کارهایی که می توانید هنگام رد وام تجاری خود انجام دهید

وام های مشاغل کوچک می تواند یک نجات برای SME ها در یک بحران نقدی باشد. با این حال، تأمین امنیت برای مشاغل کوچک شما اغلب می تواند چالش برانگیز باشد. طبیعتاً، وام دهندگان (به ویژه بانک ها) SME ها را مشاغل پرخطر می دانند زیرا ممکن است جریان نقدینگی ناپایدار داشته باشند، و برخی ممکن است فاقد اعتبار و سابقه مالی کافی برای واجد شرایط بودن برای تامین مالی باشند.

یافتن چهره به چهره با نامه انکار وام دهنده می تواند دلسرد کننده باشد. با این حال، نباید مانع از درخواست مجدد برای تأمین مالی شود. موارد زیر مراحل بعدی است که می توانید پس از رد وام انجام دهید. با انجام برخی از نکات ذکر شده در زیر، می توانید شانس تأیید خود را افزایش دهید، در صورتی که تصمیم به درخواست وام تجاری دیگر در آینده بگیرید.

1. دریابید که چرا آنها درخواست شما را رد کرده اند

یکی از اولین کارهایی که باید در صورت رد وام تجاری انجام دهید این است که در وهله اول دلیل عدم پذیرش خود را بیابید. به عنوان یک قاعده، بانک ها و وام دهندگان جایگزین باید دلیل رد وام را به وام گیرندگان اعلام کنند. اگر دلیل آن را در نامه انکار نمی گویند، با آنها تماس بگیرید تا دریابید که چرا تأیید وام نگرفته اید یا از آن اطلاعات بیشتری کسب کرده اید.

وام های مشاغل کوچک معمولاً به چند دلیل درخواست وام را رد می کنند. رایج ترین آنها در زیر شرح داده شده است:

آنها کمتر از یک سال سابقه تجاری دارند

مدیریت ضعیف جریان نقدینگی

آنها متعلق به یک صنعت با ریسک بالا هستند

نسبت استفاده از اعتبار آنها بیش از 30 است

فقدان وثیقه ارزشمند

آنها درخواست کمک مالی بیش از حد می کنند.

رد تقاضای وام

هنگامی که می دانید چرا وام دهنده درخواست شما را رد کرده است، می توانید بر روی اعتبارنامه خود کار کنید، تا زمانی که دوباره درخواست دهید، شانس بیشتری برای واجد شرایط بودن برای تأمین مالی داشته باشید. علاوه بر این، اگر تا زمان درخواست امتیاز عالی داشته باشید، شانس خود را برای شرایط بهتر وام افزایش می دهید.

2- امتیاز اعتباری خود را افزایش دهید

یکی از اولین نکاتی که وام دهندگان هنگام درخواست وام به آن توجه می کنند، رتبه اعتباری یا امتیاز شما است. نمره اعتباری شما اساساً خلاصه ای از رفتارهای اعتباری و بازپرداخت شما است. در اصل، هرچه رتبه شما بالاتر باشد، اعتبار بیشتری دارید و به عنوان وام گیرنده ریسک کمتری خواهید داشت.

شرکت تأمین مالی اغلب اعتبار شخصی و تجاری شما را بررسی می کند تا تصویری بزرگتر از رفتار وام شما دریافت کند.

اگر دلیل رد وام، اعتبار ضعیف یا نداشتن سابقه اعتباری است، می توانید در جهت بهبود آن گام بردارید. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، از جمله:

همکاری با تأمین کنندگان که پرداخت ها را به دفتر اعتبار گزارش می دهند

بازپرداخت بدهی به موقع

نسبت استفاده از اعتبار خود را کاهش دهید

درخواست کارت اعتباری تجاری

علاوه بر اقدامات فوق، عاقلانه است که هر چند وقت یکبار وضعیت اعتبار خود را بررسی کنید. مصرف کنندگان حق دارند یک نسخه رایگان از اعتبار اعتباری شخصی و تجاری خود را سالی یکبار از یکی از دفاتر اصلی اعتباری دریافت کنند. اگر روی بهبود اعتبار خود کار می کنید، بررسی بیش از یک بار در سال ایده آل خواهد بود.

