5 راه برای افزایش کارایی چیلر صنعتی

افزایش ذرات معلق در ماه های تابستان به این معنی است که چیلر هوای صنعتی شما باید علاوه بر دمای بالاتر، سطوح بیش تری از گرده و گرد و غبار را فیلتر کرده و با آن برخورد کند. این عوامل باعث افزایش حجم کار در سیستم خنک کننده شما، کاهش کارایی  و افزایش هزینه می شود. بهار زمان خوبی برای مدیرا کارخانه است تا در مورد وظایف سالانه نگهداری چیلر و راه هایی برای بهبود کارایی سیستم تبرید صنعتی خود فکر کنند.در ادامه این پست به راه کار هایی می پردازیم که سبب افزایش کارایی چیلر شما می شود.

5 راه برای افزایش کارایی چیلر صنعتی

نگهداری و تعمیر چیلر به صورت پیشگیرانه، عمر تجهیزات را افزایش خواهد داد و بهره‌وری انرژی را نیز بهبود می‌بخشد. چیلرها اغلب بخش قابل توجه‌ای از سرمایه‌گذاری پروژه‌ها را به خود اختصاص داده و از مهم‌ترین عوامل برای هزینه‌های عملیاتی در تاسیسات تجاری و سازمانی می باشند. برای بسیاری از سازمان‌ها یا حتی سردخانه ها، بیشترین مصرف انرژی به چیلرها اختصاص داده شده است و  نگهداری درست و تعمیر به موقع آن برای اطمینان از قابلیت و کارایی آن‌ها ضروری می باشد.راندمان چیلرها در طول سال های اخیر به دلیل پیشرفت کنترل‌ها، تجهیزات و مبردهای جدید به طور مداوم بهینه شده است. بنابراین، اکنون چیلرها دارای راندمان موثرتری هستند و تعمیر و نگهداری منظم آن امری بسیار ضروری است. هنگام طراحی یک برنامه نگهداری و تعمیر پیشگیرانه همه جانبه برای تجهیزات چیلر و خنک کننده ها، متخصصین تعمیر و نگهداری باید پنج گام اساسی را رعایت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

1- درایوهای فرکانس متغیر باعث افزایش کارایی سیستم خنک کننده می شود.

یکی از راه های کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش کارایی، نصب درایو فرکانس متغیر(VFD) است. این به شما امکان می دهد کنترل قفل فشار سیستم را تغییر دهید، که مانع از شروع و توقف مکرر کمپرسور هوا می شود و به فن های اواپراتور واحد هوای سیستم تبرید اجازه می دهد بی سر و صدا و کارآمدتر عمل کنند. به طور خلاصه، شروع نرم هزینه های الکتریکی را کاهش می دهد و VFD ها برای ظرفیت بارگیری مهم هستند.

عملکرد چیلر

2- تخلیه روغن مبرد و تغییر فیلترها باعث افزایش کارایی سیستم خنک کننده می شود.

تخلیه روغن مبرد یک وظیفه مهم نگه داری است که در صورت فراموش شدن می تواند منجر به افزایش هزینه های عملیاتی شود. وقتی روغن مبرد تخلیه نشود، باعث ضعف دما و انتقال حرارت می شود. این عوامل باعث می شود سیستم سرمایش به طور کلی بیش تر کار کند و اگر حل نشود می تواند باعث خاموش شدن کل سیستم شود.تخلیه روغن مبرد فقط باید توسط متخصصانی انجام شود که برای انجام صحیح و ایمن این کار آموزش دیده اند. روغن چیلر هرگز نباید مستقیماً از سیستم تبرید یا گیرنده فشار قوی خارج شود. بهترین روش تخلیه از یک دیگ روغن است، زیرا این امر خطر باز شدن سیستم را به جو از بین می برد.

3- بازرسی انرژی سیستم تبرید

یکی دیگر از راه های بهبود کارایی، انجام بازرسی انرژی روی سیستم خنک کننده است. بازرسی توصیه های خاصی برای تجهیزات و تأسیسات شما در مورد چگونگی کاهش مصرف انرژی ارائه می دهد. بازرسی انرژی به طور خاص به مصرف برق سیستم شما نگاه می کند و سطوح انرژی آن را با یک سیستم بهینه مقایسه می کند.

4- وظایف تعمیر و نگهداری سیستم چیلر

تعمیر و نگهداری منظم بهترین راه برای کاهش هزینه های عملیاتی و جلوگیری از خرابی سیستم است. برخی از کارهای تعمیر و نگهداری باید به طور منظم انجام شوند، در حالی که برخی از آنها فقط باید سالانه انجام گیرند.

نگهداری چیلر

وظایف سالانه تعمیر و نگهداری چیلر

- تمام کنترل های ایمنی و قفل ها را بررسی کنید.

- دریچه های فشار را از نظر خوردگی یا تجمع رسوب و نشتی بررسی کنید.

- خطوط خروجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید شفاف هستند، در جایی امن تخلیه می شوند و در برابر نفوذ رطوبت محافطت می شوند.

- سیستم های تهیه اتاق ماشین آلات سرویس شوند.

- تمام بخاری های مخزن، بخاری های مهر و موم پمپ، بخاری های میل لنگ کمپرسور و تمام نوارهای حرارتی را آزمایش کنید.

- همه اتصالات الکتریکی را از نطر محکم بودن بررسی کنید.

- کالیبراسیون همه فشارسنج ها را بررسی کنید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که نصب مناسب سیستم تبرید شما می تواند به طور قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه ها تأثیر بگذارد. در صورت نصب و راه اندازی صحیح سیستم تبرید به احتمال زیاد به طور مطمئن و کارآمد کار می کند.

کمپرسور

5- بازسازی کمپرسور سیستم تبرید

کمپرسور هوا شما برای عملکرد موثر سیستم تبرید بسیار مهم است. در حالی که کمپرسورها طوری طراحی شده اند که سال ها بدون وقفه کار می کنند، استفاده مداوم می تواند به سرعت قطعات داخلی کمپرسور را فرسوده کند که می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. شما می توانید با انجام کارهای تعمیر و نگهداری مداوم و سالانه، طول عمر کمپرسور خود را بهینه کنید. اگر کمپرسور شروع به کار نکرد، ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر اساسی برای جلوگیری از شرایط خطرناک باشد. در بسیاری از موارد، تعمیرات اساسی کمپرسور می تواند راه کمتری برای به روز رسانی آن باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...