انواع ملحقات تراکتور

ملحقات تراکتور به تراکتورها متصل می شوند یا پشت آنها کشیده می شوند تا سطح جدیدی از عملکرد را اضافه کنند. کاربردهای آنها از مدیریت خاک گرفته تا بذر دهی گسترده است. انواع مختلف ادوات ماشین آلات کشاورزی در زیر شرح داده شده است.

گاوآهن

گاوآهن یک پیوست بزرگ تراکتور است که پشت تراکتور کشیده می شود و با استفاده از تیغه های بلند شیارهای موجود در خاک را قطع می کند. این فرایند نه تنها خاک را سست کرده و می چرخاند، بلکه به از بین بردن هر گونه پوشش گیاهی سطحی که در آنجا وجود ندارد نیز کمک می کند. در حالی که خاک باید چندین مرحله بعدی را طی کند تا برای کاشت آماده شود، شخم زدن اولین قدم ضروری است.

گاوآهن

ممکن است مفهوم گاوآهن به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما انواع مختلفی از گاوآهن وجود دارد. هر نوع گاوآهن برای نوع خاصی از خاک، شرایط خاک و نوع محصول مناسب است. در اینجا نگاهی داریم به سه نوع رایج گاوآهن:

  • گاوآهن تخته قالب: گاوآهن تخته ای شامل تیغه های بال شکل است که به طور خاص برای برش و تبدیل خاک طراحی شده اند. این یک نوع گاوآهن ایده آل برای چرخاندن کم عمق اما کامل خاک است که اغلب برای زمینهایی که چندین سال است برای تولید محصول مورد استفاده قرار نمی گیرد، ضروری است.
  • گاوآهن دیسکی: گاوآهن  دیسکی شامل ردیف دیسک هایی است که برای چرخاندن خاک و بریدن علف های هرز کار می کنند. اینها نسبت به گاوآهن های قالب گیری کمتر رایج هستند زیرا در چرخاندن خاک کمتر مثر هستند، اما گاوآهن های دیسکی ممکن است برای خاکهایی که مخصوصاً چسبناک یا سنگی هستند مفیدتر باشد.
  • گاوآهن اسکنه: گاوآهن های  اسکنه از ساق های فوق العاده بلند تشکیل شده است. این ساقه ها خاک را در عمق 30 سانتی متر یا بیشتر می چرخانند. این امر اغلب برای زمین هایی که برای تولید یکنواخت محصول مورد استفاده قرار گرفته اند ضروری است.

بسته به نوع، اندازه، مارک و شرایط گاوآهن، قیمت گاوآهن می تواند از متغیر باشد.

هارو

هارو

در جایی که شخم زدن خاک را پر می کند، سوزش بیشتر آن را برای آماده شدن برای کارهای کشاورزی تحریک می کند. این چسبندگی ها توده های خاک را تجزیه می کنند، سطح خاک را مساوی کرده و بقایای محصول و علف های هرز را مجددا توزیع می کنند تا ریشه زایی و رشد گیاهان جدید آسان شود. از هارو می توانید بعد از توزیع کود و کود نیز استفاده کنید، زیرا می تواند به تجمع توده ها و توزیع یکنواخت کود کمک برخی از انواع رایج هاروها عبارتند از:

  • هاروهای فنری: هاروهای  فنری یک سبک قدیمی هستند که امروزه معمولاً یافت نمی شود. این اتصالات از دندانهای آهنی انعطاف پذیر نصب شده در ردیف برای شل شدن و تحریک خاک استفاده می کنند.
  • رولر هارو: هارو  غلتکی شبیه لوله های خوشه ای بزرگ است و همانطور که از نامش مشخص است در سراسر خاک غلتیده می شود تا به خرد شدن خاک و آماده سازی آن برای کاشت بذر کمک کند.
  • هارو زنجیره ای:  هارو زنجیری شبیه شبکه های زنجیره ای با اتصالات خاردار است. اینها بر روی سطح زمین اجرا می شوند تا به هوادهی و پخش خاک و کود کمک کنند.
  • دیسک هارو: دیسک هارو نسخه مدرن تری از زنجیره ای فنری است و از ردیف های دیسک های بزرگ تشکیل شده است که بعد از شخم زدن خاک و علف های هرز را به طور کامل تر می شکند.

اغلب، انواع مختلفی از هارو برای اهداف مختلف استفاده می شود و ممکن است چندین بار در طول فرآیند آماده سازی خاک مورد استفاده قرار گیرد. بسته به اندازه و پیچیدگی، می توان هاروها را پشت تراکتورها یا ATV ها کشید. هاروهای پیشرفته تر به تراکتور نیاز دارند، اما اغلب مزایای چندین نوع زنجیر را در یک ترکیب می کنند.

کودپاش

پخش کننده کود

 پخش کننده کود همانطور که از نامش مشخص است عمل می کنند - آنها کود را در یک مزرعه پخش می کنند. در حالی که کودهای پخش کننده وجود دارد که می توان آنها را به طور جداگانه اجرا کرد، اکثر عملیات کشاورزی نیاز به یک کود پخش کننده تراکتور برای کوددهی سریع و یکنواخت دارد.

