سردخانه نگهداری کالا یک فرصت تجاری مناسب

در سراسر جهان، صدها تن میوه و سبزیجات به دلیل نبود سردخانه پوسیده می شوند. تعداد محدودی از سردخانه های موجود برای نگهداری سبزیجات و میوه های خاص مانند سیب زمینی، پرتقال، انگور و حتی برخی گل ها در نظر گرفته می شود. پس بقیه کالاها چه می شود؟ برای درک بهتر این فناوری خاص، اجازه دهید کمی عمیق تر به موضوع بپردازیم.

چرا ذخیره سازی سرد مهم است؟

خوب، آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه همه کالاهای خوراکی هنوز طراوت و تنفس خود را حفظ می کنند؟ اگر نه، وقت آن است که به این پرسش فکر کنیم. ماهانه چند تن مواد غذایی در هر کشوری تولید می شود. با این حال، شما مستقیماً لوازم خود را از کشاورز نمی خرید. قبل از این که این سبزیجات و میوه ها در فروشگاه های محلی شما قرار بگیرند، از زنجیره های مختلف تأمین عبور می کنند. از کشاورزان گرفته تا کارخانه ها یا از خرده فروشان گرفته تا مصرف کننده نهایی، این کالاها از هر زنجیره تأمین که بگذرند، آنها باید حداقل زمانی که به دست شما می رسد بخشی از طراوت خود را حفظ کنند. این طراوت یا افزایش عمر توسط سردخانه ها تأمین می شود.غذاهای دریایی، میوه ها، گل ها، سبزیجات، گوشت و محصولات زیست پزشکی، همه آن دسته از محصولاتی هستند که برای نگهداری  به سردخانه نیاز دارند.

سردخانه میوه

مشکلات ذخیره سازی سرد

اکثر اتاق های سرد اثرات نامطلوبی بر تجهیزات قرار داده شده در داخل دارند. به عنوان مثال، به محض اینکه یک محصول برای پالت سازی از اتاق سرد خارج شود، رطوبت به دست می آورد. این باعث خراب شدن محصول می شود و به هر حال باعث هدر رفتن می شود. علاوه بر این، فردی که اتاق های سرد را اداره می کند اغلب در معرض چنین دمای سرد مصنوعی قرار می گیرد که به مفاصل، استخوان ها و سلامت کلی آنها آسیب می رساند. همچنین، قطعاتی که با باتری در یک واحد ذخیره سازی سرد کار می کنند، بازده انرژی بسیار پایینی دارند و تقریباً ۵۰ درصد نسبت به دمای اتاق کاهش می یابد. برای مقابله با این مسائل می توان پالت سازی را در داخل سردخانه انجام داد و کیت های عایق را در اختیار کارگران سردخانه قرار داد. مهر و موم باید روی باتری ها قرار داده شود که آنها را در برابر تغییرات شدید دما مقاوم کند.

صنعت ذخیره سازی سرد

عادات غذایی در سراسر جهان زنده و متفاوت است. تقاضا برای نوشیدنی ها، غذاهای کنسرو شده و کنسروها در طول سال ها افزایش یافته است. علاوه بر این، میوه های کم آب و سبزیجات، سس ها، پودرها، و ترشی ها نیز به آرامی تمایل مثبتی از خود نشان داده اند. با با این حال، همه این محصولات بدون در دسترس بودن سردخانه کافی از بین می روند. آیا متوجه شده اید که قیمت کالاهای خوراکی بالا است، حتی زمانی که خود کشور تولید کننده باشد؟ این نشان دهنده عدم وجود سردخانه است. زیرا بدون سردخانه، محصولات حتی قبل از رسیدن به بازار، از بین می روند. این می تواند باعث خرابی شود و قیمت ها افزایش یابد.عدم وجود سردخانه ها باعث هدر رفتن تعداد زیادی از محصولات باغی می شود. و این، به نوبه خود، سالانه هزینه زیادی خواهد داشت. علاوه بر این، کشور با نوسانات قیمت روبرو خواهد شد.بنابراین، سردخانه ها به افزایش صادرات محصولات کشاورزی و دریایی کمک می کنند. و تقاضای زیادی برای سردخانه ها در سراسر جهان وجود دارد.

برآورد ظرفیت سردخانه 

برآورد هزینه سردخانه نیاز به مجموعه ای از دستان حرفه ای دارد. با این حال، هیچ روش خاصی برای برآوردن نگرانی هر فرد در مورد سردخانه وجود ندارد. ظرفیت ذخیره سازی به عواملی مانند تراکم ذخیره سازی بستگی دارد. اگرچه اغلب تصور می شود که ظرفیت ذخیره سازی عمدتاً به حجم بستگی دارد، اما همیشه این طور نیست.روش های مختلفی وجود دارد که می توان ظرفیت ذخیره سازی را بیان کرد که در ادامه به آنها می پردازیم.

انبار سردخانه

حجم ناخالص سردخانه

همچنین می توان آن را حجم کل فضای سردخانه نامید. فضای بیش تر، ظرفیت ذخیره سازی بیش تر. هنگامی که نیاز به ذخیره چندین محصول غذایی وجود دارد، برای دستیابی به امکانات ذخیره سازی کارآمد، به حجم ناخالص زیادی نیاز است.

 حجم خالص سردخانه

سردخانه فقط شامل یک اتاق برای ذخیره سازی نیست. درها، خنک کننده ها، و سایر الزامات ساختاری وجود خواهد داشت. همه این موارد به طور مشترک فضای کافی را مصرف می کنند. بنابراین، احتمالاً نمی توان میوه ها و سبزیجات را در فضاهایی که این ماشین آلات اشغال کرده اند ذخیره کرد. بنابراین، حجم خالص ممکن است به عنوان قطعه باقی مانده از حجم ناخالص، جایی که محصولات باغی می تواند ذخیره شود، تعریف شود.

 حجم موثر سردخانه

حجم موثر در نهایت کل حجم موجود برای دخیره سازی است که نیاز به گذرگاه ها و تجهیزات انباشته را نیز در نظر می گیرد. حجم ناخالص و حجم خالص را می توان با انجام چند محاسبه به مقدار تقریبی محاسبه کرد. حجم موثر را می توان تنها با استفاده از طرح فروشگاه و جزئیات کامل شرایط ذخیره سازی، مقدار دقیق آن را محاسبه کرد. به همین دلیل است که اپراتورهای فروشگاه باید هنگام ارائه توضیحات کلی در مورد ظرفیت ذخیره سازی احتیاط کنند.هنگام سفارش، ترجیح داده می شود که آنها جزئیات کامل محصولات و همچنین نحوه ذخیره سازی را ارائه دهند، به طوری که تأمین کننده بتواند بهترین فروشگاه را با آن مجموعه الزامات ارائه دهد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...