بررسی مکرر گزارش اعتباری به شما امکان می دهد اشتباه کنید که می توانم نمره اعتباری شما را پایین بیاورد، تشخیص دهید. اگر چنین شد، مطمئن شوید که بلافاصله با دفتر اعتبار تماس بگیرید تا خطا را تصحیح کنید. پس از برطرف شدن، گزارش اعتباری خود را دوباره بررسی کنید.

وام بانکی

3. یک طرح تجاری عالی تهیه کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید

طرح کسب و کار فقط به شما در اداره کسب و کار شما کمک نمی کند. همچنین اگر قصد درخواست وام از بانک ها و سایر وام دهندگان را دارید ، بسیار مفید خواهد بود.

هنگام درخواست وام، طرح تجاری شما باید شامل تمام اطلاعات لازم در مورد تجارت شما باشد. این شامل:

خلاصه اجرایی

شرح مختصر کسب و کار

ماموریت و چشم انداز تجاری

استراتژی های بازاریابی

شرح خدمات یا محصول

تجزیه و تحلیل بازار و رقابت

پیش بینی های مالی واقعی

علاوه بر این، برنامه تجاری شما باید به خوبی نوشته شده باشد. این باید همه چیز در مورد شرکت شما، از جمله اهداف شما و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آنها را توضیح دهد. به یاد داشته باشید، شما ممکن است تجارت خود را به عنوان چیزی ببینید که مملو از پتانسیل است، اما وام دهندگان اینطور نیستند. طرح کسب و کار شما به عنوان کلید شما برای متقاعد کردن آنها برای سرمایه گذاری مفید خواهد بود. به این ترتیب، طرح کسب و کار خود را به روشی ساده (در عین حال حرفه ای) بنویسید. اگر این کار را به درستی انجام دهید و وام دهندگان ببینند برنامه های شما چقدر قابل اجرا هستند، شانس شما برای تأیید درخواست وام شما بیشتر است.

4. صبر کن…

اگر زمان با شماست و برای تأمین مالی عجله ندارید، درخواست خود را به تأخیر بیندازید تا کسب و کار شما واجد شرایط شود. در عین حال، می توانید بر روی بهبود نمره اعتباری خود یا تجدید ساختار برنامه تجاری خود کار کنید.

هنگامی که امتیاز اعتباری شما به نقطه خوبی رسید و از طرح کسب و کار خود مطمئن شدید، می توانید درخواست های وام خود را از سر بگیرید. یک امتیاز اعتباری بالا و یک طرح تجاری خوب، همچنین می تواند شرایط وام بهتری را از بانک ها به شما ارائه دهد و در دراز مدت موجب صرفه جویی بیشتری برای تجارت شما شود.

خط پایانی

رد وام تجاری دائماً اتفاق می افتد، به ویژه در بین استارتاپ ها. با این حال، رد همه امیدها را برای شما از بین نمی برد. به جای از دست دادن امید، می توانید آن را به عنوان یک تجربه یادگیری در نظر بگیرید.

با رعایت نکات بالا، می توانید شانس خود را برای تأمین مالی برای مشاغل کوچک در آینده افزایش دهید. اگر با وجود تلاش شما هنوز نمی توانید واجد شرایط دریافت وام تجاری از بانک ها باشید، برای کمک با یک کارشناس مالی همکاری کنید. آنها می توانند به شما در مورد گزینه های مختلف موجود برای شما توصیه کنند.

اگر قصد دارید به زودی مجدداً برای تأمین مالی درخواست دهید، نکات بالا مفید خواهد بود. موفق باشید!



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...