8 جدیدترین و پرطرفدارترین نوآوری های رباتیک

ربات ها به طور پیوسته در زندگی روزمره ما پیشرفت کرده اند. انتظار می‌رود که ماشین‌ها به مهاجرت حماسی خود ادامه دهند و به حوزه‌های جدید و زمینه‌های مختلف مانند داروخانه‌ها، بخش خودرو و بسیاری دیگر وارد شوند. در بخش تولید، در حال حاضر سهم بزرگی در محصولات با کیفیت بالاتر و زمان‌های دور کوتاه‌تر توسط این روبات‌های بی‌شمار وجود دارد. در کارها و مشاغل بسیار ابتدایی، این روبات ها ثابت می کنند که کارآمد هستند. آنها نیاز به خرابی کمتری دارند، مقرون به صرفه تر هستند و مستعد خطاهای کمتری هستند. در نتیجه از نرخ نگهداری بالاتری برخوردار می شوند. رباتیک‌های صنعتی ممکن است ماشین‌های بزرگ و سریعی را به کار گیرند که درگیر کارهای تکراری و خطرناکی هستند که انسان‌ها قبلاً انجام می‌دادند. نوآوری‌ها در رباتیک صنعتی شروع به هدایت بشریت به سمت‌های جدید و جذاب کرده است. اگرچه این ماشین‌ها قطعاً نقش‌های بزرگ‌تری در تولید خواهند داشت. برخی از مبرم ترین مسائل جامعه مانند بهبود ایمنی کارگران و کمبود نیروی کار را می توان با این نوآوری های صنعتی-رباتیک حل کرد. ما برخی از جدیدترین و پرطرفدارترین نوآوری های رباتیک را در این مقاله ارائه کرده ایم.

نوآوری های رباتیک

mod bot

            modbot -1

این اولین پلت فرم رباتیک مدولار صنعتی است. Modbot تصمیم گرفت یک سیستم رباتیک مدولار را توسعه دهد که مقرون به صرفه، چابک و ساده باشد، پس از اینکه شاهد مشکلات نمونه سازی با وضعیت فعلی رباتیک بود. هدف نهایی فناوری Modbot دیدن راه‌حل‌هایی است که مشکلات دنیای واقعی را در صنایع آموزشی، تولیدی، مصرف‌کننده و مهندسی حل کند. رباتیک با کیفیت صنعتی توسط Modbot با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود که نه تنها برای مؤسسات آموزشی، و مصرف کنندگان فردی بلکه برای شرکت های صنعتی بزرگتر نیز قابل دسترسی است. پلتفرم Modbot با استفاده از سیستمی از ماژول‌های قابل استفاده مجدد که برای ایجاد انواع پیکربندی‌های روباتیک به هم متصل می‌شوند، برنامه‌های کاربردی مختلفی را ارائه می‌کند. کاربر نه تنها می تواند ربات را برنامه ریزی کند بلکه می تواند تجزیه و تحلیل داده ها را نیز ردیابی کند. یک محیط سه بعدی ایجاد کنید و پس از مونتاژ ربات، رابط های کاربری ایجاد کنید.

 AIBO -2

AIBO  با هوش مصنوعی یک سگ ربات شایان ستایش است که توسط سونی ساخته شده است. با این حال، AIBO پس از انتشار تقریبا یک دهه پیش متوقف شد. اما اکنون با توانایی های بیشتری برای عملیات انسانی بازگشته است. این توله سگ مکانیکی هوش مصنوعی را با حسگرهای تصویر ترکیب می کند و به آن امکان می دهد چهره ها را تشخیص دهد و رفتارها را یاد بگیرد. شخصیت ربات های AIBO بر اساس تعامل با افراد توسعه می یابد و بسته به همراهان انسانی خود به هر یک شخصیت منحصر به فرد می دهد. در واکنش به کلمات ستایش آمیز یا خراش روی سر، می تواند حقه هایی را یاد بگیرد و صاحبان آن را جستجو کند. یکی از ویژگی هایی که آن را از سگ های واقعی استثنایی می کند این است که دارای برنامه ای است که صاحبان می توانند از آن برای تنظیم تنظیمات سیستم یا اضافه کردن ترفندهای جدید استفاده کنند و می توانند با اتصال به اینترنت ابری خاطرات را ذخیره کنند.

s' vfhj

3- روبات اطلس

ربات انسان نما دوپا Atlas که توسط شرکت رباتیک آمریکایی Boston Dynamics ساخته شده است، توانایی جدید خود را دارد تا موانع را از بین ببرد و مانند یک متخصص پارکور بپرد. اطلس یکی از تاثیرگذارترین ربات‌های فیزیکی است که تا به حال به دلیل ترکیب نرم‌افزار کنترل و دید رایانه‌ای در زمان واقعی، که بازوها، پاها و بالاتنه را متعادل می‌کند، ساخته شده است. این ربات انسان نما از دید کامپیوتری برای تعیین مکان خود با توجه به نشانگرهای قابل مشاهده در مسیر استفاده می کند تا به طور دقیق به زمین برخورد کند. می تواند به طور همزمان وظایفی مانند سنجش برد، پرینت سه بعدی، دستکاری اشیا و دید استریو را انجام دهد. اخیراً، این ربات با تکمیل یک چرخش به عقب پیشرفت کرده است.

vfhj ngthd

4- ربات زیرک دلفلای

آخرین نسخه از ربات DelFly توسط دانشگاه صنعتی دلفت به نام Nimble ساخته شده است. Nimble با سیستم تکان دادن چهار بال، یک ربات فوق‌العاده چابک است که می‌تواند به اندازه یک حشره بالدار واقعی پرواز کند. DelFly Nimble کمتر در برابر آسیب آسیب پذیر است و بسیار چابک است و به دلیل نداشتن دم، برخلاف مدل های قبلی خود، امکان عملیات در فضای باز در بادهای خفیف را فراهم می کند. این ربات که با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت کار می کند، حتی می تواند مانورهای تهاجمی مانند چرخش های 360 درجه، شبیه حلقه ها و رول های بشکه را انجام دهد.

