرمایه گذاری کند.

تا سال 2020، این پروژه قبلاً 10،300 شغل ایجاد کرده بود و در نهایت انتظار می رود که قبل از انجام همه کارها حداقل 15،000 شغل دیگر ایجاد شود، و با طول عمر شصت ساله این پروژه، می توان انتظار داشت که نیروگاه Hinkley Point C برای سالهای آینده همچنان اشتغال ایجاد کند. پس از تکمیل، این مرکز به اندازه بیش از هشتصد زمین فوتبال خواهد بود، بنابراین تعجب آور نیست. پیش بینی می شود این پروژه حداقل پنج سال دیگر به اتمام برسد.

شبکه ریلی پرسرعت AVE

  • مکان: مادرید، اسپانیا
  • هزینه کل: 1.69 میلیارد دلار
  • سال پایان: 1992

شبکه ریلی پرسرعت AVE

با افتتاح اولین خط برای سفر مسافران در سال 1992، شبکه راه آهن پرسرعت Alta Velocidad Española (AVE) اسپانیا از آن زمان به تدریج دامنه دسترسی خود را گسترش داده است. شبکه راه آهن پرسرعت AVE با سرعت حداکثر 192 مایل در ساعت حرکت می کند و سالانه به بیش از بیست میلیون نفر را به مقصد می رساند. به دلیل محدودیت در سفر در دوران همه گیری انتظار می رود اعداد سال 2020 نسبت به حالت عادی بسیار کمتر باشد.

شبکه راه آهن سریع السیر اسپانیا در حال حاضر بزرگترین در اروپا و دومین خط بزرگ در جهان است.

Dubailand

  • مکان: دبی، امارات متحده عربی
  • هزینه کل: 64.3 دلار
  • سال به پایان رسید: ادامه دارد

Dubailand

مساحتی که Dubailand در آن ساخته می شود 107 مایل مربع است و پس از تکمیل، دو برابر بزرگتر از Walt Disney World Resort در اورلاندو فلوریدا و همچنین بزرگترین مجموعه پارک های موضوعی در هر نقطه از جهان خواهد بود. یکی از ویژگی های بزرگ آن چرخ و فلک بزرگ دبی به ارتفاع 607 پا بود، اما در سال 2012 برنامه چرخ و فلک غول پیکر لغو شد. تخمین زده می شود که Tatweer از هلدینگ دبی بیش از 64 میلیارد دلار برای چهل و پنج مگا و دویست پروژه فرعی که قرار بود Dubailand شامل آن شود، پرداخت کرده است.

در حال حاضر بیست و دو پروژه در دست انجام است اما هفده پروژه ای که در ابتدا به عنوان بخشی از این پروژه بزرگ ذکر شده بودند به دلایل مختلف از جمله Universal Studios Dubailand لغو شده اند.

سیستم بزرگراه بین ایالتی آمریکا

  • مکان: ایالات متحده
  • هزینه کل: 27.2 میلیارد دلار
  • سال پایان: 1955

سیستم بزرگراه بین ایالتی آمریکا

بین 47،622 مایل آمریکا، سیستم بزرگراه بین ایالتی دارای ده مسیر مختلف بین قاره ای است که از 17.6 تا 3085.3 مایل متغیر است. ساخت آن برای اولین بار در سال 1955 انجام شد و تنها ده سال طول می کشید. قانون بزرگراه های فدرال 1956 در ماه ژوئن همان سال توسط دوایت دی آیزنهاور به تصویب رسید، با مجوز اصلی 25 میلیارد دلار برای بیش از چهل هزار مایل اختصاص داده شد.

114 میلیارد دلار هزینه در طول سی و پنج سالی که برای تکمیل سیستم بزرگراه بین ایالتی لازم بود کمی بیشتر از دوازده سال و 25 میلیارد دلار بود که انتظار می رفت برای تکمیل آن هزینه شود. برنامه های آینده برای توسعه شامل بهبود مسیرهای زمینی با گسترش بزرگراه بین ایالتی برای اتصال تامائلیپاس، مکزیک به انتاریو، کانادا و سونورا، مکزیک به آلبرتا است.


