قبل از خرید پمپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

هرکسی که بخواهد یک پمپ جدید برای خود بخرد، باید قبل از دریافت هرگونه توصیه از سازندگان، به بسیاری از سوالات پاسخ دهد در اینجا مروری کوتاه بر آنچه باید انتظار داشت:

چه چیزی باید پمپ شود؟

این یک سوال اساسی است. پمپ ها نمی توانند همه مایعات را پمپ کنند. چهار گروه عمده وجود دارد: پمپ های آب شفاف، آب خاکستری، فاضلاب و آب شور. دومی نیز اغلب برای پمپاژ سایر مواد واکنش دهنده شیمیایی استفاده می شود و در نتیجه از مواد بادوام ساخته شده است. فولاد ضد زنگ معمولاً هنگام پمپاژ آب آشامیدنی استفاده می شود.

نکته: همچنین بلوک های آند را به پمپ ها وصل کنید تا از خوردگی جلوگیری شود.

چه حجم پمپاژ؟

حجم آب مورد نیاز برای پمپاژ (l/min  یا  m³/h) معمولاً عاملی است که خروجی مورد نیاز پمپ را تعیین می کند. هر پمپ یک محدوده را پوشش می دهد و دارای بهینه است، به همین دلیل انواع زیادی وجود دارد. پمپ های آب خاکستری می توانند تا 30 متر مکعب در دقیقه پمپ کنند. فراموش نکنید که قطر هر لوله ای که حجم پمپاژ باید از آن عبور کند را در نظر بگیرید.

 نکته: پمپ های کندتر را انتخاب کنید زیرا کمتر مستعد سایش هستند.

تا چه ارتفاعی می توان پمپ کرد؟

این سوال با سوال قبلی مرتبط است زیرا ارتفاع پمپاژ هرچه بیشتر شود  حجم کاهش می یابد. عامل اصلی در اینجا اختلاف ارتفاع مطلق بین سطح پایین و بالا آب است. پمپ های فشار قوی می توانند تا بیش از 200 متر پمپاژ کنند. اگر بجای آن فاصله افقی بسیار زیاد باشد، همین امر صدق می کند.

 نکته: گاهی اوقات در صورت استفاده از آداپتور می توان دو پمپ (یکسان) را به صورت سری کار کرد - پمپ دوم به عنوان تقویت کننده عمل می کند و تقریباً خروجی را دو برابر می کند. 

آیا صدای خرخر می دهد؟

هنگامی که نه تنها آب، بلکه هوا نیز مکش می شود، این همان چیزی است که متخصصان به آن اشاره می کنند. به عنوان مثال، در نقاط حذف که در برخی موارد سطح آب (بیش از حد) پایین است. این برای بسیاری از موتورهای پمپ بسیار مهم است زیرا آنها بدون آب برای گرم کردن آنها خیلی سریع داغ می شوند.

 نکته: اطمینان حاصل کنید که پمپ ها دارای ویژگی حفاظتی خشک هستند-این به آنها اجازه می دهد تا در برابر این شکنجه مقاومت کنند.

پمپ آب

آیا حجم آب متفاوت است؟

اگر پمپ به ندرت مورد نیاز است، پمپ هایی با سنسورهای سطح متصل دائمی راه حل خوبی هستند زیرا به طور خودکار خاموش و روشن می شوند. سنسورهای الکترود بسیار قابل اعتمادتر از کلیدهای تماس مکانیکی هستند. روش دیگر، می توان از یک واحد کنترل خارجی استفاده کرد.

 نکته: مبدل های فرکانس از راه اندازی ملایم، جلوگیری از افزایش فشار و تعادل سیستم های چند پمپ اطمینان حاصل می کنند. 

