نکات بارگیری، حمل و نصب ساندویچ پانل‌

بارگیری: بسته بندی ساندویچ پانل‌ها با توجه به انواع پانل‌های ذوزنقه‌ای متفاوت است. بسته‌ها توسط جداکننده یا گوه‌های EPS (پلی استایرن منبسط شده) از هم جدا می‌شوند. این گوه‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که فاصله مناسبی بین بسته‌ها وجود دارد، بنابراین آنها را با لیفتراک، جرثقیل یا سایر دستگاه‌های بالابر نگه داشت و آنها را جابجا کرد و همچنین مانع از ضربه زدن پانل‌ها به یکدیگر می‌شوند. برای جابجایی کالاها بسته به ابعاد و وزن آنها از یک لیفتراک یا جرثقیل استفاده می‌شود.

محافظت از لبه‌های ساندویچ پانل و ورق‌های دوزنقه‌ای هنگام بلند شدن روی سف بسیار مهم است. هنگام استفاده از جرثقیل، کمربند تخت توصیه می‌شود و به هیچ وجه زنجیر یا طناب سیم مناسب نیست. هنگام بالا بردن مواد روی سقف، لبه‌ها باید به خوبی محافظت شوند. باید توجه ویژه‌ای شود تا فشار زیادی به ورق وارد نشود.

بلرگیری پانل

در صورت امکان باید از دستگاهی استفاده شود تا بتواند وزن را در زیر بسته‌ها پراکنده کند.

هنگام برداشتن ورق‌ها یا پانل‌ها از یک شمع، باید آنها را به پهلو کشید جدا شوند و به حالت قائم نگه داشته شوند. هنگام تخلیه پانل‌ها از وسیله نقلیه یا هنگام بلند کردن آنها به سقف، نباید آنها را به تنهایی لبه‌ها یا گوشه‌های آنها نگه داشت و آنها را حمل کرد.

حمل و نقل

پانل‌های تا طول 6 میلی‌متر را می‌توان با لیفتراک یا جرثقیل جابجا کرد. باید توجه داشت که اگر از لیفتراک برای حمل بسته‌ها استفاده می‌شود، پانل‌های زیر آن آسیب نبینند و در صورت استفاده از تیر بالابر، لبه‌های صفحه باید محافظت شوند.

اگر پانل‌های سقف تا 15 میلی متر و پانل‌های دیواری تا 8 میلی متر طول دارند می‌توان آنها را به صورت دستی نصب کرد اما اگر پانل‌ها از آن طولانی‌تر باشند برای نصب باید از جرثقیل استفاده کرد.

حمل پانل

هنگام بیرون آوردن پانل‌ها از بسته‌های خود یکی یکی از کشیدن آنها روی پانل‌های دیگر جلوگیری کنید تا از خراشیدن جلوگیری شود. هنگام جابجایی پانل‌ها باید لبه‌های آنها را گرفت تا از تاب خوردگی جلوگیری شود. اگر صفحه‌ها دارای فیلم محافظ باشند، باید بلافاصله پس از نصب برداشته شوند. اگر پانل‌ها برای مدت طولانی باید نگهداری شوند، توصیه می‌شود فیلم محافظ حداکثر 2 هفته روشن نگه دارید، در غیر این صورت به دلیل تأثیر نور خورشید به ورق‌های فلزی می‌چسبد و حذف آن غیر ممکن است.

انبار کردن

پانل‌ها معمولاً برای مدتی در محل ساختمان انبار می‌شوند. انبار کردن باید با اقدامات احتیاطی زیر انجام شود.

-بسته‌ها باید روی تخته‌های چوبی در فاصله 2 متری از یکدیگر قرارگیرند. از اسپیسرهای EPS که بسته‌ها را جدا می‌کنند نیز باید در اینجا استفاده شود و باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام شود تا تخته‌هایی که روی هم قرار گرفته‌اند به زیبایی ردیف شوند.

-برای جلوگیری از جمع شدن آب باران در بالای پانل‌ها و فیلتر شدن در آنها، بسته‌ها باید در یک موقعیت کمی مایل قرار بگیرند، این امر امکان تخلیه نهایی آب را فراهم می‌کند.

نگهداری از پانل

- پانل ها باید داخل ساختمان نگهداری شوند.

-اگر قرار نیست پانل‌ها در داخل ساختمان نگهداری شوند، باید یک روکش ضد آب روی آنها بیندازید به گونه‌ای که فرورفتگی ایجاد نشود. همچنین اید بین پانل‌ها و روکش فاصله باشد تا کالاها به طور مناسب هوادهی شوند.

-با وجود تمام موارد احتیاطی،پانل‌ها باید از نظر نفوذ آب یا رطوبت بررسی شوند.

- برای جلوگیری از سرقت  و برخورد، پانل‌ها باید در مکانی امن و دو ر از جاده‌ها نگهداری شوند.

- قبل یا بعد از نصب، ورق‌ها یا پانل‌ها نباید در معرض  و تحت عناصر خورنده مانند خاک، آهک، ملات، کودها، اسیدها، نمک یا قلیا قرار بگیرند.

- از هرگونه فعالیت روی پانل‌هایی که منجر به خراشیدن می‌شوند خودداری کنید. پانل‌ها یا ورق‌ها را نباید در مکان‌ایی که ممکن است شخصی روی آنها راه برود قرار دهید.

نصب و راه‌اندازی

- پانل‌های سقف معمولاً با کمک جرثقیل برداشته می‌شوند. بسته‌ها باید در تمام سطح سقف پخش شوند تا تمام وزن آنها فقط در یک نقطه قرار نگیرد. صفحات یا ورق‌ها باید بسته شوند تا باد آنها را از بین نبرد و اگر سقف بیش از حد شیب دار باشد، باید تدابیری اتخاذ شود که ورق‌ها نلغزند.

- قبل از نصب صفحات، کلیه لوازم جانبی (برجستگی‌های مسطح، لبه‌های جلو، تختخواب‌ها، فرورفتگی‌ لبه‌های جلو) که در زیر صفحات سقف می‌مانند، باید نصب شوند.

نصب پانل

- کارگران تأسیسات برای احتیاط برش باید از دستکش استفاده کنند.

- کفش‌های دارای کف لاستیکی نرم به منظور جلوگیری از خراشیده شدن سطح پانل‌ها یا آسیب دیدن آنها نیز برای کارگران نصب ضروری است.

- در صورت لزوم برش پانل‌ها، باید از اره برقی استفاده کرد. سطح اره باید سرد باشد تا از آسیب دیدن سطح پانل‌ها جلوگیری شود.

- سطوح رنگ شده باید هنگام جوشکاری یا برش محافظت شوند.

- تمام پسماندهای فلزی قلمه‌ها باید دفع شوند. در غیر این صورت این مواد زائد در مدت زمان چند ماه باعث خوردگی می‌شوند.

اره

- استفاده از کفش با کف لاستیکی نرم و راه رفتن روی تخته‌های روی سقف برای جلوگیری از خراشیده شدن سطح صفحات یا پانل‌ها برای کارگران نصب ضروری است.

- تعداد پیچ‌ها توسط نیروی باد و سایر مشخصات تعیین می‌شود. در صفحه‌های سقف حداقل 3 پیچ در متر مربع و در صفحه‌های دیواری باید 1.5 متر مربع استفاده شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...