مدل مفهومی تاکسی پرنده Bell

ما ممکن است هنوز ماشین های پرنده نداشته باشیم، اما مدل مفهومی آن در اواخر امسال در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. تاکسی هوایی مستقل Bell Nexus در نوامبر امسال در ساختمان هنرها و صنایع Smithsonian در واشنگتن دی سی نمایش داده می شود. این خودروی پنج نفره با قابلیت فرود و برخاست عمودی می تواند در حالت خودکار پرواز کند.

تاکسی پرنده Bell

این هواپیمای مفهومی پنج نفره یک eVTOL است، (مخفف صنعتی به معنی "برخاست و فرود عمودی الکتریکی")، اگرچه نوع "برقی" ممکن است کشش کمی داشته باشد، زیرا مانند بسیاری از eVTOL ها، این هواپیما دارای یک سیستم پیشرانه هیبریدی gas-electric است. در هر صورت، می توانید از نوامبر تا جولای 2022 در نمایشگاه "Futures" موسسه Smithsonian، از نمای 360 درجه ای از این تاکسی پرنده آینده نگر دیدن کنید. این طرح شامل یک سیستم کنترل خودکار از Garmin است که نیازی به خلبان در هواپیما ندارد.

تاکسی پرنده Bell

eVTOL عناصری را از هلیکوپتر، هواپیما و خودروهای هیبریدی می گیرد. سیستم محرکه از شش ملخ الکتریکی ساخته شده توسط شرکت هوافضا Safran استفاده می کند که هنگامی که eVTOL در هوا قرار می گیرد، کج می شود. باتری ها به همراه یک توربین گازسوز وجود دارد که ژنراتور داخلی را تغذیه می کند. بنابراین پروانه ها با برق کار می کنند، اما این برق با گاز تولید می شود، چیزی شبیه به Toyota Prius.

تاکسی پرنده Bell

Nexus تنها یک مفهوم است که برای الهام بخشیدن به برنامه های احتمالی مسافران آینده طراحی شده است. Uber در یک نقطه باBell  در حال کار بر روی ایده ای برای یک تاکسی پرنده بود که هرکسی می توانست از طریق برنامه Uber app آن را فراخواند. در ارتفاعات کم تا 2000 پا پرواز می کند و پروازهای کوتاه مدت را ارائه می دهد. در لس آنجلس، دالاس و ملبورن استرالیا برایskyports  برنامه ریزی شده بود.

تاکسی پرنده Bell

Nexus برای اولین بار در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES در سال 2019 به نمایش درآمد، و نمای اجمالی از پیکربندی احتمالی یک تاکسی هوایی Uber را ارائه داد. در سال 2020 Uber بخش خودروهای پرنده خود را به Joby Aviation فروخت، اما این شرکت می گوید در آینده قصد دارد با آنها همکاری کند تا Uber های نهایی پرواز را ارائه دهد.

هنوز چند سال طول می کشد تا شرکتJoby  یا هر شرکتی با eVTOL با مسافران خود به آسمان برود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...