مصرف کنندگان بدنبال مواد تقویت کننده ایمنی بدن هستند

بحران COVID-19 به روش‌های بی‌شماری زندگی در سراسر جهان را مختل کرده است. وقتی نوبت به غذای فرآوری شده می‌رسد، این بحران فرصت قابل توجهی در بازار ایجاد می‌کند: تقاضای فزایندهای برای غذاهایی که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کنند.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، مصرف‌کنندگان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی خود تغییراتی را در رژیم های غذایی خود شروع کردند. تقریباً دو سوم این مصرف‌کنندگان مصرف ویتامین‌ها یا مکمل‌های خود را افزایش داده‌اند، 34٪ بیشتر میوه‌ها (به طور خاص مرکبات) و سبزیجات و 9٪ مصرف ادویه‌جات را افزایش داده اند. مکمل‌های برتر شامل ویتامین C، ویتامین D، روی، پروبیوتیک‌ها و شاه‌توت هستند.

شرکت ADM، سلامت و ایمنی را در میان پنج ترند اصلی غذا و نوشیدنی در جهان شناسایی کرده است. حدود 31٪ از مصرف‌کنندگان بیشتر محصولات متناسب با سلامتی خود را خریداری می‌کنند و 50٪ از آنها غذاها و نوشیدنی‌هایی را ترجیح می‌دهند که به طور طبیعی حاوی مواد مفید باشند. تمایل به حفظ سلامتی از طریق غذاها و نوشیدنی‌ها فرصت‌های جدیدی را برای محصولات غنی از مواد مغذی با هدف حمایت از سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.

مصرف کنندگان بدنبال مواد تقویت کننده ایمنی بدن هستند

ترکیب غذاهای کامل تقویت‌کننده‌های ایمنی

ویژگی‌های تقویت‌کننده ایمنی مواد غذایی می‌تواند به طرق مختلف افزایش یابد. یکی از روش‌های مهم، ترکیب برخی از مواد غذایی است. یک ماده اصلی و کلیدی در مواد غذایی که می‌تواند باعث افزایش ایمنی شود توت است. زغال اخته، کرن بری و بسیاری دیگر به دلیل مزایای تغذیه‌ای، از جمله تقویت ایمنی، "غذای فوق‌العاده کامل" (superfoods) محسوب می‌شوند. بلوبری یک میوه فوق‌العاده است. پر از آنتی‌اکسیدانها مانند آنتوسیانین‌ها هست که تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد. گیلاس، به عنوان مثال، تری‌گلیسیرید و التهاب را کاهش می‌دهد. و همه میوهها به طور طبیعی فاقد چربی و سرشار از فیبر هستند.

برخی از غذاهای فرآوری شده، به ویژه نوشیدنی‌ها و دسرها، می‌توانند میوه‌های تازه یا منجمد را در خود جای دهند. اما ترکیب میوه در غذای فرآوری شده اغلب به معنای استفاده از میوه خشک است. فواید میوه هنگام خشک شدن بیشتر است. بعلاوه، ماندگاری میوه خشک نسبت به میوه‌های تازه و منجمد بیشتر است و به فضای ذخیره سازی کمتری نیاز دارد.

بهبود ایمنی با مکمل‌های غذایی

روش دیگر برای ترکیب مواد تقویت کننده ایمنی، افزودن مکمل‌هایی است که برای آن منظور طراحی شده‌اند، مانند روی، ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌ها.

به عنوان مثال، شرکت فرانسویGnosis by Lesaffre  مجموعهای از مخمرهای مغذی را که حاوی مواد تقویت کننده ایمنی هستند، ارائه میدهد. معروف‌ترین مارک آن مخمر ستاره سرخ است که حاوی ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی است که از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند.

پروبیوتیک‌ها مکمل دیگری هستند که اغلب برای تقویت ایمنی در مواد غذایی فرآوری شده گنجانده می‌شوند. پروبیوتیکپ‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که سلامت روده را تقویت می‌کنند، که به نوبه خود میتواند به ایمنی بدن کمک کند. ماست یک غذای فراوری شده رایج است که می‌تواند پروبیوتیکها را پشتیبانی کند.

پست‌بیوتیک‌ها دسته دیگری از ترکیبات فعال زیستی هستند. آنها توسط باکتری‌های زنده ایجاد می‌شوند، اما همانطور که از نام آنها پیداست، این موجودات زنده نیستند، بنابراین در مواد غذایی فرآوری شده استفاده از آنها آسان‌تر است.

یک ترند طولانی مدت

حتی اگر بحران COVID در تاریخ محو شود، به نظر می‌رسد که غذاهای تقویتکننده ایمنی همچنان روال خود را حفظ کنند. به گفته محققان، در سطح جهانی، محصولات تقویت کننده ایمنی طی 5 سال آینده رشد کرده و از 17 میلیارد دلار فراتر می‌روند.

مواد تقویت‌كننده ایمنی در سال آینده نقش بسزایی خواهد داشت، در حالی كه تحقیقات و علاقه به نقش میكروبیوم و تغذیه شخصی به عنوان راه‌های تقویت ایمنی تسریع می شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...