انواع مختلف لودسل و کاربرد آنها

در اصل لودسل دستگاهی است که نیرو را اندازه گیری می کند. برخی می توانند نیروی فشاری را اندازه گیری کنند، که نیرویی است که به سمت دستگاه فشار می آورد. دیگران می توانند نیروی کششی را اندازه گیری کنند، یعنی نیرویی که از دستگاه خارج می شود. برخی از لودسل ها می توانند نیروهای فشاری و کششی را اندازه گیری کنند. علاوه براین لودسل به منظور اندازه‌‌گیری نیرو در کارخانه های مختلف و اندازه‌گیری كشش كابل‌‌ها و كشش نخ در  نساجی ها و صنایع دیگر  مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه‌گیری وزن به صورت دیجیتال در باسکول الكترونیكی نیز به لودسل احتیاج دارند. امروزه انواع مختلف لودسل با ظرفیت‌های کم و زیاد در ساخت انواع باسکول الكترونیكی عملکرد بسیار خوبی دارند. سیستم‌های اتوماتیک بر اساس اندازه‌گیری وزن مواد در صنایع مواد غذایی؛ صنایع جاده سازی و پلانت‌های مواد شیمیایی از لودسل استفاده می نمایند.

لودسل

انواع لودسل و ساختار آنها

ساختار داخلی انواع لودسل ها از یک سیستم تبعیت می کنند؛ با این حال ممکن است در ویژگی های مختلف یکسان نباشند. به طور کلی هر لودسل یک بدنه فلزی دارد که استرین گیج ها یا کرنش سنج ها روی آن نصب شده است.این بدنه به طور معمول از آلومینیوم، فولاد آلیاژی یا فولاد ضد زنگ ساخته شده تادر کنار استحکام خاصیت کشسانی نیز داشته باشد.  خاصیت کشسانی در لودسل ها المان فلزی نامیده می شود. زمانی که نیرویی به المان فنری یا همان بدنه فلزی وارد می شود باعث ایجاد دفورمگی می شود که این تغییر بدنی تا زمانی که اضافه بار (overload) وارد نشود، قابل بازگشت می باشد.پس از اینکه المان فنری شکل خود را تغییر دهد، استرین گیج های متصل به آن هم تغییر می کنند و این تغییر مقاومت کرنش سنج ها را به صورت ولتاژ اندازه می گیرند .مقدار تغییر این ولتاژ تاثیرگرفته از میزان وزن بار  تحمیل شده به لودسل می باشد؛ بنابراین می توان با استفاده از این ولتاژ بدست آمده، اندازه وزن جسم را مشخص نمود.

لودسل های مینیاتوری

لودسل های دکمه مینیاتوری فقط نیروهای فشرده سازی را اندازه گیری می کنند. آنها برای هر برنامه ای که فضای موجود بسیار محدود است ایده آل هستند. لودسل معمولاً در موقعیت خود سیمان می شود زیرا برای سخت افزارهای نصب بسیار کوچک است. به طور معمول محدوده اندازه گیری حداکثر تا 500 کیلوگرم در دسترس است. کاربردهای احتمالی شامل اندازه گیری بار در ماشین آلاتی است که در ابتدا برای بارگیری سلول ها طراحی نشده بودند.

لودسل فشاری

لودسل فشاری

لودسل های دکمه استاندارد نوع بزرگتری از لودسل های دکمه مینیاتوری هستند. همانند لودسل های دکمه مینیاتوری، آنها فقط برای اندازه گیری فشرده سازی طراحی شده اند. با افزودن سخت افزار ماژول وزن،  آنها عمدتا برای وزن مخازن و سیلوها استفاده می شوند. سخت افزار ماژول وزن از اعمال صحیح نیروها اطمینان حاصل می کند و از باز شدن اتصال جلوگیری می کند. این امر به ویژه در مورد سیلوهای بلند بسیار مهم است، جایی که نیروهای باد بر روی سیلوهای خالی می توانند باعث سرنگونی آنها شوند.

