طراحی سوله

سازه‌های فلزی یکی از کارآمدترین بخش‌ها در صنعت ساختمان است. تأمین‌کنندگان برجسه با استفاده از تجهیزات کنترل شده رایانه‌ای که مستقیماً توسط اطلاعات موجود در مدل‌های رایانه‌ای سه بعدی برای جزئیات استفاده می‌شوند، قطعات را خارج از منطقه تولید می‌کنند. علاوه بر پیشبرد روند تولید، از اطلاعات موجود در مدل برای سفارش، برنامه ریزی، اعزام و نصب نیز استفاده می‌شود. ساخت یک طبقه در بهترین حالت، با طراحی و ساخت کاملاً یکپارچه، نمایانگر سطوح عالی کارایی است. کلید تحقق بالاترین سطح کارایی کار به روشی است که استفاده بهینه از این زیرساخت را امکان پذیر کند.

نیازهای کلی طراحی زیر باید در مرحله طراحی سوله ‌های صنعتی   در نظر گرفته شود:

- استفاده از فضا، به عنوان مثال، الزامات خاص برای دسترسی به مواد یا اجزا در یک مرکز تولید

- انعطاف پذیری فضا در استفاده فعلی و آینده

- سرعت ساخت

-ملاحظات محیطی، از جمله خدمات مورد نیاز و عملکرد حرارتی.

- زیبایی شناسی و تأثیر بصری.

- عایق صوتی، به ویژه در تأسیسات تولیدی.

- دسترسی و امنیت.

- ملاحظات پایداری.

- الزامات عمر و نگهداری را طراحی کنید.

برای امکان طراحی لازم است این ملاحظات را بر اساس نوع ساختمان یک طبقه بررسی کنید. به عنوان مثال، شرایط مورد نیاز برای یک مرکز توزیع با نیازهای یک مرکز تولید متفاوت خواهد بود. مروری بر اهمیت موضوعات مختلف طراحی در جدول  ارائه شده است.

جدول

انتخاب قاب

محبوبترین انتخاب فرم ساختاری برای ساختمان‌های یک طبقه با دهانه‌های 20 تا 60 متر، قاب دره‌ای است که به دلیل کارایی عالی سازه و سهولت ساخت و نصب آن است. قاب‌های پورتال ممکن است با استفاده از آنالیزها و طراحی الاستیک یا پلاستیک طراحی شوند. فریم‌های پورتال طراحی شده الاستیک احتمالاً سنگین‌تر هستند، زیرا از ظرفیت بخش‌ها به طور کامل استفاده نمی‌کند، اما طراحی و جزئیات آنها با استفاده از نرم‌افزار‌های غیر تخصصی طراحی ساده‌تر است.

برای دهانه‌های طولانی‌تر ، می‌توان از خرپاهای مشبک به جای قاب‌های پورتال به عنوان مزیت استفاده کرد. خرپاها به احتمال زیاد برای دهانه‌های بیش از 60 متر و در ساختمان‌هایی با دهانه‌های کوتاه‌تر که مقدار قابل توجهی کارخانه مکانیکی وجود دارد، کارایی بیش‌تری خواهند داشت.

تجزی و تحلیل سوله

طراحی سازه‌ای

قاب‌های پورتال کارآمد با بارهای سقف نسبتاً کم، سازه‌های باریک هستند و در برخی موارد، باریک بودن به حدی است که در هنگام تجزیه و تحلیل سازه لازم است که جلوه‌های مرتبه دوم نیز در نظر گرفته شوند. به طور کلی ، جلوه‌های مرتبه دوم باید برای حالت حدنهایی (ULS) در نظر گرفته شوند. اما اثرات ناچیزی در حالت حد سرویس پذیری (SLS) خواهند داشت. قاب‌های پورتال ثبات درون صفحه‌ای کافی را ایجاد می‌کنند و بنابراین فقط برای ثبات خارج از صفحه نیاز به مهاربند دارند. با این حال، کارایی ساختاری آنها به روش تجزیه و تحلیل و فرضیاتی که در مورد مهار ارائه شده به اجزای سازه ارائه می‌شود، بستگی دارد.

جدول

مقرون به صرفه ترین سازه‌ها اغلب آنهایی هستند که با استفاده از تکنیک‌های طراحی پلاستیک تولید می‌شوند.

خرپاهای مشبک به طور معمول با استفاده از تکنیک‌های تجزیه و تحلیل الاستیک طراحی می‌شوند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...