3 آفت که می توانند باغ شما را سالم تر کنند

رویکرد ما نسبت به شیوه باغبانی در سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته است. امروزه بیشتر ما به صورت ارگانیک باغبانی می کنیم و بیشتر با ریتم های مادر طبیعت کار می کنیم تا در برابر او مقاومت نکنیم. ما متوجه شده ایم که باغ های ما مجموعه ای از اکوسیستم های متعادل هستند. با پاشیدن حشره کش ها خواسته یا ناخواسته یا بیش از حد زنجیره غذایی را از بین ببرید و تعادل را بر هم بزنید و گیاهان خود را بیشتر در معرض حملات آفات آینده قرار دهید.

هیچ چیز هرگز کاملاً سیاه یا سفید نیست. زندگی یک شبکه پیچیده است و نباید همه "آفات" را تحقیر کرد. در مکان مناسب، حتی شته ها می توانند منافع زیادی برای اکوسیستم باغ شما داشته باشند. حشرات مفیدی مانند مگس پران و توری از آنها تغذیه می کنند و این به نوبه خود به حفظ پرندگان حشره خوار کمک می کند.

اکوسیستم باغ

تنوع زیستی باغ مهم است، زیرا باغی با بسیاری از موجودات زنده مختلف سالم تر است. اگر باغ شما دارای طیف وسیعی از زیستگاهها از جمله درختان، درختچه ها، گلها، علفهای بلندتر، یک توده کودهای پررونق و شاید یک حوضچه است، پس دلیل آن این است که شما دارای حیات وحش زیادی نیز خواهید بود.

آفات بخش مهمی از این اکوسیستم هستند، بنابراین برای مثال از بین بردن آخرین شته با اسپری، بخش مهمی از زنجیره غذایی را از بین می برد. در نتیجه تعداد مگس های پرنده کمتر خواهد بود، بنابراین هنگامی که شته ها بازگشتند شکارچیان طبیعی خود در هیچ جایی نزدیک به تعداد قبلی خود نبودند. نتیجه ناخواسته همه اینها؟ شته ها برای جولان دادن باقی مانده اند!

آفات با مزایا

برخی از موجودات بسته به زمان سال و آنچه که دوست دارند، دوست و دشمن باغبان هستند. اینجاست که همه چیز می تواند پیچیده شود. بیایید چند نمونه رایج از آفات سنتی را که می توانند در محیط مناسب برای باغبان نعمت بزرگی باشند، در نظر بگیریم.

حلزون

1- حلزون

غالباً به ما می گویند که حلزون ها را کاملاً از بین ببرید - شب ها گانگسترهای لغزنده را بیرون بیاورید، تخم های مروارید شکل را خرد کرده و تله بگذارید تا آنها را از بین ببرید. اما آیا متوجه شده اید که حلزون های موجود در انبار کمپوست شما چیز بدی نیستند؟

حلزونها به تجزیه مواد آلی پوسیده کمک می کنند و سخت تلاش می کنند تا مواد تازه را از بالای توده کمپوست به اعماق آن بکشانند. با داشتن غذای کافی در دسترس، دلیل کمی برای گسترش حشرات در باغ وجود دارد. تخم آنها می تواند یک میان وعده خوشمزه برای چیزی بالاتر از زنجیره غذایی فراهم کند، بنابراین آنها به سوختن این اکوسیستم مهم باغ نیز کمک می کنند. حلزون در انبار کمپوست شما؟ آنها را به حال خود رها کنید!

زنبور

2- زنبورها

زنبورها مزاحم هستند. آنها هنگام گزش احساس سوزش می دهند و در زمان ناهار خوردن در فضای باغ مدام مزاحم شما می شوند! به همین دلیل آنها اغلب به عنوان دشمن دیده می شوند. اما این ترور شخصیت بدترین دستور است. زنبورها گوشت خوار هستند و میان وعده پروتئینی مورد علاقه آنها به شکل بی شمار حشرات کوچکتر است. و در حالی که اعتراف می شود به اندازه زنبورهای عسل موثر نیستند، آنها گرده افشان های مهمی هستند. این آنها را دوست باغبان ارگانیک می کند.

یک رویکرد عملگرا با زنبورها بهترین کار را می کند. اگر آنها به شما آسیبی نمی رسانند و لانه آنها دور از دسترس است، همزیستی مسالمت آمیز ارزش پیگیری دارد. شما حتی ممکن است برای استقبال از مشاهده زنبورهای خود - و فرورفتگی آنها برای جمعیت آفات محلی - بیایید.

گوش خیزک

3- گوش خیزک ها

گوش خیزک یا ایرویگ یکی دیگر از حشرات است که اغلب سوء تفاهم می شود. گوش خیزک ها در مکان های مرطوب و تاریک مانند حومه توده کمپوست یا در میان مالچ زندگی می کنند. اما آب و هوای بسیار مرطوب آنها را به گیاهان برای سرپناه می فرستد تا در آنجا تغذیه کنند، نهال ها، سبزیجات برگ دار و گیاهان را در حین پختن تبدیل می کنند.

با این حال، مانند گربه زنبورهای شکارچی، شکارچیان بسیار موثر بسیاری از حشرات کوچک، از جمله شته ها و سایر آفات رایج هستند. در بیشتر موارد، گوش خیزک ها بی خطر به کنترل دشمنان خود می پردازند، بنابراین اگر آنها آسیبی نمی رسانند، آنها را رها کنید.گوش خیزک ها عاشق شکار پیچک، علف های هرز و توده های برگ هستند، بنابراین گیاهان حساس را دور از محل های مورد علاقه خود پرورش دهید.

پیام به همه اینها این است که آفات باغی به نوبه خود به سلامت اکوسیستم باغ شما کمک می کنند و حتی برخی از آنها به نفع باغداران است. به یاد داشته باشید، ما فقط مراقب این جهان هستیم و این شامل باغها نیز می شود. بیایید بیاموزیم که با این "آفات با مزایا" زندگی کنیم.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...