انواع مختلفی از کودهای پخش کننده وجود دارد که اساساً بر اساس نوع کود مورد استفاده متفاوت است. اینها برخی از رایج ترین انواع کودهای پخش کننده تراکتور هستند:

  • پخش کننده: احتمالاً رایج ترین کود پخش کننده است که با مصرف کود و پراکندگی آن با استفاده از گرانش کار می کند.
  • کود پاشند: پخش کننده کود جامد را از دام گرفته و در یک مزرعه پخش می کند. این یک روش آسان برای استفاده موثر از کود است، اگرچه کود جامد اغلب نیاز به کشیدن هارو برای خرد شدن و مخلوط کردن آن با خاک دارد.
  • پخش کننده دوغاب: دستگاه های پخش کننده کود  مایع به عنوان دستگاه پخش دوغاب نیز شناخته می شوند که دوغابی از کود مایع را در یک مزرعه می پاشند.

کودهای پخش کننده از نظر اندازه و قیمت بسیار متفاوت هستند، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد نوع خرید، برنامه خود را دقیقاً در نظر بگیرید. همچنین شایان ذکر است که ضمیمه های کود پاش برای ATV ها و UTV ها و همچنین تراکتورها موجود است.

بذرپاش

بذرپاش.

بذرپاش ها، همانطور که از نامش پیداست، طوری طراحی شده اند که بذرها را در زمین های بزرگ به سرعت و به طور موثر پخش کنند. در حالی که مزارع کوچک ممکن است از بذرهای مکانیکی کوچک یا حتی روشهای کاشت دستی استفاده کنند، امروزه بذرپاش های تراکتور بیشتر در مزارع وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. ماشینهای مختلفی در بذر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله موارد زیر:

  • بذرپاش های پخش کننده:  بذرپاش های پخش کننده در همه اندازه ها وجود دارند. این بذرپاش ها با قرار دادن دانه ها در داخل قیف کار می کنند. در داخل قیف، یک صفحه می چرخد ​​و دانه ها را برای پراکندگی در مزرعه می گیرد. در حالی که این روش برای کاشت محصولات پوششی و علف ها بسیار موثر است، اما برای محصولات باغی که نیاز به سازماندهی بیشتری دارند، مانند قرار گرفتن در ردیف، ایده آل نیست.
  • بذرپاش هوا: این بذرپاش ها بسیار بزرگ هستند که از هوای فشرده برای پرتاب دانه ها به زمین استفاده می کنند. با وجود اینکه بسیار موثر است، بذرپاش های هوا را فقط می توان در دانه های کوچک و گرد استفاده کرد، زیرا عملکرد آنها محدود می شود.
  •  بذرپاش های مته ای : مته های جعبه ای به دلیل این که استفاده از آنها آسان است و با انواع مختلفی از انواع بذرها کار می کنند، بذرپاش ترجیحی برای اکثر عملیات کشاورزی است. این ضمیمه ها در خاک حفر شده و بذرها را در عمق خاصی رها می کنند.
  • کاشتگران: کاشت ها دقیق ترین بذرها هستند، گرچه گران ترین آنها نیز هستند. کاشت از چندین تیغه و چرخ تشکیل شده است که روی آنها جعبه های بذری قرار دارد که حاوی دانه های کاشت هستند. کار کاشت با حفر زمین، ریختن بذرهای جداگانه، و بستن زمین در پشت آنها، همه به صورت متوالی انجام می شود.

مانند سایر لوازم جانبی، قیمت بذرپاش ها بر اساس اندازه، نوع و وضعیت بذرپاش متفاوت است.

بلر

بالرها

بلرها برای جمع آوری یونجه، نی و ساقه ذرت ضروری هستند. این ضمیمه های تراکتور این مواد را جمع آوری کرده و آنها را در دسته های راحت تری قرار می دهند. سه نوع کلی چوب گیر یونجه وجود دارد:  

  • بلرهای گرد: بلرهای  گرد با غلتاندن یونجه به شکل های گرد و سپس پیچاندن آن کار می کنند.
  • بلرهای مربعی: بلرهای  مربعی یونجه، کاه یا ساقه را به صورت فشرده کننده جمع آوری می کنند که به بسته بندی و فشرده سازی مواد به شکل مربع کمک می کند. هنگامی که بالر دارای مواد کافی است، آن را با دو طول ریسمان یا سیم می بندد و سپس آن را در منطقه خاصی رسوب می کند. بیلرهای مربعی در اندازه های مختلف وجود دارند تا برای کاربردهای مختلف کار کنند.
  • بلرهای مربع بزرگ: بیلرهای مربعی  بزرگ عملکردی مشابه بلرهای مربعی معمولی دارند، اما حجم قابل توجهی بیشتر برای مزارع با اندازه صنعتی دارند.

به طور معمول، بيلرهاي مربعي از هليكوپترهاي دور كمتر هزينه مي كنند، اما بهترين نوع بلر براي مزرعه شما و روش بسته بندي مورد استفاده شما به برنامه شما بستگي دارد.

