نکاتی در مورد استفاده از چیلرها در فرآیندهای گرمایش القایی

در شرایط دمای محیط بالا مانند مواردی که در کاربردهای گرمایش فلزی یافت می شود، محفظه های برقی به منظور افزایش عملکرد و جلوگیری از خرابی به واحدهای خنک کننده نیاز دارند. درجه حرارت قابل قبول برای اکثر دستگاه های برقی از 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد) فراتر می رود.

به طور معمول، دستگاههایی که در محفظه های خنک کننده قرار می گیرند شامل درایوهای فرکانس متغیر (VFD)، سروو درایوها، کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC)، کیت های استارت، منبع تغذیه، اینورتر، رله، بلوک های ترمینال، چراغ نشانگر و ترانسفورماتور هستند. این سیستم ها را می توان با یک واحد خنک کننده که از آب یا مخلوط آب/گلیکول استفاده می کند محافظت کرد. با این حال، علاوه بر دما، اپراتورها اغلب نگران تراکم هستند. رطوبت در اطراف تجهیزات الکتریکی می تواند باعث خوردگی شود، مقاومت را به خطر بیاندازد و خطر اتصال کوتاه را افزایش دهد، که می تواند منجر به خرابی تجهیزات شود.

فرآیندهای دمای بالا چالش های خنک کننده را به همراه دارد. در فرآیندهای درجه حرارت بالا که شامل گرمایش، ذوب و اتصال فلزات می شود، تجهیزات گرمایش می تواند زمان زیادی را بگیرد و بنابراین، انرژی زیادی مصرف می کند. علاوه بر این، حذف موثر حرارت - خنک کننده - برای حفظ استحکام ساختاری و همچنین برای جامد شدن مواد در فرآیندهایی مانند جوشکاری ضروری است. علاوه بر این، تجهیزات برای تعمیر و نگهداری مکرر نیاز به تماس فیزیکی دارند. ایمنی همچنین در فرآیندهای جوشکاری یا گرمایش سنتی نگرانی دارد.

گرمایش القایی

با این حال، در گرمایش، ذوب و اتصال برنامه های کاربردی، گرمایش القایی از بسیاری از محدودیت های حرارت جابجایی جلوگیری می کند. از آنجا که این گرما به جای انتقال آن از طریق منبع گرمای خارجی از درون جسم تولید می کند، گرمایش القایی می تواند انرژی کمتری مصرف کند. یک مثال جوشکاری طولی خودکار، القایی، یک فرایند توان بالا است.

گزینه هایی برای تجهیزات خنک کننده به طور موثر.

هنگامی که شرایط محیطی با درجه حرارت بالا وجود دارد، جابجایی به تنهایی نمی تواند دمای عملیاتی قابل قبولی را به اندازه کافی حفظ کند. یک چیلر هوا خنک مایع برای حذف گرمای متمرکز از تجهیزات فرآیند مناسب است.

عواملی که هنگام انتخاب سیستم برای سرمایش فرآیند القایی باید در نظر گرفته شوند شامل هزینه، در دسترس بودن فضا، آب و برق موجود، مصرف انرژی و آب، محل تجهیزات، احتمال یخ زدگی، میزان قابلیت اطمینان مورد نیاز و نگهداری است.

چیلر

ویژگی های خاص می تواند عملکرد را بهینه کند.

 به عنوان مثال، یک کنترل کننده هوشمند در سیستم خنک کننده می تواند حداقل و حداکثر دمای آب را با زنگ هشدار تنظیم کند. علاوه بر این، از یک سوئیچ جریان می توان برای فعال کردن زنگ هشدار در صورت کم بودن جریان استفاده کرد، که از خنک شدن تجهیزات جلوگیری می کند. اغلب می توان چیلر را با مخزن و لوله های آهنی برای کاهش خوردگی طراحی کرد. خواندن آسان سطح مایع نظارت جریان را ساده می کند. برای به حداقل رساندن نیازهای فضای کف، اپراتورها ممکن است بخواهند چیلرهایی را انتخاب کنند که دارای ردپای کوچکی برای ظرفیت معادل باشند.

با استفاده از نقاط تنظیم دما مناسب، اپراتورها می توانند عملکرد را افزایش داده و طول عمر دستگاه ها را افزایش دهند. فن آوری های خنک کننده بسیار کارآمد می تواند موجب صرفه جویی در هزینه و حفظ تجهیزات الکتریکی شود. چیلرهای هوا خنک مایع برای حذف گرمای متمرکز از تجهیزات فرآیند مناسب هستند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...