بررسی اندروید 12

هیجان انگیزترین چیز در مورد به روز رسانی بزرگ اندروید، امتحان همه ویژگی های جدید توقف نمایش است که نحوه استفاده از تلفن شما را تغییر می دهد. اندروید 12، که چند هفته دیگر بر روی گوشی های پیکسل (3 و بالاتر) و در اواخر امسال برای فقط چند دستگاه دیگر منتشر می شود.

گوگل اعلام کرد که منبع Android 12 را در پروژه منبع باز Android (AOSP) منتشر کرده است، اما به جای انتشار گسترده آن در سال های گذشته، دارندگان پیکسل باید چند هفته دیگر منتظر بمانند. یکی از سخنگویان گوگل به The Verge گفت که "این آخرین نسخه را با نسخه های منحصر به فرد پیکسل و اولین پیکسل در اندروید 12 به نمایش می گذارد."

در بیشتر موارد، هنوز همان Android است. به راحتی می توانید بدون استفاده از ویژگی های جدید Google که در تنظیمات ذخیره شده است، از به روزرسانی جدید استفاده کنید، اگرچه ارزش جستجوی تعدادی از آنها را دارد.

 اندروید 12

واضح ترین تغییر، که بزرگترین انگیزه برای بارگیری اندروید 12 برای بیشتر مردم است، طرح جدید Material You از Google است. این شرکت می گوید این بزرگترین تغییر طراحی در تاریخ اندروید است. این تغییر بسیار قابل توجه است. رنگ ها و اشکال سرگرم کننده تری در اندروید 12 وجود دارد.

هنگامی که دستگاه خود را روشن می کنید، آن را خاموش می کنید یا شارژر را وصل می کنید، انیمیشن هایی مشاهده خواهید کرد که همه لطیف و روان هستند. پنجره های اعلان، موارد موجود در منوی تنظیمات سریع، رابط صدا و موارد دیگر دارای لبه های زیبا و گرد هستند که به زیبایی در گوشه های گرد صفحه نمایش گوشی های Pixel دیده می شوند. با این حال، در برخی موارد، طراحی به روز شده به قیمت تراکم اطلاعات است. کاربران ممکن است احساس کنند که از تلفن اسباب بازی Fisher Price استفاده می کنند، به ویژه هنگامی که صحبت از ظاهر منوی کشویی می شود، اما دیگران ممکن است چندان ناراحت نباشند.

تناسب اندروید 12 در هنگام راه اندازی بیشتر از هر نسخه دیگری جلا دارد، به جز یک اشکال نسبتاً آزاردهنده باwidget  در یک نگاه در بالای صفحه اصلی در نسخه بتا، که آب و هوا یا تقویم یا اطلاعات ترافیک را نمایش نمی دهد و نمی توان آن را به طور کامل خاموش کرد. منوی آن دارای سوئیچ های ضامن دار بدون شرح در کنار آنها است که چشم نواز نیست. اگر Google در نسخه نهایی این مشکل را برطرف کند، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

هدف گوگل از Material You این است که ظاهر همه دستگاه های متمایز آن، از جمله نمایشگرهای هوشمند، تلفن ها و هر چیز دیگری که دارای نرم افزار Google است و دارای صفحه نمایش است، متحد شود. بسیاری از widget های فراموش شده گوگل که برای اندروید 12 درخشان شده اند، پیشتاز این هزینه هستند.

اندروید 11 از تم های سفارشی پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد نوع فونت، شکل آیکون برنامه و طرح رنگ را تنظیم کنید. اندروید 12 سفارشی سازی را تنظیم کرده است تا فقط بر روی رنگی که می خواهید در برخی از منوها، دکمه ها، widget ها و کاشی ها در منوی کشویی تنظیمات سریع ظاهر شود، تمرکز کند.

 اندروید 12

با فشردن طولانی مدت روی صفحه اصلی، گزینه “wallpapers & style” را پیدا خواهید کرد و از آنجا می توانید رنگی را از پالت انتخاب کنید که به طور خودکار از wallpaper شما ایجاد می شود. این امکان واقعاً جالب است. اگرچه، اگر سادگی را ترجیح می دهید، می توانید یکی از چهار رنگ پاستلی را انتخاب کنید که بسته به حالت روشن یا تاریک شما متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگیهای کوچک اما خیره کننده در این تنظیمات “Themed Icons” است که سعی می کند همه نمادهای برنامه شما را به رنگ دلخواه خود برای ظاهر سازگارتر هماهنگ کند. در عمل، بسیاری از برنامه های Google در طول نسخه بتا به خوبی با این ویژگی بازی می کردند، اما هیچ برنامه شخص ثالثی این کار را انجام نمی داد. شاید از طرف Google این کار عمدی باشد، تا اجازه دهد برنامه های غیر Google با رنگ بیشتری در صفحه اصلی شما ظاهر شوند.

 اندروید 12

قبل از اینکه به پیشرفتهای دیگری در اندروید 12 بپردازیم، باید اشاره کرد که کاربران از حذف گوگل از منوی power ، یکی از ایده های بسیار خوب اندروید 11، غافل نشده اند. در اندروید 11 نگه داشتن دکمه روشن/خاموش، به شما این امکان را می داد که به راحتی به کیف پول Google Pay، ابزارهای خانه هوشمند و تنظیماتpower ، همه از یک صفحه دسترسی داشته باشید. اکنون، نگه داشتن دکمه روشن/خاموش، دستیار Google را فعال می کند. شما دستگاه های هوشمند خانگی را خواهید دید و Google Pay به گوشه سمت راست پایین و چپ صفحه قفل منتقل می شود و از مکان های مربوط به دکمه های چراغ قوه و دوربین در iPhone تقلید می کند. متناوباً، می توانید آنها را در تنظیمات سریع کشویی پیدا کنید.