پروژه پل Honshu-Shikoku

  • مکان: دریای ژاپن
  • هزینه کل: 3.6 میلیارد دلار
  • سال پایان: 1998

پروژه پل Honshu-Shikoku

پروژه پل Honshu-Shikoku مجموعه ای از سه سیستم پل و بزرگراه های آنها است که جزایر Honshu و Shikoku را به یکدیگر متصل می کند. اولین مورد از سه سامانه ای که تکمیل شد Great Set Bridge بود که از هجده پل بین سه سیستم استفاده می کرد، از جمله طولانی ترین پل معلق در جهان، پل Akashi Kaikyo.

مهندسان هر برج پل آکاشی کایکیو را با بیست میراگر جرمی تنظیم کرده اند که باعث می شود پل در جهت مخالف باد در حال تکان خوردن باشد. چیزی که این پل معلق را بیشتر چشمگیر می کند، صد و هشتاد هزار تن فولاد و دو میلیون کارگر دیگر است که برای ساخت آن در طول ده سال ساخت مورد نیاز بوده است.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

  • مکان: هنگ کنگ، چین
  • هزینه کل: 20 میلیارد دلار
  • سال پایان: 1998

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

ساخت آن شش سال طول کشید و حدود 20 میلیارد دلار هزینه داشت. اما پس از اتمام، در سال 1998 فرودگاه بین المللی هنگ کنگ محل بزرگترین ساختمان پایانه مسافربری جهان بود. در سال 2012، یک برنامه توسعه با موافقت دولت هنگ کنگ موافقت کرد که متعهد به اتمام باند سوم موازی با دو باند دیگر می شود، که تا سال 2030 تکمیل شده و بیش از صد و پنجاه هزار شغل جدید ایجاد می کند.

با توجه به آماده شدن باند سوم فرود (تا سال 2024)، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ تقریباً ششصد و بیست هزار پرواز در سال انجام می دهد. به نظر می رسد که این پروازها هر سی و شش ثانیه انجام می شود. با تقریباً 5 میلیون تن بار در هر سال، هیچ فرودگاه دیگری در جهان بار بیشتری نسبت به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ جابجا نمی کند و با تکمیل باند جدید، میزان بار محموله 80 درصد دیگر افزایش می یابد و تقریبا به 8.9 . میلیون تن در سال می رسد.

Economic City ملک عبدالله

  • مکان: عربستان
  • هزینه کل: 100 میلیارد دلار
  • سال پایان: 2010

Economic City ملک عبدالله

Emaar Properties توسعه دهندگان اصلی هستند و اداره سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی(SAGIA)  مسئول سرمایه گذاری عظیم 100 میلیارد دلاری Economic City ملک عبدالله است. هدف این شهر از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی عربستان است. انتظار می رود تقریباً نیم میلیون نفر به شهر نقل مکان کنند و دویست و شصت هزار آپارتمان و پنجاه و شش هزار ویلای در حال ساخت را پر کنند.

بندر ملک عبدالله ظرفیت بیش از بیست میلیون کانتینر در سال در مساحت 17 کیلومتر مربع را دارد. با این حال، دو مورد از موارد قابل توجه در مورد بندر، جرثقیل های پیشرفته کشتی به ساحل هستند که می توانند بیست و پنج کانتینر را همزمان حمل کنند و این بندر آسیا، آفریقا و اروپا را به یکدیگر متصل می کند.

NEOM، عربستان سعودی

  • مکان: عربستان
  • هزینه کل: 500 میلیارد دلار
  • سال پایان: 2025

NEOM، عربستان سعودی

پس از اتمام کار، مساحت وسیع 10.200 مایل مربعی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در اکتبر سال 2017 اعلام شد، هزینه ساخت آن 500 میلیارد دلار برآورد شده و مالیات خاص خود را دارد و قوانین کار مستقل از چارچوب موجود دولت سعودی.

