14 چالش فناوری کسب و کار ها و نوآوری هایی برای حل آنها

از زمان شیوع بیماری کرونا شاهد چالش های زیادی در زنگی مردم و کسب و کارها بوده ایم. با انتقال سریع زندگی از حال عادی به دیجیتالی مشکلات و چالش هایی برای کسب و کارها به وجود آمد. به همین دلیل برای غلبه بر این چالش ها به فناوری های جدیدی نیازمند هستیم. 

همه ما از اهمیت تکنولوژی و فناوری در کسب و کارها باخبر هستیم. در این پست  چند مورد از بزرگترین مسائل و مشکلات فناوری کسب و کار را که نوآوری ها می توانند آنها را حل کنند توضیح داده ایم.

مسائل مهم فعلی فناوری

  • نیاز به بسترهای قوی کنفرانس اینترنتی
  •  اتصال و سرعت بالای اینترنت از راه دور
  • مشکلات مربروط به فیشینگ و حریم خصوصی
  • محتوای دیپ فیک
  • تمرکز بیش از حد بر  ماشینی شدن یا اتوماسیون
  • به هم ریختن داده ها به دلیل پیاده سازی  هوش مصنوعی
  • تجربه کاربری ضعیف

 1- اندازه گیری بهره وری کارکنان

تغییر ناگانی روش کاری از فیزیکی به دورکاری موجب شد تا شرکت ها احساس کنند نمی توانند به درستی کارکنان خود را ارزیابی کنند. نرم افزارهای مدیریت وظایف کار را بسیار راحت می کند. شرکت ها باید با استفده از این نرم افزارها  میزان بهره وری کارکنان را در خانه ردیابی و گزارش دهند. 

ویدئو کنفرانس

2- بسترهای کنفرانس صنعت دیجیتال

بسترهای کنفرانس صنعت دیجیتال در توسعه کسب و کار و تجارت نیاز اساسی شرکت ها می باشد بنابر این هیچ چیز به اندازه  ارتباطات و روابط انسانی مهم نمی باشد. انجام کنفرانس های کاری مستلزم داشتن بستری مناسب برای ارتباط آنلاین می باشد.

3- سرعت و تجهیزات اینترنت از راه دور

به علت تغییر روش کار  کار از راه دور سرعت و تجهیزات اینترنت بسیار حائز اهمیت شده اند. شرکت ها باید روی فناوری های جدیدی مانند  اینترنت 5G سرمایه گذاری کنند و از پشتیبانی آنها در خانه کارکنان دورکاری اطمینان حاصل کنند.

اتوماسیون

4- تمرکز بیش از حد بر اتوماسیون

بله، شاید ماشینی شدن و اتوماسیون برای کسب و کارها و شرکت های بزرگ خیلی ایده آل و مناسب باشد اما این دلیل بر کارایی بیش تر اتوماسیون برای شرکت های کوچک نیست. پس بهتر است کارتان را بیهوده پیچیده نکنید. و با تفکر ماشینی کردن آن را سخت نکنید. بهتر است به کسب و کار فعلی خود پایبند بمانید.

5- سایت های فیشینگ

همه از اهمیت مسدودکننده های پاپ آپ آگاهیم، زیرا می دانیم که سایت های فیشینگ زیادی برای کلاهبرداری وجود دارند. هیچ چیز از این وحشتناک تر نیست که به موقع پرداخت وجه اینترنتی به یک سای فیشینگ دایرکت شوید. بهتر است حتما مسدودکننده های پاپ آپ مناسب تری را جایگزین کنید.نمونه های زیادی از قربانیان سایت فیشینگ وجود دارد. 

6- حریم خصوصی داده ها

امروزه همچنان محافطت از حریم خصوصی داده ها یک چالش بزرگ برای کسب و کارها می باشد.این چالش به دست  فناوری بلاک چین قابل حل است. بلک چین ها فقط به  ارزهای دیجیتال خدمات نمی دهند، و خوب است که همه کسب و کارها این مسئله را بدانند. بلک چین قادر به حفط حریم خصوصی افراد نیز می باشد. 

امنیت داده ها

7- امنیت تلفن همراه

از آنجا که ما بسیار از اینترنت تلفن همراه استفاده می کنیم و به آن تکیه داریم امنیت تلفن همراه یک امر مهم و بزرگ به حساب می آید. ما باید از خطرهایی که تلفن های همراه را تهدید می کنند و راه های مقابله با تهدیدها آگاه باشیم. بیشتر بدانیم که چگونه می توان این شبکه ها را به خطر انداخت و چگونه از آنها محافظت کرد.  به علاوه امروزه شرکت ها از اینترنت اشیا برای اطلاع از وضعیت کالا و ماشین ها به صورت آنلاین  استفاده می کنند به طوری که این اطلاعات روی گوشی های هوشمند قابل دریافت هستند. این نشان دهنده ی اهمیت داشتن سیستم امنیت سایبری روی تلفن همراه می باشد.