لودسل خمشی

لودسل خمشی

لودسل های نوع خمشی در بسیاری از کاربردها استفاده می شوند، زیرا شکل جمع و جور آنها را برای استفاده راحت می کند. آنها دارای دمنده از جنس استنلس استیل هستند که باعث می شود در برابر آب نفوذ ناپذیر باشد. برای اندازه گیری وزنه های پایین، ممکن است بخواهید به یکی از لودسل های جایگزین اشاره شده در اینجا نگاه کنید، زیرا تیرهای خمشی می توانند در محدوده های وزنی کمتر دقت کمی کاهش دهند.

لودسل کششی فشاری

لودسل های کششی/فشاری

این نوعی لود سل است که معمولاً روی پلهای وزنی یافت می شود. آنها در طیف گسترده ای از اندازه های فیزیکی و با انتخاب مناسب محدوده اندازه گیری در دسترس هستند. در جایی که تراز بار متفاوت است، می توان از لودسل نوع ستون راکر استفاده کرد. لودسل ستون راکر دارای سطح بارگذاری شعاع دوگانه منحصر به فرد هستند. شعاع بزرگ در مرکز، جایی که اندازه گیری بار انجام می شود و شعاع کوچکتر در اندام های بیرونی. این به لودسل اجازه می دهد تا تکان بخورد و از بارهای نامطلوب جدی به دلیل گسترش دیفرانسیل پل وزن جلوگیری شود.

لودسل برشی

لودسل برشی

 در چنین لودسل هایی سیستم های حمل و نقل نوع برشی اغلب در تجهیزات جابجایی فله استفاده می شوند. برنامه های کاربردی شامل ماشین آلات پرکن، ترازوی کف صنعتی، مخزن و توزین سیلو است. آنها مقیاس های کف چند سلولی خوبی تولید می کنند، اما نباید در معرض مایعات خورنده قرار گیرند.

لودسل نقطه ای

لودسل تک نقطه ای

 در این لودسل ها سلولهای بار نقطه ای دارای ساختار متوازی الاضلاع داخلی هستند که تضمین می کند گیج سنج داخلی فقط به نیرو در یک جهت پاسخ می دهد. اگر لودسل تراز شود، فقط مستقیماً به وزن پاسخ می دهد و تحت تأثیر نیروهای جانبی قرار نمی گیرد. این باعث می شود آنها برای وزن کشی برنامه ها مناسب باشند، جایی که کنترل نیروهای جانبی را غیرممکن می دانید. آنها اغلب با یک مقیاس کوچک برای اندازه گیری سطوح نیروی پایین تر استفاده می شوند.لودسل های تک نقطه ای اگر چه به منظور پلات فرم اندازه گیری وزن و بیشتر در ترازوهای دیجیتال طراحی شده اند اما در واقع این لودسل های همه کاره تک نقطه ای امروزه در طیف وسیعی از استفاده های صنعتی و اندازه گیری نیرو بکار گرفته می شوند. بهبود آب بندی سطح و افزایش ظرفیت، این لودسل ها را قادر می کند تا در سخت ترین محیط مورد استفاده قرار گیرند و بدون مشکل کار کنند.

لودسل S

لودسل S شکل

لودسل های نوع S بسیار متنوع هستند و نیروهای فشاری یا کششی را اندازه گیری می کنند. آنها مخصوصاً برای توزین اجسام سنگین که کار با آنها مشکل است، مناسب هستند. پایین آوردن یک شیء حجیم روی پایه مقیاس باعث اضافه بار شدن و آسیب ناشی از کاهش بار می شود. بلند کردن بار با یک لودسل کششی در خط، اندازه گیری فوری و دقیق وزن را در حالی که جابجایی را به حداقل می رساند، انجام می دهد. این راه حل نیز کاملاً خود همسو است و نتایج دقیقی را ارائه می دهد. لودسل S  برای استفاده از جرثقیل به یک زنجیره ایمنی احتیاج دارد تا از خطر خرابی اضافه بار که می تواند باعث کاهش بار شود جلوگیری کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...