هدف این پروژه این است که شهر به طور کامل از انرژی تجدیدپذیر، به ویژه انرژی خورشیدی و باد تغذیه کند. NEOM دارای فرودگاه مخصوص خود است که در سواحل شمال غربی عربستان سعودی و در دریای سرخ واقع شده است. با وجود شکست ها و توقف های کاری، اولین منطقه NEOM قرار است تا سال 2025 تکمیل شود.

توسعه فرودگاه مرکزی جهانی دبی

  • مکان: دبی، امارات متحده عربی
  • هزینه کل: 32 میلیارد دلار
  • سال پایان: 2030

توسعه فرودگاه مرکزی جهانی دبی

در افتتاحیه در ژوئن 2010 فرودگاه دولتی المکتوم (فرودگاه مرکزی جهانی دبی) اولین پرواز باری خود را از یک باند خود انجام داد و تقریباً یک سال بعد اولین پرواز مسافری انجام شد. در سه ماهه اول سال 2014، سالانه بیش از صد هزار مسافر از فرودگاه عبور می کردند. این مقدار در دو سال آینده بیش از چهار برابر شده است و هنوز تنها بخشی از اهداف زمانی است که فرودگاه به طور کامل کار خواهد کرد.

پیش بینی می شود ظرفیت سالانه آن به نزدیک به دوازده میلیون تن محموله و نزدیک به دویست میلیون مسافر در سال برسد که می توانند از مغازه های متعدد و هتل های متعدد موجود در مجتمع لذت ببرند. به دنبال بحران مالی جهانی 2007-2012، تکمیل فرودگاه ده سال از 2017 تا 2027 به تعویق افتاد و انتظار نمی رود که تا سال 2030 به به اتمام برسد.

Eglinton Crossroad LRT

  • مکان: تورنتو، کانادا
  • هزینه کل: 10 میلیارد دلار
  • سال پایان: 2021

Eglinton Crossroad LRT

روبی فورد شهردار تورنتو که در سال 2010 روی کار آمد، از لغو برنامه توسط شهردار پیشین خود دیوید میلر مبنی بر ایجاد سیستم راه آهن نیمه زیرزمینی و سبک در سراسر شهر تورنتو خبر داد. برنامه قدیمی این بود که چهل و سه توقف درست در سطح شهر پخش شود. شروع از فرودگاه بین المللی پیرسون در غرب و خاتمه در ایستگاه کندی در شرق. طرح جدیدی که شهردار فورد پیشنهاد می کرد یک طرح عالی برای آنچه در نهایت تبدیل به ایستگاه بیست و پنج ، 19 کیلومتری چهارراه Eglinton یا خط 5 می شود، بود. یک کنسرسیوم متشکل از بیش از بیست و شش شرکت به نام Crosslinx Transit Solutions قرارداد سی ساله برای ساخت و نگهداری خط تقاطع Eglinton دریافت کرد.

زمین در نوامبر 2011 به طور رسمی شکسته شد. تا سال 2018 فقط 6.2 از 29 مایل پیست ساخته شده بود اما Crosslinx مطمئن بود که آنها پروژه را تا سال 2021 به اتمام می رسانند. تاخیر اعلام شد، زیرا Metrolinx تاریخ تکمیل تخمینی جدید تا سال 2022 را اعلام کرد. در مارس 2020، به دلیل تاخیرهای بی پایان در ساخت و ساز، دولت استان انتاریو 3 میلیون دلار کانادا به کمک مشاغل محلی متاثر از ساخت و سازهای جاری اختصاص داد. تاریخ پایان خط 5 هنوز در 2022 است، اما به دلیل همه گیری کووید 19، هیچ تضمینی وجود ندارد.

ادامه در پست بعدی



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...