5 روش فناوری که می تواند به سلامت روان کمک کند

رشد مداوم اینترنت و برنامه ها باعث شده است که خدمات درمانی از این فناوری ها برای نظارت بر سلامت، جلوگیری و درمان هر گونه مشکلی استفاده کنند. سلامت دیجیتال (یا سلامت الکترونیکی) از فناوری برای کمک به بهبود سلامت و تندرستی افراد استفاده می کند. استفاده از فناوری برای کارهایی مانند ثبت دیجیتال، سیستم های رزرو آنلاین، نسخه های تکراری آنلاین و برخی استفاده های نوآورانه از فناوری برای درمان مستقیم. در ادامه این پست نگاهی می اندازیم به اینکه چگونه فناوری می تواند به سلامت روان کمک کند.

درمان الکترونیکی

1. درمان الکترونیکی

اینترنت دسترسی به درمان سلامت روان را بیشتر می کند و استفاده از اینترنت می تواند به برخی از افراد در غلبه بر مشکلاتی که در گذشته به مسائل مربوط به سلامت روان مرتبط بوده است کمک کند.

برنامه های درمان الکترونیکی از اینترنت یا دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند و به دلیل راحتی، عدم نیاز به سفر و امکان انتخاب زمان مناسب، گزینه ای محبوب هستند. این موارد می توانند به افرادی که وقتی در مورد مشکلات در خانه خودشان صحبت می کنند احساس راحتی بیشتری می کنند، کمک کنند و لزوماً با شخص دیگری رو در رو نباشند.

چت بات ها و دستیارهای صوتی

2. چت بات ها و دستیارهای صوتی: گفتگو با فناوری در بحران

برای بسیاری از مردم، فکر صحبت با یک انسان دیگر در مورد یک مشکل به خودی خود یک مانع است و اینجاست که چت بات ها به یک گزینه مکرر تبدیل می شوند.

دستیاران صوتی ما ممکن است به درمانگران غیر منتظره تبدیل شوند، اما زمینه هایی وجود دارد که در آنها درمان هوش مصنوعی به خودی خود مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به Google Home یا Alexa بگویید که احساس تنهایی می کنید و Alexa نکاتی را ارائه می دهد مانند با یک دوست صحبت کنید، قدم بزنید، و Google به شما می گوید که برای شما آنجاست.

با پیشرفت فناوری، چت بات ها نیز به لطف یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی، هوشمندتر و قادر به تعامل با ما می شوند. چت بات های سلامت روان می توانند گوش دوستانه، مکانی برای نگرانی ها، استرس ها، افکار مزاحم و یا صحبت های کوتاه "درمانی" فراهم آورند. آنها می توانند از این ورودی محاوره ای برای تشخیص روحیه کاربر سرویس استفاده کنند و با همدلی پاسخ دهند.

APPS

3. APPS

برنامه های سلامت روان راحت و در دسترس هستند. هر کجا و در هر زمان می توان به آنها دسترسی داشت و می توانند منبع خوبی برای افرادی باشند که ممکن است برای دسترسی به گزینه های دیگر مشکل داشته باشند. اکثر برنامه ها همچنین دارای اقدامات خاصی هستند که به مردم امکان می دهد اطلاعات را به صورت خصوصی و ایمن پیدا کنند.

برنامه های متنوعی وجود دارد که می توانند به سلامت روان کمک کنند ، مانند برنامه هایی که ذهن شما را مشغول می کند، استرس را از بین می برد یا خلق و خوی شما را ردیابی می کند. به عنوان مثال، برنامه های مدیتیشن می توانند تمریناتی را برای بهبود تنفس ارائه دهند و به آرامش و بهبود خواب کمک کنند.

وب سایت

4 ، وب سایت هایی که کمک فوری ارائه می دهند

افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند از ابزارها و خدمات آنلاین برای پیدا کردن اطلاعات در مورد مشکلات بهداشت روانی، علائم آنها و گزینه های درمانی استفاده کنند. وب سایت های اطلاعاتی مانند Mind و NHS می توانند اطلاعات مفیدی را ارائه دهند.

اغلب می توانید افرادی را که تجربه مشابهی در زمینه سلامت روان داشته اند، در اینترنت پیدا کنید. خواندن گزارش های دیگران در مورد سلامت روان می تواند به اعتبار تجربیات شما کمک کند و باعث شود احساس تنهایی نکنید. بسیاری از جوامع آنلاین مختلف وجود دارد، از جمله انجمن ها و اجتماعات مخصوص سلامت روان، جایی که افراد می توانند در مورد آنچه که در حال گذراندن هستند با یکدیگر صحبت کنند.

فعالیتهای مجازی

5. فعالیتهای مجازی

در طول همه گیری COVID-19، افزایش رویدادهای مجازی به ویژه در اولین دوره قرنطینه سریع بوده است. تورهای مجازی باغ وحش ها و گالری ها برای نمایش موسیقی زنده از خانه هنرمندان برگزار شد.

کوئیزهای آنلاین یک گزینه بسیار محبوب بوده است که اغلب بین دوستان و خانواده ها در چت ویدئویی انجام می شود و به افراد این فرصت را می دهد تا احساس ارتباط کنند. ویدئوهای لایو تناسب اندام یک راه عالی برای حفظ تناسب اندام است، اما به سلامت روان نیز کمک می کند و اغلب به کاهش اضطراب و افسردگی نیز کمک می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...