پیاده سازی فناوری اینترنت اشیا برای صنایع لبنی

روشهای سنتی برخورد با محصولات لبنی و ثبت سوابق دستی موجودی وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی و پذیرش فناوری اینترنت اشیا در بخش لبنیات، مدیریت فرآیند صنعتی نسبتاً روان و ساده شده است.

افزایش جمعیت ظاهراً باعث افزایش تقاضا برای شیر و محصولات لبنی شده است، که به نوبه خود مشاغل را وادار به سرمایه گذاری در فناوری های پیشرفته برای بهبود بهره وری و استانداردهای کیفیت کرده است. در حالی که سیستم های سنتی تقاضای روزافزون را از بین می برند، اجرای هوش مصنوعی و IoT می تواند به کشاورزان و صنعتگران در غلبه بر بسیاری از چالش هایی که در شرایط کنونی با آنها روبرو هستند، کمک کند.

صنایع لبنی

فناوری اینترنت اشیاء مفهومی است که از رویکرد داده محور استفاده می کند و از تکنیک های هوشمند برای ایجاد فرصت های بیشتر برای مشاغل استفاده می کند. به عنوان مثال، استفاده از یک راه حل مدیریت لبنیات هوشمند می تواند با افزایش زمان بررسی سطح شیر، نظارت بر سلامت گاوها، مدیریت انبارها و دسترسی ایمن به حمل و نقل، به افزایش بهره وری شیر کمک کند.

پرورش دام شیری به صورت هوشمند چیست؟

دامداران با میل خود مفهوم کشاورزی دقیق را برای تصاحب بازار رقابتی و کسب اطلاعات مربوطه می پذیرند. مطمئناً این امر به تصمیم گیری موثر کمک می کند، که از جهات مختلف بر رشد مشاغل تأثیر می گذارد. همچنین، تعداد بی شماری از اطلاعات پویا و استاتیک در بخش لبنیات مانند تغذیه، زایمان، تغذیه، روند تولید شیر، تلقیح و سایر موارد وجود دارد. بنابراین، استخراج داده ها و جمع آوری آنها برای به دست آوردن بینش برای بهبود تصمیم گیری، کاری است که IoT در بخش لبنیات انجام می دهد.

همچنین، تصمیم گیری در مورد زمان دقیق شیردوشی گاو به عنوان یک کار چالش برانگیز تلقی می شود. در اینجا، فناوری با تولید داده های دقیق از طریق دستگاه های پوشیدنی کمک می کند و اینترنت اشیا می تواند نقش موثری در حفظ وضعیت زمان واقعی هر گاو ایفا کند. این وضعیت را می توان به اطلاعیه های فوری یا داده های آموزنده تبدیل کرد که در مورد وضعیت سلامتی گاو به مقامات هشدار می دهد. سیستم حسگر فوق العاده کار می کند و حتی کوچکترین تغییرات در سلامتی، رفتار، فعالیت، مصرف خوراک، مدیریت باروری و غیره را تشخیص می دهد.

صنایع لبنی

مزایای تجاری استفاده از فناوری اینترنت اشیا در صنایع لبنی

- بر روی مخازن تحت فشار کار می کند

از آنجا که شیر کالای جهانی مورد استفاده در سراسر جهان است، همچنین نیاز به مدیریت و ذخیره سازی بهتری در جایی که کیفیت آن دوام دارد، است. استفاده از فناوری اینترنت اشیا در مخازن تحت فشار، قابلیت سرویس دهی به کالاهای حاوی شیر را افزایش داده و آسیب پذیری آنها را در برابر تخریب کلوئیدی یا رشد باکتری کاهش داده است. همچنین، مدیریت فشار در مخازن ذخیره شیر باید به منظور کاهش فشار نامطلوب انجام شود، که می تواند منجر به تعمیر و نگهداری گران قیمت یا خرابی مکانیکی شود.

- مدیریت موجودی هوشمند

فناوری اینترنت اشیا در بخش لبنیات صنایع را از نظر ارائه مدیریت هوشمند موجودی پیشرو می کند. حتی مخازن دارای ارتفاع زیاد مجهز به دستگاه های حسگر پیشرفته و اتصالات دروازه ای هستند که با دستگاه هوشمند کاربر ارتباط برقرار کرده و جزئیات منظم را ارائه می دهند. سنسورهایی که اطلاعات مربوطه را دریافت می کنند، همان را به دستگاه کاربر منتقل می کنند و اعلان های مورد نیاز در مورد میزان شیر را فعال می کنند. راه حل مدیریت خودکار لبنیات مقرون به صرفه است و مقدار مازاد مربوط به مسائلی مانند هدر رفتن شیر به دلیل ریختن زیاد یا سرقت را کاهش می دهد.