ربات داوینچی

5- داوینچی

در سال های اخیر، جراحی رباتیک یکی از مهم ترین نوآوری های پزشکی است. پلتفرم های رباتیک بیشتری در حال ظهور هستند، اگرچه در دسترس بودن و استفاده از آنها به عواملی مانند هزینه بستگی دارد. سازنده پلت فرم داوینچی، شرکت Intuitive Surgical مستقر در کالیفرنیا، پیشگام و رهبر بازار جهانی در زمینه رباتیک جراحی است و همچنان به عبور از مرزها ادامه می دهد. اخیراً این شرکت سیستم جراحی تک پورت داوینچی خود را راه اندازی کرده است که نوآوری را وارد اتاق عمل می کند. با استفاده از این فناوری، نمای سه بعدی HD در داخل بدن بیمار ارائه می شود تا جراحان بتوانند جراحی های دقیق تری را انجام دهند. با یک کنسول طراحی ارگونومیک، گاری سمت بیمار و ابزارهایی که فراتر از محدودیت های دست انسان می چرخند و خم می شوند.این سیستم قادر به انجام عملیات های مختلف از طریق حداقل برش است.

ربات توانبخش

6- ربات های پوشیدنی

این لباس‌های رباتیک پوشیدنی می‌توانند زندگی تن‌ها کارگری را که برای بارگیری محموله استفاده می‌شوند یا آن‌هایی که ساعت‌های طولانی روی پای خود هستند، آسان‌تر کند. یک لباس بیرونی سبک وزن، راه‌های جدیدی را برای ادغام کنترل رباتیک، طراحی پارچه، توسعه حسگر و کمک‌های عضلانی برای افزایش تعادل، قدرت و استقامت کاربر ارائه می‌دهدکاربردهای احتمالی شامل توانبخشی بزرگسالان و کودکانی است که دارای اختلالات حرکتی ناشی از ناتوانی هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس، سکته مغزی یا بیماری پارکینسون هستند، کمک به سالمندان در تقویت قدرت عضلانی و حمایت از استقلال و تحرک آنهاهر فردی که از آن استفاده می‌کند، با کاربرد پیچیده رباتیک، کنترل شخصی بر روی پیشرفت‌های فیزیکی کت و شلوار خود خواهد داشت.

ربات سه بعدی نرم

7- الاستیک مایع چاپ شده سه بعدی برای رباتیک نرم

این الاستیک‌های مایع تغییر شکل چاپ شده سه بعدی برای رباتیک نرم عالی هستند و پیش‌بینی می‌شود که طرح‌های ساخت جدیدی را وارد کرده و به روبات‌ها توانایی‌های جدیدی برای توسعه دستگاه‌ها و کنترل‌هایی بدهد که چند منظوره هستند، به راحتی مستقر می‌شوند و در مصرف انرژی کارآمد هستنداین در واقع می تواند یکی از چالش های اصلی رباتیک باشد. پیش از این، مکانیسم های همه کاره کریستال مایع تغییر شکل استفاده می شد، اما اکنون می بینیم که چگونه الاستومرها را می توان با چاپ سه بعدی ساخت. نسخه ی نمایشی قبلاً توسط این دستگاه ها ارائه شده بود که توانایی مدیریت وزن بسیار بیشتری را نسبت به سایر الاستومرهای کریستال مایع نشان می داد.

ربات نانو

8- ربات های نانومقیاس

ربات‌های نانومقیاس می‌توانند خود مونتاژ شوند. این روبات ها بر اساس مفاهیم اوریگامی با استفاده از رشته های DNA ساخته شده اند و می توانند نانوذرات را انتقال دهند. چند قانون اساسی ذاتی توسط اریگامی DNA برای تا کردن مارپیچ دوگانه DNA در نانوساختار استفاده می شود. تحت یک میدان الکتریکی اعمال شده خارجی، این ساختارهای اوریگامی DNA را می توان به صورت خود مونتاژ ساخت، با سیستمی از چفت ها که توسط DNA های تک رشته ای تشکیل شده، ترکیب شده و در حرکات دقیق در مقیاس نانو کنترل می شود. برای هدایت الکتریکی انتقال نانوذرات یا مولکول‌ها، چنین سیستم‌های رباتیک در مقیاس نانو را می‌توان در گروه‌های بیش از ده‌ها نانومتر یا بیشتر مورد استفاده قرار داد.

بینش بازار برای رباتیک در سطح جهانی

با توجه به حضور تعداد زیادی از شرکت های فعال در بازار، بازار رباتیک در سطح جهانی بسیار سازگار است. برخی از بازیگران اصلی فعال در بازار جهانی رباتیک عبارتند از:

  • شرکت فانوک
  • شرکت iRobot
  • شرکت نورتروپ گرومن
  • شرکت گوگل.

طبق گزارش‌های صنعت، انتظار می‌رود بازار رباتیک در سطح جهان تا پایان سال 2025 به ارزش 147.26 میلیارد دلار برسد، با CAGR 17.4 درصد در دوره تخمینی 2017 تا 2025.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...