آیا در محیط پمپاژ ماده جامد وجود دارد؟

این سوال به ویژه هنگام در نظر گرفتن پمپ های خاکستری آب و فاضلاب، که هر کدام فقط می توانند مقدار مشخصی از مواد جامد را اداره کنند، بسیار مهم است. اگر این ماده دانه دار باشد، مانند آب خاکستری، اندازه سوراخ فیلتر در پمپ نشان می دهد که کدام ذرات هنوز می توانند عبور کنند. برخی از آنها تا 30 میلی متر است. پمپ های فاضلاب سریعتر از سایر پمپ ها مسدود می شوند، به همین دلیل آنها به پروانه هایی با تیغه های برش نیاز دارند که حتی می توانند الیاف در هم تنیده را خرد کنند.

 نکته: هر جا که محیط چسبناک پمپ می شود، از میکسرها در جلوی ورودی مکش استفاده کنید تا از جریان آزادتر آن ها اطمینان حاصل کنید.

دمای محیط پمپاژ؟

اکثر موارد در دمای حدود 40 درجه پمپ می شوند، اگرچه در فرایندها می توان مقادیر بیشتری را انتظار داشت. در این مورد، راه حل های سفارشی مورد نیاز است. ویژگی های مهم طراحی در اینجا فرآیند تخلیه گرما و مهر و موم است. پمپ هایی که دارای خروجی در قسمت بالا یا پوشش مارپیچی هستند، گرمای بیشتری را تخلیه می کنند.

 نکته: هرگز پمپ را خارج از محدوده حرارتی تعیین شده کار نکنید. 

پمپ آب

اتصال برق؟

تقریباً برای همه محدوده ظرفیت پمپ ها وجود دارد. هرچه برد بیشتر باشد، بار متصل بیشتر باید باشد و اتصال مناسب در محل مورد نیاز است. اغلب جریان راه اندازی (زیاد!) پمپ در نظر گرفته نمی شود، به ویژه هنگامی که از یک مجموعه قدرت استفاده می شود. اکثر پمپ ها به صورت تک فاز با 230 ولت یا در سه فاز با 400 ولت کار می کنند. همه آنها با استارترهای مستقیم یا مثلث ستاره ای مرتبط هستند.

 نکته: از پمپ هایی با تأیید APEX فقط در مناطق دارای احتمال انفجار استفاده کنید. 

نصب و راه اندازی؟

برخی از پمپ ها فقط در محیط خشک در ایستگاه پمپاژ نصب می شوند. در مقابل، پمپ های شناور در حالی که در محیط غوطه ور هستند کار می کنند. حداکثر عمق غوطه وری در برگه داده ذکر شده است. برخی از آنها حتی می توانند در محیط خشک نصب شوند. فقط بپرسید آیا برای عملیات دائمی مناسب هستند یا خیر.

 نکته: اطمینان حاصل کنید که پمپ دارای سیستم روغنکاری گریز از مرکز است زیرا در موقعیتهای نصب افقی یا عمودی کاملاً کار می کند.

آیا باید خودم کار تعمیر و نگهداری را انجام دهم؟

هرکسی که به دنبال صرفه جویی در هزینه است می تواند متداول ترین کارهای تعمیر و نگهداری را خود در محل انجام دهد و بدین ترتیب اطمینان حاصل کند که هیچ وقت خرابی وجود ندارد زیرا لازم نیست پمپ ها برای تعمیر به کارخانه سازنده برگردانده شوند. بنابراین، همیشه ایده خوبی است که پمپ های مدولار را انتخاب کنید. تعمیر و نگهداری معمولی شامل تعویض پروانه در دهانه ورودی است - فقط چند پیچ ​​در پمپ های ژاپنی باید برداشته شود.

 نکته: با این وجود، تولیدکنندگانی را انتخاب کنید که شبکه خدمات خوبی دارند.

توصیه می شود هنگام صحبت با کارشناسان پمپ، آمادگی لازم را داشته باشید، زیرا داشتن اطلاعات مربوط به برنامه و محیط محلی در نوک انگشتان شما این روند را به میزان قابل توجهی تسریع می کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...