مانیتورینگ

- مدیریت تحویل

پردازش زنجیره تأمین بخش لبنیات کمی پیچیده است که به عوامل متعددی مانند دمای ذخیره سازی، آب و هوا، فسادپذیری، بسته بندی، در دسترس بودن زنجیره سرد، فاصله اول و آخرین مایل و موارد دیگر بستگی دارد. استفاده از مفهوم اینترنت اشیا کل تصویر نحوه عملکرد مدیریت تحویل محصول را بازسازی می کند. این سیستم نظارت لحظه ای را القا می کند که به مدیران اجازه می دهد در هر مکانی که محصول هستند در دسترس باشند. آنها تمام جزئیات محصول را در دستگاه متصل به هم دریافت می کنند و بر این اساس تصمیم می گیرند.

- نظارت لحظه به لحظه سطوح مخزن شیر

فن آوری مبتنی بر حسگر با ارائه  نظارت بر زمان واقعی سطوح مخزن شیر، کارایی کل صنعت را افزایش می دهد. این یک روش پیشرفته برای ثبت سوابق ذخیره شیر است. روشهای سنتی برای کنترل سطح شیر خسته کننده و نادرست بوده است و به شیوه ای بهتر برای ثبت سوابق نیاز دارد. در اینجا، سنسورهای هوشمند می توانند با استخراج داده های سطح شیر و کمک به مدیران در ردیابی داده های دقیق برای تصمیم گیری موثر، به کاهش تلاش ها و عدم دقت کمک کنند.

چگونه فناوری اینترنت اشیا در صنایع لبنی استفاده می شود؟

با دستگاه های حسگر پیشرفته مقیاس پذیری مورد نیاز، انعطاف پذیری در عملکرد و سفارشی سازی را بر اساس الزامات تجاری، برای مدیران و سایر کاربران تسهیل می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید نظارت بر سطح مخزن را با یک سیستم مدیریت انبار وارد کنید، می توانید نیازهای خود را تعیین کنید و راه حل را می توان برای آنها به طور خاص سفارشی کرد. این امر زمان و تلاش هر دو طرف را کاهش می دهد و دسترسی کاربر را به روشی ساده تر فراهم می کند.

تانک پاستوریزه

این راه حل دارای یک سیستم مکان یابی آنی است که به ضرورت مراقبت دقیق از سطح شیر کمک می کند زیرا ریختن بیش از حد منجر به هدر رفتن و کاهش ROI کل مشاغل لبنی می شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که راه حل مدیریت لبنیات را به موفقیت بزرگی تبدیل می کند، مدیریت داده های تاریخی است که تصمیم گیری کارآمد و رشد تجارت را امکان پذیر می کند. این به تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و نقاط مثبت فرآیند کسب و کار کمک می کند، که بیشتر به برنامه ریزی مناسب برای غلبه بر چالش ها کمک می کند. یک سیستم مدیریت هوشمند لبنیات مجهز به سنسورهای پیشرفته ای است که فوراً اطلاعات را از مخزن ذخیره شیر دریافت می کند، که بعداً برای تصمیمات تجاری موثر به قالب کاربر پسند تبدیل می شود. علاوه بر این، توانایی ارائه چندین هشدار را که مستقیماً در فواصل منظم به کاربران به اشتراک گذاشته می شوند تا اقدامات لازم توسط مقامات انجام شود، به ارمغان می آورد.

ویژگی مقیاس پذیر راه حل مدیریت لبنیات هوشمند باعث بهبود کارایی کارخانه می شود که به طور مستقیم با افزایش تعداد سود می کند. علاوه بر این، راه حل به خوبی مجهز به الگوریتم های پیشرفته است که به طور موثر در مدیریت داده های تاریخی کمک می کند. این امر به تجزیه و تحلیل مشاغل لبنیات با دید وسیع تری از جمله اطلاعات دقیق در مورد فرآوری کارخانه، عملکرد دارایی ها، گزارش های نظارت بر مخزن و سایر کارهای مدیریتی متفرقه کمک می کند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...