8- محتوای دیپ فیک

بسیاری از مردم به محتواهای دیپ فیک علاقه مند هستند. محتوای دیپ فیک فیلمی است که واقعی به نظر می رسد درحالی که این طور نیست. در برنامه های دیپ فیک می توان به کمک هوش مصنوعی فیلمی را از اشخاص شبیه سازی کرد. یعنی صورت شخصی را بر روی فیلم صورت شخصی دیگر قرار داد. کاری که قبلا در عکس به صورت فوتوشاپ انجام می شد امروزه در فیلم هم می توان انجام داد. این باعث می شود که تشخیص فیم واقعی دشوار شود. باید قانون هایی برای جلوگیری از صدمه محتوای دیپ فیک وضع شود.

9- تجربه کاربری ضعیف

بعضی از شرکت ها  برای داشتن کاربر همیشگی در تلاش هستند. گاهی اوقات تعداد افزونه ها،تم ها و تغییراتی که اشخاص در وب سای خود می توانند اضافه کنند بیش از حد زیاد است. بنابراین، صاحبان  کسب و کارها برای انجام این تغییرات سختی زیادی می کشند. بهتر این است که از نظرات مشتریان برای طراحی و افزودن تغییرات استفاده گردد.

امنیت سایبری

10- تهدیدات امنیت سایبری

با افزایش فعالیت کسب و کارها به صورت دیجیتالی مسائل تهدید امنیتی نیز بیش از قبل شیوع پیدا کرده است. هکرها نیز از دیجیتالی شدن  سوءاستفاده کرده و مدام مشاغل را هدفگیری می کنند. از این میان اطلاعات تجاری، مالی سابقه منابع انسانی بسیار آسیب پذیرتر هستند. ایجاد تعادل و برطرف کردن این چالش نیازمند تقویت کردن قانون امنیت سایبری می باشد.

11- پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

کسب و کارها نیازمند این هستند که تعداد زیادی داده را نگهداری و ذخیره کنند و اینگونه کسب و کار خود را حفظ کرده و به جلو حرکت کنند. یک مشکل بزرگ فناوری که مشاغل با آن مواجه می باشند، روند بازیابی پشتیبان آنها در زمان خرابی سیستم می باشد. اگر اتفاقی رخ داد، بایستی به داده های خود دسترسی داشته باشید. برای حصول اطمینان بهتر است یک نسخه پشتیبان تهیه شود. 

دیجیتال مارکتینگ

12- چند بستر تبلیغاتی و بازاریابی

مساله مهمی که بازاریابان با آن روبرو هستند، استفاده از چندین پلتفرم تبلیغاتی و بازاریابی است که هرکدام فعالیت متفاوتی را انجام می دهند. این می تواند یک وب سایت را بیش از حد پر کند و بسیار گران  است. امروزه می بینیم که تکنولوژی تبلیغات با تکنولوژی بازاریابی با هم ادغام شده و تکنولوژی تبلیغات و بازاریابی را به وجود آورده اند. کسب و کارها باید این همگرایی فناوری ها را زیر نظر داشته باشند و بسترهای جدیدی را برای پشتیبانی از آن اتخاذ کنند.

13- نوآوری مبتنی بر مکان

تمرکز شرکت های فناوری در مکان هایی مانند سیاتل و سان فرانسیسکو منجر به افزایش سریع هزینه های زندگی در این شهرها شده است. درآمد چندان به دست نمی آید و زیرساخت ها دچار تنش می شوند. خدمات اینترنتی ضعیف در مناطق روستایی نیز این موضوع را تشدید می کند. نوآوری باید غیر متمرکز باشد.

هوش مصنوعی

14- پیاده سازی هوش مصنوعی

مشاغل، به ویژه آنهایی که در صنعت فناوری هستند، در اجرای هوش مصنوعی با مشکل روبرو هستند. اگر شما از هوش مصنوعی در طول این سالها استفاده کرده اید و آن را بهبود بخشیده اید احتمالاً برای تطبیق دادن کارتان راحت تر خواهید بود. اما کسب و کارهای جدید آنلاین  به یکباره با برنامه های هوش مصنوعی متعدد مواجه می شوند و این باعث قاطی شدن ارتباطات و داده ها می گردد. همانطور که مشاغل با برنامه های خاص کنار می آیند و می آموزند که چه چیزی برای آنها مفید است، شاهد پیشرفت هایی خواهیم بود. 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...