ممکن است از ناپدید شدن منویpower  ناراحت نباشید، اما مساله بزرگ این است که گوگل نحوه دسترسی شما به این عملکردهای حیاتی را تغییر می دهد. اگر گوگل بتواند ایده های خود را بدون حذف کامل آنها پس از یک بار تکرار اندروید، بهبود بخشد، بسیار عالی خواهد بود. هنوز هم به کاربران این امکان را می دهد که بخواهند اندروید را با حرکات یا بدون حرکات تجربه کنند، پس چرا به کاربران اجازه ندهد که مکانی که می خواهند به پرداخت های تلفن همراه و کنترل دستگاه های خانه هوشمند دسترسی داشته باشند، انتخاب کنند؟

 اندروید 12

عالی است که گوگل بالاخره اسکرین شات های پیمایش را به مجموعه ویژگی های Pixel اضافه کرد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که از صفحه نمایش بیشتری در پایین صفحه داشته باشید. اندروید 12 همچنین نشانگرهایی را نشان می دهد که هنگام استفاده از دوربین یا میکروفون در بالای گوشی شما ظاهر می شوند، درست مانند ویژگی که در iOS 14 ظاهر شده است. دوربین و یا میکروفون در سطح سیستم. انتظار می رود این کاشی ها مورد استفاده بسیاری از مردم قرار گیرد.

همچنین مانند iOS، هنگامی که برنامه ای موقعیت مکانی شما را می پرسد، اکنون می توانید در اکثر موارد مشخص کنید که آیا می خواهید اطلاعات موقعیت مکانی تقریبی یا دقیق را ارائه دهید. به روزرسانی اندروید امسال نیز حالت یک دستی را ارائه می دهد که مشابه حالت اپل است. هنگامی که در منوی حرکات فعال شد، کافی است انگشت خود را در لبه پایینی صفحه نمایش به سمت پایین بکشید تا آیتم ها را در دسترس قرار دهید.

 اندروید 12

داشبورد جدید حریم خصوصی اندروید 12 نیز ارزش بررسی دارد، از آنجا که برنامه های شما هر چند وقت یکبار برای موقعیت مکانی شما پینگ می کنند، درخواست دسترسی به سیاهه های مربوط به تماسهای شما را دارند یا دسترسی به دوربین و میکروفون شما را دارند. حتی اگر این چیزی نیست که شما اغلب برای نظارت برنامه ریزی می کنید، بسیار خوب است که Google شفافیت بیشتری را نسبت به گذشته در سیستم عامل ایجاد کرده است و نشان می دهد که برنامه های شما از چه نوع دسترسی برخوردار هستند.

Material You بزرگترین تغییر در اندروید 12 است، اما اگر نرم افزار جدید را دریافت کنید، تنها چیزی نیست که بتوانید با آن بازی کنید. در ادامه برخی دیگر از ویژگی های قابل توجه است:

Quick Tap  - هنگامی که فعال است، به شما امکان می دهد دوبار روی پشت تلفن Pixel ضربه بزنید تا یک ویژگی تنظیم شده فعال شود، خواه برای گرفتن عکس از صفحه نمایش یا بوت کردن برنامه.

Extra Dim  - اجازه می دهد تا برخی از تلفن ها از تنظیمات روشنایی صفحه معمولاً کم نورتر شوند. این می تواند برای افرادی که به صفحه نمایش روشن حساسیت دارند بسیار مناسب باشد.

Private compute core - بخش جدیدی در سیستم عامل که اطلاعات امن مربوط به عملکردهای AI روی دستگاه مانند زیرنویس های زنده، پاسخ هوشمند و در حال پخش را در اختیار دارد.

 اندروید 12

Game dashboard - این همپوشانی می تواند در طول بازی راه اندازی شود، به شما امکان می دهد تنظیم مزاحم نشوید را فعال کنید و همچنین فریم ها را در ثانیه نمایش دهید، یا به راحتی به شما اجازه می دهد از بازی عکس بگیرید.

اگر به نظر نمی رسید که ویژگی های زیادی وجود داشته باشد، حق با شماست. این به روز رسانی های بزرگتر، کوچکتر و ظریف تر می شوند. پس از گذشت بیش از یک دهه از پرداخت، این سیستم عامل ها دیگر نیازی به بازسازی های وسیع در هر سال ندارند.

هرچند ویژگی های بیشتری در راه است. احتمالاً گوگل در سال 2022 چند “feature drops’’ را دنبال خواهد کرد. و اگر آنها شبیه موارد قبلی باشند، داشتن تلفن Pixel را یک تجربه لذت بخش تر می کند. با نگاهی به آینده، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اندروید 12.1 ممکن است تغییرات بیشتری را ایجاد کند، به ویژه بهبود چند وظیفه ای برای گوشی های تاشو، بخشی که خود گوگل نیز به زودی به آن می پیوندد.

 اندروید 12

در بررسی بروزرسانی جدید اندروید، این گزینه مطرح می شود که چگونه این تغییرات و ویژگی ها روی همه گوشی های اندرویدی تأثیر می گذارد. اما نکته این است که در حال حاضر اندروید 12 واقعاً خبر خوب تنها برای کاربران پیکسل است و ممکن است تا مدتی اینگونه باشد.

گوگل می گوید اندروید 12 در چند هفته آینده به Pixel و در اواخر امسال برای دستگاه های Samsung Galaxy ، OnePlus ، Oppo ، Realme ، Tecno ، Vivo و Xiaomi عرضه می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...