همکاری تامین کنندگان چیست و چگونه می توان از آن به طور موثر استفاده کرد؟

تامین کنندگان جزء لاینفک زنجیره تامین در هر مشاغل هستند. صرف نظر از صنعت یا نوع محصول در حال تولید، تامین کنندگان نقش اساسی در موفقیت یا شکست یک شرکت دارند. در نتیجه، رابطه بین تامین کننده و مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. 

همکاری تامین کننده یک تلاش مشترک بین تامین کننده و مشتری برای توسعه استراتژی هایی است که با هدف بهبود خرید کالا و خدمات انجام می شود. این همکاری مزایای متعددی را برای هر دو طرف از جمله کاهش هزینه ها، ساده سازی فرایندهای سفارش، کاهش خطاها و ناکارآمدی ها و نوآوری در محصولات یا خدمات ارائه می دهد.

همکاری تامین کننده روابط سنتی مشتری و تأمین کننده را تضاد می کند. به جای آنکه صرفاً به عنوان ارائه دهنده کالا یا خدمات در نظر گرفته شوند، شرکای تجاری استراتژیکی در نظر گرفته می شوند که می توان برای دستیابی به مزیت های رقابتی با آنها همکاری کرد. 

تأمین کننده و مشتری

چگونه می توان از همکاری تامین کنندگان به طور موثر استفاده کرد؟

همکاری تامین کنندگان در سطوح مختلف وجود دارد. میزان همکاری بین تأمین کننده و مشتری بستگی به تعهدی دارد که هر دو طرف مایل به انجام آن هستند.

در سطح پایین تر، همکاری تامین کننده می تواند به سادگی ایمیل ها یا جلسات عادی باشد. با این حال، در بازارهای سریع و پر تقاضای امروز، همکاری واقعی مستلزم این است که هر دو طرف داده ها، شایستگی ها، مهارت ها، هوش و خطرات را به اشتراک بگذارند.

همکاری موثر مستلزم سطح بالایی از اعتماد بین طرفین مربوط است. برای اکثر شرکت ها، این امر نیازمند تغییرات فرهنگی قابل توجه و تمایل کلی برای موفقیت این فرایند است. هدف نهایی این است که به نقطه ای برسیم که عرضه کننده یا فروشنده شریکی در مشاغل تجاری تلقی شود. 

در حالی که همکاری تامین کننده از چندین عنصر تشکیل شده است، کلید همکاری موثر شفافیت و ارتباط باز است. این را می توان با استفاده از فناوری، مانند پورتال های تامین کننده، برای تبادل اطلاعات و ایجاد روابط با تامین کنندگان به دست آورد

پازل

مراحل بهبود همکاری تامین کنندگان

  • اتخاذ طرز فکر "برد-برد"-به طور سنتی، روشهای خرید با صرفه جویی در هزینه ها، یعنی کاهش قیمت خرید تا حد ممکن، طراحی شده اند. با این حال، این تکنیک ها فقط به نفع شرکت خریدار استبه عبارت دیگر، این یک تاکتیک برد-باخت است، زیرا یکی از طرفین برنده می شود در حالی که طرف دیگر شکست می خورد. همکاری واقعی بر ایجاد ارزش برای مشتری و تأمین کننده متمرکز است (رویکرد برد-برد).
  • بهبود دید زنجیره تامین  - کلید همکاری با تامین کنندگان، توانایی ردیابی محصولات و خدمات در هر نقطه از زنجیره است. این به شرکت های خرید یک دید جامع در همه تامین کنندگان می دهد، بنابراین امکان همکاری موثرتری در سطح فردی را فراهم می کند
  • از داده ها و تجزیه و تحلیل استفاده کنید - در همکاری تامین کننده، اطلاعات مهم است. داده ها و تجزیه و تحلیل می تواند برای تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی عملکرد مورد استفاده قرار گیرد، که سپس می تواند برای شناسایی تنگناها، فرصت های بهبود و خطرات در تعاملات عرضه کننده استفاده شود.
  • استفاده از سیستم های قابل همکاری - همه سیستم های همکاری باید محیطی را ایجاد کنند که دسترسی، تبادل و استفاده از داده ها را در مرزهای سازمانی و منطقه ای ارتقا دهد. این ویژگی ها به عرضه کننده و مشتری این امکان را می دهد تا از یک پایگاه داده مرکزی با دیدی جامع از عناصر مختلف فرایند خرید کار کنند. 

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...