ساندویچ پانل لانه زنبوری

ساندویچ پانل‌های لانه زنبوری ساختارهایی سبک اما قدرتمند هستند. که شامل یک هسته سبک میانی به شکل لانه‌های زنبور دو ورق بیرونی از جنس آلومینیوم می‌باشند. هندسه این ساندویچ پانل‌ها با توجه به نامش به شکل لانه‌های زنبور، ستونی، توخالی و شش ضلعی می‌باشد.  معمولاً ساندویچ پانل‌های تشکیل شده از عایق لانه زنبوری از نوع پانل‌های کامپوزیت یا آلومینیومی می‌باشند. در پانل‌های کامپوزیت، هسته از جنس فیبر کربن و یا الیاف فایبر گلاس است که با چسب یا لحیم کاری به پوسته بیرونی متصل می‌گردد. سپس یک لایه رنگ پلی استر و بعد یک لایه رنگ ضدخش و در نهایت محافظ ضد خش به آن اضافه می‌شود. پانل‌های لانه زنبوری معمولا از پلی استر تقویت شده با پلاستیک، فیبر با مقاومت بالا و فایبر گلاس ساخته می‌شوند. برای تولید این ساختار ، هسته‌های لانه زنبوری طی فرایندی کشیده می‌شوند و لایه‌های پوسته بیرونی به وسیله چسب با هسته میانی ثابت می‌شوند و در نهایت کل محصول اتوکلاو شده و توسط حرارت عمل‌آوری می‌شود.

ساندویچ پانل لانه زنبوری

پلی استر چیست؟

پلی استرها گونه‌ای از پلیمرها هستند که دارای گروه استر هستند. پلی استرها با نوجه به نوع ساختار ممکن است ترموپلاستیک و یا ترموست باشند که اغلب از جنس ترموپلاستیک هستند.نوع دیگری از مواد به نام پلی پروپیلن نیز در ساخت عایق‌های لانه زنبوری کاربرد دارد که به آنها ساندویچ پانل لانه زنبوری PP می‌گویند.این ساختارها با توجه به کاربرد گسترده در صنایع حساس، آزمون‌هایی از جمله مقاومت در برابر فشار، دانسیته هسته، ضخامت هسته و  غیره را جهت تأیید استاندارد بودن می‌گذرانند.کاربرد پلی استر به کار رفته در ساندویچ پانل های زنبوری به ذکر زیر می باشد:

- در صنایع هوا فضا مثل ساخت فضا پیماها و ماهواره ها و موشک ها.

- به عنوان ضربه گیر در بدنه اتومبیل

- تولید تخته‌های موج سواری و پاراگلایدرها و بعضی وسایل ورزشی دیگر

- در بدنه هواپیما و هلی کوپتر

- به عنوان محافظ آرایه‌های خورشیدی، رادارها، آنتن‌ها و تجهیزات الکتریکی

- در صنایع کشتی سازی، بدنه قایق‌ها و ساخت  قطار

- استحکام خمشی بالا با وجود وزن کم

- عایق خوب برای صوت و حرارت

- مقاوم در برابر ضربه

- به خاطر حداقل استفاده از مواد سازنده موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

- قابل بازیافت است.

- در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است.

چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی وجود دارند که کاربردهای متفاوتی را نیز شامل می شوند. در این میان می توان بیان داشت که به طور کلی این مصالح به دو صورت ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در بازار عرضه می شوند.هم چنین انواع ساندویچ پانل مانند ساندویچ پانل لانه زنبوری دارای مزیت های بسیار زیادی است که همین موضوع نیز باعث می شود تا به صورت گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار بگیرد.یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از این پانل این است که دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت است و به میزان زیادی نیز در برابر خوردگی و پوسیدگی نیز مقاومت بسیار بالایی دارد، این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی از آن در ساختمان سازی استفاده کنید بدون این که نگرانی خاصی داشته باشید.از آن جایی که این پانل ها به صورت کامل انرژی را به خود جذب می کنند مقاومت بسیار بالایی را در برابر ضربه دارند. وزن کم ساندویچ پانل های لانه زنبوری باعث می شود تا حمل و نقل و استفاده از آنها بسیار راحت باشد و علاوه بر این شما می توانید از آنها به عنوان عایق های حرارتی نیز کمک بگیرید. و هم چنین نحوه نصب و اجرای ساندویچ پانل نیز به سهولت و توسط تیم های اجرایی انجام می شود.

ساندویچ پانل لانه زنبوری مدل FRP

عرشه کامپوزیت پلاستیکی تقویت شده با فیبر (Fibre-reinforced plastic) (FRP) به طور فزاینده ای در کاربردهای پل های بزرگراه مورد استفاده قرار گرفته است، هر دو در ساخت و ساز جدید و بازسازی و جایگزینی عرشه پل های موجود کاربرد دارد. برنامه های کاربردی اخیر نشان داده اند که پانل های لانه زنبوری FRP می توانند به طور موثر و اقتصادی برای سیستم های بلوک های بزرگراه مورد استفاده قرار گیرند. تجزیه و تحلیل ساختار لانه زنبوری و اجزای شامل:

  • مواد تشکیل دهنده و خواص چسبنده، 
  • لمینیت چهره و خواص ساخت و ساز دیوار هسته، 
  • خواص مواد معدنی معادل، 
  •  خواص سختی آشکار برای پانل لانه زنبوری 
  • خواص مواد ارتودنسی معادل آن

یک فرایند همگن سازی برای به دست آوردن خواص معادل مواد هسته ای برای هندسه لانه زنبوری با امواج سینوسی استفاده می شود. برای بررسی دقت راه حل تحلیلی، چندین ساندویچ لانه زنبوری با امواج سینوسی یا در جهت های طولی یا عرضی در خم شدن آزمایش می شوند. هم چنین، یک پانل عرشه تحت هر دو بارگذاری پچ متقارن و نامتقارن آزمایش گردیده است.

کاربرد ساندویچ پانل زنبوری

کاربرد ساندویچ پانل زنبوری

شاید فکر کنید که از ساندویچ پانل لانه زنبوری تنها در موارد ساختمانی استفاده می شود ولی اصلا این چنین نیست و امروزه ویژگی های فوق العاده این ساندویچ پانل باعث شده است که در بسیاری از صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مهم ترین کاربردهای این پانل استفاده از آن در صنعت هوانوردی است که در بخش موتور هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر این در صنایع مختلف کشاورزی، نفت و گاز و … نیز امروزه از ساندویچ های پانل لانه زنبوری استفاده می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه برای حفاظت از رادارها نیز از این ساندویچ پانل استفاده می شود. امروزه در صنایع ورزشی مانند قایق سواری و … نیز از این پانل ها استفاده می کنند.

قیمت خرید ساندویچ پانل زنبوری

یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل لانه زنبوری که باعث می شود تا از آن در بسیاری از صنایع مختلف استفاده شود این است که نسبت به سایر سازه ها و مصالح، قیمت ساندویچ پانل بسیار مناسبتر است. شاید گمان کنید که با وجود ویژگی های منحصر به فرد این سازه دارای قیمت بالایی است ولی اصلا این چنین نیست و شما می توانید با مناسب ترین قیمت اقدام به خرید آن کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...