واگن

واگن یا تریلر

واگن ها و تریلرهای مزرعه برای هر عملیاتی ضروری هستند. واگن ها و تریلرها در طیف وسیعی از اندازه ها و مواد موجود هستند و ممکن است برای طیف وسیعی از اهداف ، از جمله موارد زیر استفاده شوند.

  • برداشت: واگن و تریلر ممکن است برای جابجایی کاه یونجه و سایر کالاهای برداشت شده از منطقه ای از مزرعه به منطقه دیگر استفاده شود.
  • جابجایی مواد: واگنها اغلب برای جابجایی مقادیر زیادی از مواد از جمله کود و خوراک در مناطق وسیع استفاده می شوند.
  • منابع انسانی:  واگن ها و تریلرهای دارای صندلی ممکن است برای جابجایی کارکنان و بازدیدکنندگان در مناطق وسیعی از زمین استفاده شود.
  • حمل و نقل تجهیزات: تریلرها اغلب برای جابجایی تجهیزات کشاورزی، وسایل نقلیه کوچکتر و لوازم جانبی مجهز هستند.

واگن ها و تریلرهای تراکتور از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند و بسیاری از عملیات ها ممکن است به انواع مختلفی برای انجام همه وظایف مختلف مربوط به عملیات مزرعه روزانه نیاز داشته باشند.

سم پاش

سایر پیوست های تراکتور

در حالی که پیوست های ذکر شده در بالا متداول ترین ضمیمه های تراکتور خریداری شده هستند ، تنوع زیادی از لوازم جانبی تراکتور دیگر که معمولاً در کشاورزی و برنامه های مربوطه استفاده می شود وجود داردبرخی از این انواع مختلف پیوست ماشین آلات کشاورزی عبارتند از:

  • سم  پاش ها : از لوازم جانبی سم  پاشی می توان برای سمپاشی آفت کش ها، کودها و سایر مواد در مناطق وسیع استفاده کرد. اینها برای هر عملیات کشاورزی که مساحت وسیعی را اداره می کند ضروری است.
  • مورس:  مورس برای هر قطعه زمین ضروری است، اما تراکتورسازان می توانند از ضمیمه های چمن زن بهره مند شوند. انواع مختلفی از ماشین های چمن زنی برای رفع طیف وسیعی از نیازهای مزرعه از مدیریت چمن تا برداشت وجود دارد. نوع خاصی از ماشین چمن زنی که برای درخواست خود نیاز دارید بستگی به زمین شما دارد و ممکن است برای حضور در مناطق مختلف ملک خود به چندین پیوست نیاز داشته باشید. 
  • پیوندکاران:  پیوندهای کشنده با تراکتور با برداشتن مقدار زیادی از گیاهان در حال رشد، حفر سوراخ برای آنها و رسوب آنها، همه با استفاده از ماشین آلات، پیوند را آسان می کنند.
  • کشت کنندگان: از  كشت كنندگان براي كاشت خاك، به ويژه در زمينه كنترل علف هاي هرز استفاده مي شود. اینها برای کاشت سطحی مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در عملیات کشاورزی کوچک استفاده می شوند.
  • لایه های مالچ پلاستیکی:  برای مزارع بزرگ مقیاس که از روش های مربوط به کشت و صنعت پلاستیک استفاده می کنند، اتصال تراکتور به لایه مالچ پلاستیکی یک ضرورت است. این تجهیزات از جنس پلاستیک استفاده می کنند و با استفاده از یک سری چرخ، آن را در امتداد تخت قرار می دهند.
  • چنگک ها:  اگر عملیات مزرعه شما شامل تولید یونجه است، چسباندن چسبندگی برای تراکتور شما ضروری است. انواع مختلفی از چنگک ها به صورت ضامن دار در دسترس هستند، از جمله چنگک های چرخ، چنگک های موازی، چکش های چرخشی و چنگک های کمربندی.

اگر برنامه شما به طور منظم نیاز به حفر سوراخ دارد، می توانید ضمیمه های تراکتور را پیدا کنید. این اتصالات می توانند تا 3 متر حفاری کنند. با این حال، برای برنامه های مقیاس بزرگتر، اجاره یا خرید یک چاهک مستقل موثرتر است.

لوازم جانبی لودر جلو می تواند بسیار متنوع و همچنین برای مزارع کوچک تا متوسط ​​باشد. در حالی که برای همه تراکتورها یک گزینه نیستند، این لوازم جانبی می توانند اشیاء سنگین یا حجیم را حفر کرده، جابجا کرده و بلند کنند و برخی از کارهای طبقه بندی زمین را انجام دهند.

انواع بیشتری از لوازم جانبی تجهیزات کشاورزی برای تراکتورها فراتر از موارد ذکر شده در بالا وجود دارد، اما این موارد اصلی را خلاصه می کند. توجه به این نکته ضروری است که همه مزارع به همه این پیوست ها نیاز ندارند-مزارع کوچک مقیاس کمتری نسبت به مزارع بزرگ به انواع تجهیزات کشاورزی نیاز خواهند داشت و نیاز مزرعه به تجهیزات تخصصی بر اساس محیط محلی و روش های کشاورزی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...